Koky
Vývojář: Michal Janáček & Josef Roubík & Miroslav Hlavička (Scalex)
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Logická hra distribuovaná společností Proxima Software v kolekci "Tinny & spol.", kdy se na kazetě vyskytovaly ještě hry Xor (1990), Adventurer (1991) a textovka Mluvící Balík (1992). Michal Janáček vytvořil program, J. Roubík nakreslil úvodní obrázek s Einsteinem a M. Hlavička složil hudbu.
V menu si lze zvolit způsob ovládání a to buď pomocí joysticku či si lze zvolit i vlastní ovládací klávesy, kdy nám stačí čtyři pro pohyb kurzoru a jedna pro akci.
Autoři |
Menu |
Začátek hry |
Na hrací ploše vidíme několik šestistěnných kostek, z každé strany jinak nabarvených. V celkem 32 úrovních (zde značených jako "obtížnosti") najdeme dva typy úkolů - buď musíme všechny kostky natočit tak, aby měli nahoře stejnou barvu, nebo musí být všechny kostky stejné, tzn. barvy musí sedět na všech stranách, což je daleko těžší.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak máme na všechny úrovně časový limit 3 minuty, kdy zbývající vteřiny se nám po vyřešení úkolu započítají do skóre, přičemž se vynásobí číslem úrovně. Jinými slovy v poslední úrovni získáme za jednu zbývající sekundu 32 bodů. Větší komplikací je ale fakt, že natočení jedné kostky může změnit i natočení ostatních kostek ve stejném řádku či sloupci.
Orientaci ulehčuje náhled rozložené kostky, na níž zrovna máme kurzor, a to se všemi jejími stranami v levém sloupci. Pokud nestihneme úkol splnit v časovém limitu, tak přijdeme o jeden ze tří životů, nicméně daná úroveň se přeskočí a pokračuje se dál. Lze tedy dojít na konec a nevyřešit při tom až tři úrovně. Svůj výkon si můžeme zapsat do tabulky nejlepších výsledků.
Průběžný stav před začátkem druhé úrovně |
Poslední level |
Zápis jména |
Tabulka nejlepších výsledků |
Verdikt: Ucházející logická hříčka založená na otáčení kostek.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat