neděle 17. září 2023

Hra 869: Revenge (1993)


Revenge
Vývojář: Jiří Koudelka (George K.)
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Shoot 'em up
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno

Jiří Koudelka (Jméno Růže (1991), Beerland (1991), Heroes '92 (1992)) vytvořil i tuto "shoot 'em up" hru, která ale nikdy nebyla úplně dokončena, a tak vyšla jen jako demo. V hlavním menu si můžeme zvolit způsob ovládání na joysticku či klávesnici, pustit si ukázku hry či si změnit vzhled své lodi. Poté pomocí mezerníku zahájíme hru. 

Volba lodi

Začátek

Nepřátelé nic nedělají

Naše loď letí směrem nahoru, přičemž se musíme vyhýbat meteroidům - ty mohou být buď zelené (pomalejší) či červené (rychlejší) barvy. Náraz do nich znamená ztrátu jednoho ze tří životů. Občas se objeví i bonusy ve tvaru pilulky, které lze sebrat a získáme 100 bodů, případně dvojitou střelu. Nepřátelé nejsou dokončení, takže se vždy jen objeví a pasivně čekají, až je sestřelíme, za což je opět 100 bodů. Většinu bodů do skóre ale získáváme jednoduše tím, že doletíme úspěšně na konec úrovně. 

Levely jsou nejprve označeny jako 1 až 9 a poté se označení změní na písmena abecedy. Od "A" se dá doletět až ke "K", načež program zamrzne a nelze pokračovat. Mezi úrovněmi nejsou v podstatě rozdíly. Velice pravděpodobně tu není žádná závěrečná obrazovka. 

Pochválit se dá podařená hudba a plynulost, která se nesnižuje ani když je na obrazovce velké množství objektů. Po ztrátě všech životů lze své získané skóre zapsat do tabulky nejlepších. 

Zelené meteroidy létají pomalu a červené rychle

Na konci úrovně "K" se program zasekne

Tabulka nejlepších výsledků

Verdikt: Nadějně vypadající vesmírná střílečka, která ale nebyla nikdy dokončena, a tak např. nepřátelé nic nedělají a není tu ani závěrečná obrazovka. 
Hodnocení: 3/10

4 komentáře:

  1. "Stav: Dokončeno" zrejme nie je správne, keďže je potom spomínané v samotnom článku, že hra nie je dokončená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak nechápu proč by Ugra nemohl pod článek napsat dokončeno.Vždyť to co proxima vydala snad dohrál.Na tom jestli je to demo nebo plná hra nezáleží.Prostě demo dohráno a basta.

      Vymazat
  2. Ono to není tak úplně ani demo. Někdy po roce 2000 jsme se s kolegou vydali za autorem hry a George K nám tehdy dal k dispozici všechny rozepsané kódy a diskety se zdrojáky. Kolega Velesoft na jedné disketě našel Revenge a sestavil z toho to, čemu se dnes říká demo. Nebylo to ale jako demo původně myšlené, je to prostě nedodělaná hra, která se do světa dostala až o cca 10 let později v téhle podobě ...

    OdpovědětVymazat