pondělí 22. března 2021

Hra 528: Bonifác (1991)


Bonifác
Vývojář: Petr Horák
Vydavatel: Peťulka Software
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další krátká textovka pro osmibitová Atari, kde se ocitáme kdesi v "novém, záhadném světě" a úkol je velmi jednoduchý - vrátit se zpátky do civilizace. Jak jsme se dostali kamsi doprostřed džungle, ani žádné další příběhové detaily, se bohužel nedozvíme. 

S autorskými právy to tady někdo myslí vážně

Instrukce

Začátek hry

Hru ovládáme psanými příkazy, které jsou nám prozrazeny v instrukcích na úvodních obrazovkách. K dispozici máme VEZMI, POLOZ, PROZKOUMEJ, POUZIJ, SITUACE (opětovně zobrazí popis aktuální lokace), INVENTAR A VYLEZ, přičemž ty můžeme zkracovat na první tři písmena, ovšem předmět je nutné napsat celý a navíc ještě v 1. pádu. Příkazem PROZKOUMEJ pak nelze zkoumat sebrané předměty, ale pouze věci v okolí. 

Chudák Bubu

V jezírku jsem našel klíč

Medvědi nevědí, že turisti nemaj zbraně... 

Hra není nijak obtížná a ani dlouhá, obsahuje celkově kolem 30ti obrazovek. Na mnoha místech lze ovšem přijít k úrazu, jelikož se džungle hemží různými nebezpečnými zvířaty jako jsou medvědi, vosy či hadi, a také je třeba si dávat pozor na domorodce a maskované divochy. 

Během hry je třeba nalézt tři karty, které poté na konci vložíme do kouzelného stroje, který nás přenese zpátky do civilizace. 

Vosy kouzelnice

Nástrahy civilizace

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem kanystr (VEZ KANYSTR), vylezl na nedaleký strom (VYL) a automaticky získal kartu 1. Pokračoval jsem na sever a postupně sebral sirku (VEZ SIRKA), kartu 2 (VEZ KARTA 2), klíček (VEZ KLICEK) a trs trávy (VEZ TRS), který jsem položil před zvíře (POL TRS) a uvolnil si cestu dál. Prozkoumal jsem jezírko (PRO JEZIRKO) a našel klíč (VEZ KLIC). Vzal jsem plášť (VEZ PLAST) na ochranu před deštěm a pokračoval na východ. 

Truhlu jsem otevřel klíčem (POU KLIC) a sebral kartu 3 (VEZ KARTA 3). Použil jsem sirku (POU SIRKA) a zničil trní. Vzal jsem postřik (VEZ POSTRIK) a vrátil se ke dveřím, jež jsem otevřel klíčem (POU KLICEK). Na vosy za dveřmi jsem hned použil postřik (POU POSTRIK), na jihu prozkoumal liány (PRO LIANY) a našel lano (VEZ LANO). 

Vrátil jsem se na začátek a u propasti použil lano (POU LANO), díky čemuž jsem se dostal na západ. Zde jsem prohledal odpadky (PRO ODPADKY) a našel buřt (VEZ BURT), který jsem věnoval obrovskému psovi (POL BURT), načež jsem se dostal ke kouzelnému stroji, do kterého jsem vložil všechny tři nalezené karty a dostal se zpátky do civilizace. 
KONEC POSTUPU HROU

Bez tří karet neuspějeme

Vítězství !

Připomínky posílejte do Lhotky

Verdikt: Další krátká a nevýrazná textovka. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat