středa 17. srpna 2022

Hra 710: Private Detective 2 (1992)


Private Detective 2: Únos
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Volné pokračování prvního dílu, kdy tentokrát se před startem hry dočkáme žebříčku deseti nejlepších tuzemských textovek podle autora, nicméně zápletku se dozvíme opět až v průběhu hry, kdy si nejprve vyslechneme zprávu ze záznamníku v naší kanceláři v mrakodrapu Gold ship a poté se vydáme za miliardářem McHolnem. 

Tomu před měsícem zločinci unesli syna a i když zaplatil požadované výkupné, tak svého potomka zpátky nedostal. Nám nabídne poměrně bídných $5.000 za jeho nalezení. 

Výběr nejlepších textovek pro 7/92

Tentokrát se dozvíme dostupné příkazy

Začátek hry

Ovládání zůstává víceméně beze změny, nicméně se tentokrát dočkáme slovníku příkazů na úvodních obrazovkách a nově si je lze vypsat i během hry pomocí SLOVNIK. Ostatní zůstává stejné, tedy PRozkoumej, VEZMI, POužij, ZAPNI, VYPNI, CTI, VOLAT TAXI, EXIT (dostupné směry pohybu), RADA (funguje pouze na hrstce obrazovek) a I. 

Opět tedy mix příkazů, kdy některé je třeba psát celé, někdy jen první dvě či pouze jedno písmeno. Jako nepříjemnost navíc se teď u některých zadávaných slov rozlišují velká a malá písmena - např. "McHOLN" či název ulice "20th 2". 

Záleží na velikosti písmen

V novinách se dočteme mimo jiné o svém předchozím případu

Zadání případu

V průběhu se budeme pohybovat po nových, ale i známých lokacích z prvního dílu, které jsou lehce pozměněné - v mrakodrapu se opravuje a je nepřístupná garáž, v obchodním domě Texas se již dostaneme pouze do veřejně přístupných míst a vrátíme se i do svého domu a opět budeme nuceni shlédnout všechny reklamní spoty, abychom získali určitá klíčová slova. 

Ke změně došlo i v dostupných dopravních prostředcích - naše auto v garáži je nepřístupné, takže se většinou budeme muset pohybovat pomocí taxi, kdy se už naštěstí taxikář neptá pokaždé na peníze a nezdržuje. Dostupné je i aerotaxi, to se ovšem pohybuje pouze mezi dvěma lokacemi. I v tomto díle je otravná neustálá potřeba vracet se do své kanceláře k počítači a zjišťovat na něm adresy. 

V roce 1993 vyšel třetí a závěrečný díl této série. 

Opět musíme koukat na reklamy

V obchodním domě mají nové zboží

Mapa

POSTUP HROU
Pořádně jsem prozkoumal kancelář (PR KANCELAR; PR STUL; PR TELEFON; PR KNIHOVNU; PR KNIHY; PR SKRIN; PR DOKUMENTY) a našel svůj pas. Pustil jsem záznamník (PO ZAZNAMNIK) a poslechl si vzkaz od pana McHolna. Zapnul jsem počítač (ZAPNI POCITAC), podíval se na něj (PO POCITAC), zadal heslo požadované informace (ADRESAR), jméno (McHOLN) a získal adresu "20th 2". Vzal jsem svůj kolt (VEZMI KOLT), zamkl kancelář (PO KLICE) a výtahem sjel do 1. patra. Prozkoumal jsem halu (PR HALU; PR STENY), odemkl svojí poštovní schránku (PO KLICE) a našel v ní noviny (PR SCHRANKU), které jsem si přečetl (CTI NOVINY) a dozvěděl se o novém letišti. Prozkoumal jsem svůj pas (CTI PAS) a zjistil adresu svého bydliště "Apačská 26". 

Před mrakodrapem jsem si zavolal taxi (VOLAT TAXI) a odjel na "20th 2". Ve vile jsem se dozvěděl detaily o svém novém případu a dostal obálku. Taxíkem jsem odjel domů (APACSKA 26), odemkl dveře (PO KLICE), prozkoumal obývák (PR POKOJ), zapnul televizor (ZAPNI TELEVIZOR) a sledoval film tak dlouho, dokud nenaskočily reklamy, kde jsem se dozvěděl o obchodním domě Texas a o aerotaxi. Prozkoumal jsem také obálku (PR OBALKU) a našel v ní videokazetu. Taxíkem jsem se vrátil do mrakodrapu (GOLD SHIP). 

Z videokazety jsme se toho příliš nedozvěděli

Peníze mají zázračnou schopnost vracet paměť

Takhle se dělají kamarádi...

Výtahem jsem vyjel do 27. patra, odemkl dveře kanceláře (PO KLICE), koukl na počítač (PO POCITAC) a našel adresu obchodního domu Texas (ADRESAR; TEXAS) "W.Scotta 34". Zamkl jsem kancelář (PO KLICE) a taxíkem tam dojel (W.SCOTTA 34). Uvnitř jsem koupil náboje (NABOJE; PO PENIZE) a video (VIDEO; PO PENIZE). Taxíkem jsem dojel zpět domů (APACSKA 26), zapojil video (PO VIDEO) a pustil videokazetu (PO VIDEOKAZETU), z níž jsem ale nic nezjistil. Prohlédl jsem si tedy ještě jednou obálku (PR OBALKU), známku (PR ZNAMKU) a razítko (PR RAZITKO) a zjistil, že dopis byl odeslán z městečka Olando. Naskočil jsem do taxíku a odjel tam (OLANDO). 

Na poště u přepážky jsem 2x podplatil dívčinu (2x PO PENIZE) a zjistil, že únosce má něco společného s hotelem Globus. Vrátil jsem se do mrakodrapu (GOLD SHIP), 27. patro, odemkl kancelář (PO KLICE), použil počítač (PO POCITAC) a našel adresu hotelu Globus (ADRESAR; GLOBUS) "M.L.Kinga 110". Zamkl jsem kancelář (PO KLICE) a taxíkem tam odjel (M.L.KINGA 110). Na hotelové recepci jsem uplatil recepční (PO PENIZE), sedl si ke stolu na baru, objednal lahev whisky (2), použil ji (PO LAHEV) na nalákání ožraly a získal adresu "J.F.Kenedy 340". 

Sledování podezřelé

Akční scéna

A sakra!

Vydal jsem se tam (J.F.KENEDY 340), u dveří zazvonil na zvonek (PO ZVONEK), avšak kráska v županu mě odpálkovala. Šel jsem tedy do parku, prozkoumal cestičku (PR CESTICKU), sedl si na lavičku (PO LAVECKU), prozkoumal ji (PR LAVECKU), užil si výhled (PR VYHLED) a zahlédl ženu z domu, jak jde na západ. Vydal jsem se za ní a sledoval ji až před jakýsi dům. Vešel jsem dovnitř, nahoru, v místnosti zastřelil jednoho zločince (PO KOLT), vyslechl si jeho poslední slova (PR GANGSTRA). V malém pokoji (PR POKOJ) jsem odsunul skříň (PO SKRIN), prozkoumal otvor (PR OTVOR) a našel kufr plný peněz (PR KUFR). 

Rozhodl jsem se nevrátit kufr s výkupným svému klientovi, ale místo toho s penězi utéct. Odešel jsem z domu a taxíkem dojel na letiště (LETISTE). Tam jsem si koupil letenky do libovolné destinace a odletěl si užívat nově nabyté bohatství. 
KONEC POSTUPU HROU

Čestný konec je špatný konec

Tak kam odletíme užívat si důchod?

Vítězství!

Verdikt: V podstatě to stejné, co první díl. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat