čtvrtek 14. dubna 2022

Hra 664: Inzerát (1992)


Inzerát
Vývojář: Robert Zaborowski
Vydavatel: Mini-Max Soft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Robert Zaborowski přichází po Sydově Akci (1991) s další textovkou, která svým zpracováním připomíná Pomstu Šíleného Ataristy (1989), tentokrát pod novou hlavičkou Mini-Max Softu. Jednoho dne nalézáme inzerát od nejmenovaného Ataristy, který nabízí programy, manuály a obrázky pro BT-100 (jednojehličková tiskárna). Evidentně o to máme zájem, protože vymámíme ze své matky 50 Kčs a vydáváme se dotyčného najít. 

Instrukce

Zápletka

Začátek hry

Hra se ovládá příkazy, které se musí psát malými písmeny s diakritikou a zkracují se na první tři znaky, tedy např. "seber nůžky" = "seb nůž". Bohužel tu nenajdeme slovník, takže musíme sami přijít na všechna dostupná slova - SEBER, POLOŽ, PROZKOUMEJ, SITUACE, ODSUŇ, STŘÍHEJ, NASAĎ, VYPAČ, KOPEJ, HOĎ a OTEVŘI.

Před vypáčením víka je nutné si nasadit rukavice

Kde jinde by mohly být schované drogy než v kanálu?

Kopání v lese

Najdeme tu několik potenciálně zásekových míst, např. víko od kanálu nejde vypáčit dokud si nenasadíme rukavice. V lese je třeba přijít na to, že je nutné zde kopat a poté použít příkaz KOPEJ PŮDU, což není příliš intuitivní. Ke konci pak sebereme kamení, které musíme hodit po ratlíkovi, abychom se ho zbavili, což samo o sobě nedává moc smysl, nicméně navíc se musí použít příkaz HOĎ KÁMEN, tzn. místo "kamení" slovo "kámen", což může vyústit v nepěkný zákys. 

V textech najdeme velké množství gramatických chyb a překlepů, až se zdá, že je snad autor dělal schválně. 

Mapa

POSTUP HROU
Odsunul jsem popelnici (ODS POP) a našel zapalovač (SEB ZAP). Ten jsem dal klukům na silnici (POL ZAP), před poštou sebral knížku (SEB KNÍ) a tu dal ženě na mostě (POL KNÍ). Prohledal jsem kabelu (PRO KAB) a sebral maso (SEB MAS). V samoobsluze jsem sebral nůžky (SEB NŮŽ), v kotelně klíč (SEB KLÍ) a na hřišti lopatu (SEB LOP) a rukavice (SEB RUK). 

Na kachličkovém chodníku jsem nůžkami přestříhal plot (STŘ PLO), prolezl dírou a našel tyč (SEB TYČ). Nasadil jsem si rukavice (NAS RUK), vypáčil víko kanálu (VYP VÝK) a v bahně (PRO BAH) našel konopí (SEB KON). Vyšplhal jsem na kopec, narkomanovi v lese dal konopí (POL KON) a vlčákovi maso (POL MAS). Na konci lesa jsem vykopal půdu (KOP PŮD) a našel kopačák (SEB KOP), který jsem dal hochům na hřišti (POL KOP). 

Sebral jsem kamení (SEB KAM) a hodil kámen na ratlíka (HOĎ KÁM). Odemkl jsem dveře od paneláku (OTE DVE) a našel Ataristu. 
KONEC POSTUPU HROU

Házet po pejskovi kamením, to není hezké

Už jen poslední procento!

Vítězství!

Verdikt: Další textovka vycházející z Pomsty Šíleného Ataristy. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat