neděle 24. září 2023

Hra 872: Skandinávie (1993)


Skandinávie
Vývojář: Pavel Plíva
Vydavatel: Pavel Plíva
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Skandinávie je v podstatě pokračování další hry autora Peklo (1993), kdy obě tyto hříčky vychází ze zahraniční hry Myth: History in the Making (1989). Na začátku si vybereme ovládání buď pomocí joysticku či klávesnice, kdy předvolené jsou klávesy "O" a "P" pro pohyb postavy do stran, "S" skok dopředu, "X" skok nahoru, "1" střelba a mezerník slouží pro přepínání věcí v inventáři (což na úvodní obrazovce není zmíněno). 

Také je na výběr mezi velkou či malou rychlostí, nicméně vzhledem k tomu, že hra je naprogramovaná v BASICu, tak ani velká rychlost není dostatečná. 

Začátek hry

Z rybníka se vynořil první boss

Pergamen přivolá déšť

Ocitáme se ve Skandinávii, kde obyvatelé trpí pod krutou nadvládou krále, naším cílem tedy nebude nic jiného než tyrana zabít a poté pomocí letadla uprchnout. Sice už se o útěk můžeme pokusit od začátku, nicméně v letounu není dostatek paliva a proto havarujeme. A jako na potvoru jediný, kdo má palivo, je sám král. Dalším úkolem je sebrat jakési tři koule, do nichž musíme před sebráním praštit palicí. 

Na zmutované kuře platí výbušné střely

Cestu do hradu je třeba otevřít klíčem

Král se neumí trefit dolů před svoje nohy

Během našeho putování musíme občas vyskákat na plošinky či přeskočit vodu. Nepřátelé se často objevují znenadání, např. se vynoří z vody a začnou po nás střílet projektily, kterým se musíme vyhýbat, jinak nám uberou část energie, jejíž ukazatel vidíme vpravo nahoře. Narazíme i na určité předměty, do nichž musíme praštit palicí, aby se objevil létající koberec či jsme vylétli z jeskyně nahoru. 

Do letadla je nutné natankovat palivo

Stoupej!

Vítězství!

Verdikt: Oproti předchozí hře Peklo (1993) je Skandinávie ještě o něco propracovanější, nicméně stále platí, že je vytvořená v BASICu a proto je úděsně pomalá a neplynulá. 
Hodnocení: 2/10

3 komentáře:

  1. Hm. A kdyby se na pomalost hry vyzrálo nějakým emulátorem dovolujícím, z historického hlediska nepřirozenou a nesprávnou, rychlost, tak byl by dojem ze hry lepší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší by to bylo, ale zase bys už tak krátkou hru dohrál ještě xkrát rychleji :)

      Vymazat
  2. Předlohou tohoto titulu byl skutečně třetí level hry Myth: History in the Making pro ZX Spectrum, PMD verze již žádná neexistovala.

    OdpovědětVymazat