neděle 3. září 2023

Hra 864: Private Detective 3 (1993)


Private Detective 3: Motuiti
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po prvním a druhém dílu z roku 1992 tu máme završení trilogie textovek od R. Danenbergera. Hra je opět rozdělena na dvě části, kdy v té první se dočteme veškeré informace od instrukcí k ovládání, přes příběh, až po žebříček nejlepších her podle autora. 

Minule jsme při svém vyšetřování ukradli kufr s pěti miliony dolarů a tento kapitál se nám podařilo na burze ještě znásobit. Po 10 letech se stáváme boháči a kupujeme si vilu na ostrově Motuiti uprostřed Tichého oceánu. Zde nás ale shodou okolností vypátrá člověk z FBI a dá nám nabídku, kterou nemůžeme odmítnout. Na nedalekém ostrůvku pořádají schůzku hlavy zločineckých organizací z celého světa a na nás bude je při tom vyfotit, umístit štěnici a získané materiály donést do nedalekého městečka. 

Autor hru prodával za 15 Kč. 

Příběh #1

Příběh #2

Příběh #3

Příběh #4

Nejlepší textovky podle autora

Ovládání se od minulých dílů zpřehlednilo a zjednodušilo, kdy tentokrát nám stačí PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, INVENTAR, RADA, EXIT (vypíše dostupné východy) a SLOVNIK (vypíše dostupné příkazy). Slova se přitom dají zkracovat i na méně jak tři písmena. 

Není tedy nutné hádat příkazy, ovšem obtížnost je zvýšena jiným způsobem a sice nutností vše dopodrobna prozkoumávat. Některé předměty je těžké najít - např. skafandr u fontány, bez kterého se nemůžeme dostat zpátky z ostrova mafiánů, což nám ale hra ani nesdělí. Z dalších podrazů tu je třeba klíč, který musíme najít na obrazovce, kde "nic není" či rozdíl mezi prozkoumáním aut, kdy PRO AUT vrátí jen generickou odpověď a až pomocí PRO AUTA najdeme klíčové předměty. 

Začátek a příkaz SLOVNIK

V pracovně máme PC 486

K ostrovu mafiánů se dostaneme pomocí rogala

Velkou část hry strávíme v naší vile, přičemž se musíme dostat na sousední ostrov, kde mají zločinci schůzku. Toho můžeme dosáhnout dvěma způsoby, buď si sestavíme rogalo a skočíme z nedalekého kopce, či si můžeme na pláži postavit "wicerfing", neboli windsurf. Poté je nutné se dostat do kotelny, kam též vedou dvě cesty - buď se tam můžeme dostat přes vodu či kuřetem zaměstnat psy a dostat se na střechu. Ve druhém případě ale narazíme na bug, kdy se při útěku v kotelně nedá odemknout mříž. 

I závěr je matoucí - místo aby bylo možné opět odjet na windsurfu, tak musíme na pláži otevřít ventil kyslíkové bomby, potopit se pod vodu a odtud doplavat zpátky. Narazíme tu přitom na bugy (např. zmíněnou mříž není nutné při vstupu odemykat) a také na slepé uličky (pokud se na sousední ostrov po návratu vydáme znovu). 

Mapa

POSTUP HROU
V ložnici jsem našel (PRO LOZ; PRO POS; PRO POD; PRO STO; PRO SUP) papuče (VEZ PAP) a klíče od auta (VEZ KLI). V pracovně (PRO PRA; PRO SAT) zase boty (VEZ BOT), šaty (VEZ SAT) a v nich (PRO SAT) ovládání od vrat. Ve skladišti jsem prohledal harampádí (PRO MIS; PRO HAR; PRO SKR; PRO NAR) a vzal konstrukci (VEZ KON), látku (VEZ LAT), šroubovák (VEZ SRO) a kanystr s benzínem (VEZ KAN). 

Sešel jsem do přízemí, v kuchyni (PRO KUC; PRO REG) sebral sáček (VEZ SAC), na golfovém hřišti u jednoho z praporků (PRO HRI; PRO PRA) potápěčské brýle a v bazénu pod vodou (PRO BAZ) kyslíkovou bombu (VEZ BOM). V návštěvní místnosti (PRO MIS; PRO STE) visela na stěně harpuna (VEZ HAR). Vyšel jsem před vilu (PRO CES), odemkl auto (POU KLI), otevřel nádrž (POU SRO), natankoval (POU KAN) a v autech (PRO AUTA) našel foťák a štěnici. U fontány (PRO ASF; PRO FON) se válel skafandr. Otevřel jsem bránu (POU OVL) a odjel (POU AUT; A) na jih (1). Na kopci jsem postavil rogalo (POU KON; POU LAT), dal věci do sáčku (POU SAC) a doletěl (POU ROG) k ostrovu mafiánů. 

Alternativou k rogalu je "wicerfing"

Ze žraloka se stal lidožrout

Tak to nevyšlo...

Ve vodě jsem zabil žraloka (POU HAR), potopil jsem se a z mrtvoly (PRO MOR; PRO ZRA) vyndal kus drátu (VEZ DRA). Doplaval jsem k otvoru (PRO OTV; PRO MRI) a odemkl zámek (POU DRA). Vylezl jsem nahoru do kotelny, v jednom ze skladů našel ve dveřích (PRO DVE) klíč a tím odemkl jediný zamčený sklad (POU KLI). Uvnitř jsem našel klimatizaci (PRO SKL; PRO PRI) a vylezl (POU KLI) do větracího tunelu. Zde jsem přes okýnko (PRO OKY; PRO MIS; PRO LID) spatřil schůzku mafiánů, vyfotil je (POU FOT), nastražil štěnici (POU STE) a slezl zpět do skladu. Přes kotelnu jsem unikl ven, vylezl na pláž, otevřel ventil kyslíkové bomby (POU BOM), vlezl zpátky do moře, potopil se a plaval na jih. 

Přes svojí pláž jsem se dostal zpátky do vily, nasedl do auta a odjel na západ do městečka (2), kde mě vyzvedla americká ponorka. 
(opět děkuji Holynovi za pomoc)
KONEC POSTUPU HROU

Nic tady není, jen klíč

Mafiánská smetánka

Vítězství!

Verdikt: Stejně jako ostatní textovky autora, i tato obsahuje náznaky dobrých nápadů, ale realizace pokulhává, kdy hlavně hledání skrytých předmětů je zbytečně frustrující. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat