Poklad Stonavy 3
Vývojář: Bohuslav Siekierka
Vydavatel: ApoSoft
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Zakončení trilogie (první a druhý díl) o hledání pokladu v obci Stonava. Ve druhém dílu jsme zjistili jméno autobusové zastávky Holkovice, což je také vstupní kód, který musíme zadat pro spuštění hry. Autobus nás tedy dopraví na místo a začínáme na zastávce, u kopce skrývajícího děsivá i neděsivá tajemství.
Slovník příkazů |
Začátek hry |
Tma v podzemní chodbě |
Slovník příkazů se opět dozvíme na úvodních obrazovkách, k dispozici jsou VEZMI, POLOZ, ZKOUMEJ, POUZIJ, HLEDEJ, INVENTURA. Nabídka je tedy stejná jako v prvním díle, na rozdíl od druhého dílu tu již nenajdeme příkaz OTAZKA, jelikož tu nepotkáme živáčka.
Bohužel stále nepřišel žádný pokrok co se týče parseru, takže slova se nedají zkracovat a je vždy nutné napsat nejprve příkaz, potvrdit enterem, a poté až zadat předmět. Inventář je opět omezený na pouhé tři předměty.
Ještě, že se tu válel kahan |
Děsivá představa |
Ani Indiana Jones zde neuspěl |
Většinu času se budeme pohybovat v podzemních prostorách, ve kterých je tma, je tedy nutné si obstarat zdroj světla. V cestě nám stojí zvířata jako had či ropucha, zvýšenou pozornost musíme ovšem věnovat i různým propadlištím, kam můžeme spadnout.
Obtížnost je opět poměrně nízko a není problém hru dohrát. Na konci se z podzemí vynoříme opět na obecním úřadě ve Stonavě, přičemž naší kořistí je nakonec ztracená sbírka mincí sběratele Heliodora Suchánka (pravděpodobně nejde o reálnou osobu). Na závěrečné obrazovce se dočkáme i pozvání do obce Stonava.
Mapa |
POSTUP HROU
Prohledal jsem louku (HLEDEJ) a našel lopatku (VEZMI; LOPATKU). Na úpatí kopce jsem sebral zápalky (VEZMI; ZAPALKY), na vrcholu kopce odznak (VEZMI; ODZNAK) a pak na jižním svahu vykopal průchod do podzemní chodby (POUZIJ; LOPATKU). Zde jsem ještě vykopal tři východy (3x POUZIJ; LOPATKU) a pak nástroj odložil (POLOZ; LOPATKU). Na jihu ve výklenku jsem si posvítil (POUZIJ; ZAPALKY), sebral kahan (VEZMI; KAHAN) a zapálil ho (POUZIJ; ZAPALKY), díky čemuž jsem mohl zahodit zápalky (POLOZ; ZAPALKY).
Na východě jsem našel žížalu (VEZMI; ZIZALU), na západě jsem vylezl k řece, zarybařil si (POUZIJ; ZIZALU) a sebral rybku (VEZMI; RYBKU). Tu jsem hodil hadovi v chodbě (POUZIJ; RYBKU), čímž jsem se ho zbavil. Vrátil jsem se ale pro žebřík (VEZMI; ZEBRIK) a využil ho u propadliště (POUZIJ; ZEBRIK), v tom jsem prohledal kostru (ZKOUMEJ; KOSTRU) a našel tabatěrku (VEZMI; TABATERKU).
Záhadné dveře |
Zajímavý "zámek" |
Tak toto je ten poklad? |
Pokračoval jsem přes velkou místnost až k ropuše a zbavil se jí pomocí tabatěrky (POUZIJ; TABATERKU). Tu jsem odložil (POLOZ; TABATERKU) spolu s odznakem (POLOZ; ODZNAK) a vrátil se pro žebřík (VEZMI; ZEBRIK). Ve velké místnosti jsem také našel skobu (VEZMI; SKOBU), kterou jsem připevnil k provazu (POUZIJ; SKOBU), přistavil žebřík (POUZIJ; ZEBRIK) a sestoupil do podzemního průchodu, kde jsem našel starou minci (VEZMI; MINCI). Vrátil jsem se pro odznak (VEZMI; ODZNAK) a pokračoval ke dveřím, u kterých jsem do štěrbiny hodil minci (POUZIJ; MINCI).
V záhadné místnosti jsem prozkoumal balík (ZKOUMEJ; BALIK), sebral klíč (VEZMI; KLIC), odemkl s ním dveře (POUZIJ; KLIC), sebral sbírku (VEZMI; SBIRKU) a odešel po schodech nahoru.
KONEC POSTUPU HROU
Celou dobu jsme to měli pod nosem |
Vítězství! |
Tak kdo jede do Stonavy? |
Verdikt: Zakončení trilogie nepřináší žádné velké změny oproti předchozím dílům.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat