čtvrtek 12. května 2022

Hra 674: Lví Srdce (1992)


Lví Srdce
Vývojář: Robert Zaborowski (Mini-Max Soft) & Radek Štěrba
Vydavatel: K-Soft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Robert Zaborowski (Sydova Akce (1991), Tajemství Hradu Rytíře Xavera (1991), Inzerát (1992)) vytvořil v roce 1992 textovku, ke které mu hudbu složil Radek Štěrba (Posthelper (1991) a další). Program pak distribuovala společnost K-soft. 

Hlavní postavou je "Leon, muž vysoké postavy, neobyčejně vyvinutých svalů, veterán z Vietnamské války", který se vydává zachránit svého mladšího bratra Marka, který se zapletl s mafií a teď leží těžce raněný v nemocnici. Situaci by mohla zachránit jen drahá operace za $200.000. Leon se tedy rozhoduje došlápnout si na obchodníky s drogami a peníze získat od nich.

Autoři

Příběh #1

Příběh #2

Příběh #3

Příběh #4

Příběh #5

Všechny příkazy se tentokrát dozvíme na začátku, k dispozici jsou VEZMI, POLOŽ, ZKOUMEJ, POUŽIJ, INVENTÁŘ, SITUACE, NASTUP, KUP, DOPLŇ, NABIJ, STŘEL, UKAŽ, NALEP, NAPIŠ, OTEVŘI, ZAVŘI, VLOŽ, ODEMKNI a VYMĚŇ. Slova se přitom musí zkracovat a psát s diakritikou. Ve většině případů ani nemusíme potvrzovat stisknutím klávesy Enter, ale po zadání sedmi znaků se příkaz vyhodnotí automaticky.

Ovládání

Příkazy

Tyto rady se brzy vyjasní

Začátek hry

Začínáme na stanovišti taxi, které můžeme použít pro přesun do dalších dvou lokací. Stejně tak je tu metro či auto, jež budeme muset také využít. Naším cílem je opuštěný letecký hangár za městem, kde si zločinci přebírají zásilku heroinu. Jakmile získáme prostředky pro jejich zabití a získání peněz, tak je třeba ještě odjet na letiště, prokázat se falešným pasem a odletět zachránit našeho bratra. 

Tak kam to bude?

Práce s počítačem

Zadávání kódu dveří

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem telefonní budku (ZKO BUD) a vzal klíč (VEZ KLÍ). Prozkoumal jsem lístek (ZKO LÍS) a zjistil, od jakých dveří klíč je. U stánku jsem koupil noviny (KUP NOV), v metru u automatu jízdenku (KUP JÍZ), nastoupil jsem do metra (NAS) a vystoupil na konečné. Před bankou jsem sebral kreditku (VEZ KRE) a vložil ji do bankomatu (VLO KRE), takže jsem získal další peníze. Staříkovi u lavičky jsem dal noviny (POL NOV), ale vypadnuvší předměty zatím nechal ležet. Otevřel jsem vrata (OTE VRA), uvnitř prozkoumal krabice (ZKO KRA) a sebral papír (VEZ PAP). 

Vrátil jsem se na úplně na začátek a nasedl do taxi (POU TAX). Odjel jsem do Afe street (1) a nechal taxikáře počkat (A). Otevřel jsem branku (OTE BRA), odemkl a otevřel dveře (ODE DVE; OTE DVE), zahodil klíč (POL KLÍ). Uvnitř jsem v knihovně prohledal police (ZKO POL), sebral disketu (VEZ DIS) a průkaz (VEZ PRŮ). Do tiskárny jsem vložil papír (VLO PAP) a do počítače disketu (VLO DIS) - zjistil jsem kód dveří CLEMSA a systémový kód YDAS

Auto je třeba trochu vytunit

To vypadá podezřele

Teď už jen utéct!

Taxíkem jsem odjel k vojenskému skladu (2) a nechal taxikáře počkat (A). Stráži jsem se prokázal průkazem (UKA PRŮ), sjel výtahem dolů a u dveří zadal kód (NAP KÓD; CLEMSA). Prošel jsem dveřmi a zadal druhý kód (NAP KÓD; YDAS). Ve skladu jsem prohledal skříně (ZKO SKŘ) a našel samopal (VEZ SAM) a kanystr s benzínem (VEZ KAN). Taxíkem (POU TAX) jsem se vrátil na stanoviště (3). Naposledy jsem se projel metrem a na konečné zahodil jízdenku (POL JÍZ). 

Na parkovišti jsem autu doplnil benzín (DOP BEN), prohledal vrakoviště (ZKO VRA), sebral značku (VEZ ZNA), dal ji na auto (VYM ZNA). Sebral jsem i lepidlo (VEZ LEP) a u lavičky letenku (VEZ LET) a cestovní pas (VEZ PAS). Do pasu jsem nalepil svojí fotografii (NAL FOT), zahodil lepidlo (POL LEP) a průkaz (POL PRŮ), v aleji sebral planžetu (VEZ PLA) a tou otevřel auto (OTE AUT), do něhož jsem nastoupil (NAS) a odjel k hangáru. 

Obešel jsem ho ze západu, otevřel dveře do budovy (OTE DVE), uvnitř sebral zásobník do samopalu (VEZ ZÁS), nabil (NAB SAM) a postřílel chlápky v hangáru (STŘ CHL). Otevřel jsem dveře (OTE DVE) a nasedl do auta (NAS). Na letišti jsem stráži ukázal svůj pas (UKA PAS), došel k letadlu a nastoupil (NAS). 
KONEC POSTUPU HROU

Falešný pas prošel

Adios!

Vítězství!

Verdikt: Slušná textovka s dobrou hudbou. 
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat