pátek 22. září 2023

Hra 871: (The) Secret of Dark Castle (1993)


(The) Secret of Dark Castle
Vývojář: Mega System (Michal Bencúr & Matěj Bencúr)
Vydavatel: Lorx & Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Grafická adventura, kterou Proxima Software vydala jako "Public domain 25", tzn. neprodávala se za peníze. V úvodu se dočkáme černé obrazovky s běžícím textem, kde se kromě obvyklých pozdravů, poděkování a oblíbených hudebních kapel objeví i stížnosti na Ultrasoft, kam autor poslal kazetu se hrou, zřejmě v naději, že ji přijmou do distribuce, nicméně se nedočkal a to ani vrácení své kazety. 

Začátek hry

Gertrúda spí vestoje

Baba Jaga mi připraví odvar ze čtyřlístku

Dále provedeme volbu ovládání, kdy k dispozici je joystick či klávesnice s přednastaveným schéma "Q", "A", "O", "P" pro pohyb kurzoru a "M" pro výběr. Po obrazovce tedy jezdíme kurzorem a vybíráme z příkazů ZOBER, CHOĎ K, POUŽI, DAJ, HOVOR, PREZRI ve spodní části. Na obrazovce poté vidíme naší postavu, která se jmenuje Oscar. Ten může chodit jen horizontálně a vždy když přijde na okraj obrazovky, tak se dostane do sousední lokace. 

Pokud chceme např. sebrat předmět, tak musíme nejprve vybrat ZOBER a poté kurzorem kliknout přímo na předmět. Naštěstí vše je dobře viditelné a nenarazíme na žádný pixel-hunting. Náš inventář se nachází po pravé straně, kdy aktivní předmět je zvýrazněn modrým písmem a přesune se nahoru. Mezi předměty přepínáme pomocí šipky uprostřed.

Einstein je poněkud drzý

A most bude opraven

Ano, toto je rybníček

Cestou narazíme na několik postav jako je třeba spící Gertrúda, baba Jaga, Einstein či zlý čaroděj s kocourem. Pomocí HOVOR s nimi můžeme promluvit, přičemž se vždy dozvíme co potřebují. Obtížnost je tedy velice nízko a vzhledem k tomu, že hra má pouze 14 obrazovek, tak se dá i poměrně rychle dohrát.

Menší chyták může být pouze volba odměny u zlaté rybky, kdy potřebujeme diamant, ale lze si vybrat i další dva předměty, které nám k ničemu nejsou a můžeme se kvůli tomu dostat do slepé uličky. Hudba ve hře je opravdu "zajímavá" a to obzvláště ta při smrti u čaroděje. 

Mapa

POSTUP HROU
Na západě jsem sebral čtyřlístek a u studny vědro. Oboje jsem předal babě u ohně a získal odvar. Dále na východě jsem našel CD a u Einsteina kladivo TNT. Odvarem jsem probudil spící Gertrúdu, z čehož jsem vytěžil jídlo. To jsem předal spolu s kladivem postavě u mostu a prošel dál. Našel jsem udici, se kterou jsem u rybníku ulovil rybku a přál si diamant. Skálu jsem zničil pomocí TNT a pokračoval na západ, kde jsem u metal fanouška vyměnil CD za sluneční brýle. Dále na západě jsem překážku ze skla překonal pomocí diamantu a došel do hradu, kde mě před čarodějovým světlem ochránily brýle. Prohlédl jsem si knihu kouzel uprostřed místnosti a přeměnil čaroděje na myšku. 
KONEC POSTUPU HROU

Překážky ze skla jsou nejhorší

Čaroděj mě eliminoval

Vítězství!

Verdikt: Krátká a jednoduchá point&click adventura se základním grafickým zpracováním. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat