BeWeSoft's Race
Vývojář: Jiří Bernášek (BeWeSoft)
Vydavatel: A. B. B. U. C.
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Závodní
Počet hráčů: 1 - 2
Stav: Dokončeno
Plodný autor her pro osmibitová Atari, Jiří Bernášek (Super Husa (1989), The Big House (1990) a další), přináší další hru vytvořenou pro německý klub ABBUC. Již z názvu se dá usoudit, že se jedná o závodní hru, nicméně ne úplně typickou. Jak autor sám uvedl v interview, máme tu "adaptaci jednoduchých závodů autíček, jaké jsme tečkovali ve škole pod lavicí tužkami na čtverečkovaný papír".
Ke startu připravit |
Devět bílých teček určuje mojí možnou pozici v dalším tahu |
První záchytný bod |
Nemáme tu tedy závody v reálném čase, ale vše se odehrává na tahy. Autíčko se musí prokličkovat přes trať, která je téměř bludištěm a občas není úplně jasné, kudy jet, abychom dorazili do cíle. Autíčko má určitou rychlost a směr. Na čtvercovém poli vždy vidíme devět bílých teček, ze kterých si musíme vybrat. V podstatě tak určíme, jestli má autíčko zrychlit, zpomalit či zachovat rychlost a zároveň jestli má udržet směr či zatočit mírně doleva či doprava. Pokud třeba jedeme příliš rychle, tak nevybereme zatáčku, vyjedeme mimo trať a to znamená havárii a návrat na poslední záchytný bod.
Máme pět aut, respektive životů, čili pokud se vybouráme vícekrát, tak pro nás hra končí. V horní části obrazovky také můžeme vidět počet provedených pohybů a logicky se snažíme trať dojet na co nejmenší počet.
Trať je slušné bludiště, takže ukazatele správného směru se hodí |
Dojel jsem ! |
Můžeme sice závodit sami, ale daleko zábavnější je hra dvou hráčů, kteří proti sobě zápolí a střídají se v tazích. V tomto módu musí hráči dávat pozor, aby do sebe nenarazili, přičemž se můžou různě blokovat v úzkých pasážích či se vydat úplně jinou cestou - do cíle jich vede víc a najdeme tu i slepou odbočku.
Trať je bohužel jen jedna, ale lze využít editor úrovní, kde si můžeme z různých částí poskládat trať vlastní. Za zmínku stojí i povedená hudba.
Hra dvou hráčů |
Editor úrovní |
Verdikt: Tahová závodní hra, která je nejzábavnější ve dvou hráčích.
Hodnocení: 4/10
Díky za recenzi :-) Jo, tenkrát jsem hledal přijatelný herní princip kde se dalo, i pod tou školní lavicí. Jinak inspirací pro způsob zobrazení, editor, i třeba pro barvy autíček byla Atárková hra Rally Speedway, no a hudba spadá do období opisovaných not z dědečkovy skříně - autora neznám, ale je to nějaká klavírní skladba stará nejméně 100 let.
OdpovědětVymazatRádo se stalo. Díky za doplňující info !
Vymazat