Beerland
Vývojář: KoZa Software (Jiří Koudelka (George K.) & Petr Filip)
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Beerland je typ textovky, u které autoři čerpali inspiraci ve svém okolí - odehrává se na reálném místě, v pivnici "U Hnáty", v Ústí nad Labem. Zde se jako místní štamgasti stýkáme se svými kamarády. Jak se píše v manuálu ke hře, je krásný teplý jarní čtvrtek, dvě hodiny odpoledne. Právě jsme dorazili na "Hnátu" a zamířili k zadnímu stolu, kolem kterého sedí členové SAKOGI, což je "šestičlenná pivně kulturní organizace". Z rádia jsme se dozvěděli, že se blíží pivomor a tisíce pivařů se vydávají hledat "bájnou pivní zemi Beerland". A my se k tomuto pátrání přidáváme.
Úvodní titulky |
Začátek hry |
Takový normální den v hostinci |
Zmíněný manuál ke hře obsahuje úvod do příběhu, ve kterém najdeme i řadu nápověd ohledně hádanek. Jsou tu i instrukce, ze kterých se dozvíme většinu příkazů - VEZMI, POLOZ, PROZKOUMEJ, CEKEJ, R (vypíše opět popis aktuální lokace), I (inventář), POMOC (vypíše tipy ke hře) a SAVE/LOAD, kdy pozici lze uložit i do paměti. Na zbývající příkazy OBJEDNEJ, ZUJ, OBUJ, ROZBIJ, VYPIJ a SNEZ musíme přijít během hry sami.
Slova se dají zkracovat na první čtyři písmena a lze použít i zájmeno "VSE", čili můžeme např. prozkoumat vše v aktuální lokaci, nicméně příliš užitečná tato možnost není.
Členové SAKOGI |
Klasická situace v MHD |
Školník se s tím nepáře |
Zajímavostí je, že příkazem "I" si kromě obsahu inventáře zobrazíme i stupeň naší opilosti. V hostinci si totiž můžeme objednat pivo či jídlo a posedět se svými přáteli, kteří pronášejí náhodné hlášky. Nicméně pokud to přeženeme a opijeme se příliš, tak hra končí. Na několika místech tu najdeme i reklamu na dvouměsíčník ZX Magazín, se kterým byl vydavatel hry - Proxima Software, úzce spjatý.
Velice otravný prvek je kamarád Aleš, který nás neustále oslovuje a ptá se, zdali známe ten a ten vtip, který pak nedokončí. Vypisování textu je příliš pomalé a navíc z nějakého důvodu není použita dolní polovina obrazovky, takže relevantní texty často "odskrolují" z obrazovky pryč. Hra pak není moc dlouhá a obtížnost je i díky zmíněným nápovědám z manuálu poměrně nízko.
Aleš je takové velké dítě |
Našel jsem bájný Beerland ! |
Vězení pro abstinenty |
Mapa |
POSTUP HROU
U stolu jsem objednal pivo (OBJE PIVO) a počkal (CEKE), dokud nepřišel Aleš a nevypil ho. Toto jsem udělal celkem 6x. Vyšel jsem před hospodu, na zastávce prozkoumal odpadkový koš (PROZ KOS) a vzal stokorunu (VEZM STOK). Počkal jsem, až přijede autobus a pak nastoupil (DOVN). Prozkoumal jsem tašku (PROZ TASK) a sebral papír (VEZM PAPI). Vystoupil jsem (VEN) a pokračoval do budovy gymnázia.
Ve vestibulu jsem si zul boty (ZUJ), na chodbě sebral penál (VEZM PENA) a rychle jsem se znovu obul (OBUJ) dříve, než mi umrzly nohy. Prozkoumal jsem penál (PROZ PENA) a našel tužku (VEZM TUZK). Šel jsem do parku k Alešovi a dal mu papír s tužkou (POLO PAPI; POLO TUZK). Získal jsem baseballovou pálku (VEZM PALK). Vrátil jsem se do hospody a na záchodě rozbil okno (ROZB OKNO), kterým jsem prolezl do Beerlandu. Na východě u pivopádu jsem vyměnil stokorunu za průkaz a vydal se na západ, kde jsem vyšplhal po žebříku na vrchol skály.
KONEC POSTUPU HROU
U pivopádu získám PPT (průkaz pivní totožnosti) |
Spokojení lidé čtou ZX Magazín ! |
Vítězství ! |
Verdikt: Humorná textovka z "pivního" prostředí odehrávající se na reálných místech v Ústí nad Labem.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat