neděle 24. dubna 2022

Hra 668: Kekyzárny (1992)


Kekyzárny
Vývojář: Jan Volek
Vydavatel: Jan Volek
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Zvláštní název této hry vychází ze jména našeho protivníka Kekyzny, o němž jsme se doslechli, že se chystá na naší planetě provádět jaderné pokusy. V kůži Jana Volka, tedy samotného autora hry, se budeme snažit mu v tom zabránit tím, že zlikvidujeme jeho základnu na planetě Nextion. 

Kekyzárny

Příběh #1

Příběh #2

V horní části obrazovky vidíme nabídku příkazů, které se vyvolávají stiskem jedné klávesy. Kromě klasických S, J, V, Z pro pohyb tu najdeme také VEZMI, POLOŽ, PRŮZKUM, ÚTOK, S. O. S., INFORMUJ, TEST, LOAD a SAVE TEST, přičemž názvy příkazů v některých případech nedávají smysl a jsou matoucí. 

Pomocí ÚTOK používáme předměty (např. útok s klíčem odemkne mříže), S. O. S. nám na některých místech poskytne nápovědu, co dál dělat, INFORMUJ je výpis inventáře a TEST znovu vypíše popis aktuální lokace. 

Začátek hry

Situace se záhy zvrtne

Jdu do nebíčka

Nepříjemné je, že vypisování textu je velmi pomalé. Zamrzí velké množství gramatických chyb, což se dá pravděpodobně zdůvodnit tím, že autor byl v době vzniku velmi mladý. Obtížnost není příliš vysoko a největší překážkou je nutnost pochopit matoucí příkazy, viz výše. 

Ve stejném roce vyšlo i pokračování Kekyzárny 2, které příběhově přímo navazuje. 

Útočím klíčem na zámek

Odlet s korábem

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem revolver (1R) a vydal se na sever, kde mě chytili. Jakmile Kekyzna odešel, tak jsem postřílel stavbaře (4R), na severu sebral dynamit (1D) a otevřel s ním mříže (4D). V místnosti za nimi jsem našel padák (1P) a přístroj (11). V uzlině jsem skočil dolů s padákem (4P), položil ho (2P), z dálky vystřelil na Zimníka (4R) a zahodil i revolver (2R). Ve výtahu jsem sebral baterku (1B), vystoupil z něho a opět nastoupil. V tmavém sektoru jsem si posvítil baterkou (4B) a sebral klíč (1K). 

Opět jsem použil výtah a odemkl mříže (4K). Opodál jsem sebral elektronku (1E) a nastoupil do korábu. Prozkoumal jsem baterku (3B) a nalezený monočlánek vložil do přístroje (4M) spolu s elektronkou (4E) a poté přístroj použil (41) na zmatení cvrčka. 
KONEC POSTUPU HROU

Zbastlil jsem na koleni rušičku radaru

Zničil jsem nepřítele "leizrovým" dělem

Vítězství! 

Verdikt: Podprůměrná textovka s matoucím ovládáním.  
Hodnocení: 2/10

3 komentáře:

  1. Pomalé vypisování textů může být schválně jako efekt, inspirováno Podrazem 3. I Basic jinak může vypisovat rychle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď hraju druhý díl a možná na tom něco bude, i když nechápu proč by někdo dělal vypisování textu tak úděsně pomalé.

      Vymazat
    2. BASIC je na textové hry dostatečně rychlý. Pokud je někde vypisování textů pomalé, vždy je to záměrně bržděné.

      Vymazat