pátek 29. dubna 2022

Hra 670: KGB vs CIA 2 (1992)


KGB vs CIA 2
Vývojář: Martin Benešovský & Michal Kára
Vydavatel: BendysSoft
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak se můžeme dočíst v posouvajícím se textu na úvodní obrazovce, jedná se o pokračování zatím nenalezené hry "KGB vs CIA" od MikeSoftu a zároveň jde o demoverzi, takže příběh není zcela uzavřen. I tak se ale jedná rozsahem v podstatě o plnohodnotnou textovku. 

Jako superagenti CIA dostáváme za úkol vylodit se ve Vladivostoku a dostat se do tajného objektu KGB blízko vesnice Divnoje poblíž Volgogradu (Stalingradu). Zde musíme zajistit jaderné rakety a vyhodit objekt do povětří. 

Příběh

Instrukce

Začátek hry

Ovládání je popsáno na úvodních obrazovkách, k dispozici máme PO(užij), VEM, KUP, P(rozkoumej), H(elp) a pomocí MUSIC můžeme vypnout hudbu, což by byla škoda, protože tu najdeme povedené skladby hrající po celou dobu hraní, i když pravděpodobně odněkud převzaté. Názvy předmětů se nicméně zkracovat nedají. 

Vzhůru na Volgograd!

Typický sovětský vlak

Vodka je povinná výbava

Texty jsou prošpikovány satirou na sovětský režim, najdeme tu různé propagandistické slogany, obchody s prázdnými regály, příslušníky KGB, kteří neumí číst a samozřejmě nesmí chybět vodka. Specialitou jsou místa, kde je nutné čekat - program zdá se počítá uběhlé vteřiny na pozadí a až po nějaké době přijede např. autobus, kterým musíme odjet. Naštěstí na tyto chytáky existuje nápověda. 

Bohužel tu najdeme i několik bugů, např. program po určité době začne v emulátoru zamrzat a na konci se dá odletět letadlem i bez mapy či zajatých důstojníků. 

Mám pravdu!

Nic jiného se v sovětském obchodě nedá čekat

Je třeba čekat

Mapa

POSTUP HROU
Na nádraží jsem si na pokladně koupil lístek (KUP LISTEK) do Volgogradu a z 1. nástupiště jsem nastoupil do vlaku. Prohledal jsem plášť (P) a sebral vodku (A) a povolení (A), plášť jsem nechal ležet (N). U informační tabule jsem koupil pravdu (KUP PRAVDU) a v obchodě kanystr s naftou (KUP KANYSTR). Došel jsem na autobusové nádraží a čekal, dokud nepřijede autobus. Nasedl jsem a odjel (DIVNOJE).

Věnoval jsem svojí naftu (PO KANYSTR) když došla. Ve městě na náměstí jsem daroval pravdu (PO PRAVDU) a obdržel nápovědu. Čekal jsem tedy před branou tak dlouho, dokud mi neotevřeli. Vojákům jsem dal vodku (PO VODKU), prohledal je (P) a sebral klíč (VEM KLIC). Hlídce u brány jsem ukázal povolení (PO POVOLENI), v umývárně sebral uniformu (VEM UNIFORMU) a oblékl si ji (PO UNIFORMU). V kanceláři jsem našel disketu (VEM DISKETU) a ve skladu mapu (VEM MAPU).

Po informacích chtivý soudruh

V objektu KGB nechybí moderní počítač IBM PS/2

Vkládání diskety

Přístupový kód

Odemkl jsem zamčené dveře (PO KLIC), prohledal stůl (P) a našel magnetickou kartu (VEM KARTU). Prohlédnutím počítače (P) jsem ho zapnul. Vložil jsem disketu (PO DISKETU), aktivoval systém a získal přístupový kód. U pancéřových dveří jsem použil kartu (PO KARTU) a do počítače zadal získaný kód. Prohledal jsem okolí (P) a našel pistoli (VEM PISTOLI), díky které jsem zajmul dva důstojníky (PO PISTOLI). Nastoupil jsem do letadla a ukázal pilotovi mapu (PO MAPU), načež letadlo vzlétlo. 
KONEC POSTUPU HROU

Hlavní řídící počítač

Důstojníci předstírají četbu

Konec demo verze

Verdikt: Demoverze, která má ale rozsah normální textovky. Nejzajímavější částí jsou satirické narážky na sovětský režim. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat