čtvrtek 21. dubna 2022

Hra 667: John Engelstone's Adventure 2 (1992)


John Engelstone's Adventure 2
Vývojář: Marek Vít
Vydavatel: Jengs
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování první dílu (1991), které začíná přesně tam, kde jsme minule skončili, čili v hibernátoru kosmické lodi. Náš útěk z planety Tirix byl úspěšný a probouzíme se na oběžné dráze Země. Naším úkolem bude dostat se na povrch a doma si konečně užít trochu oddechu. A nebo ne? 

Krátký popis příběhu

Začátek a slovník příkazů

Jsem doma!

Celé zpracování hry zůstává v podstatě stejné, takže například příkazy se stále nedají zkracovat, nicméně tentokrát zde najdeme jejich slovník bez potřeby zadávat nějaké heslo. Bohužel zde ale nenajdeme všechny dostupné příkazy, což je matoucí. 

Kromě SEBER, POLOZ, UKAZ, CEKEJ, SPI, POMODLI SE, JDI DO, SLAPNI NA, UDER DO, PLAV DO, OTOC, MLUV S, SNEZ, DIVEJ SE, POUZIJ, ZABIJ, POSLOUCHEJ, POSUN, VYLEZ Z, KOPNI DO, ROZBIJ, ZAKRIC, CHYT, HOD, SKOC, ODEMKNI, PRIPEVNI, SLOVNIK, kdy některé z nich ani jednou nepoužijeme, tu najdeme i další jako SEDNI SI, STISKNI, OTEVRI či ZASTREL, na které musíme přijít sami. 

Planeta opic?

V kupoli, tedy v "kopuli", je lidské město

Dialog se starostou

Nejvíc zrádná je ovšem jízda autem, kdy je třeba přijít na to, jak ho ovládat. Je nutné šlapat na plyn a brzdu, používat klaxon a zbraň a také se naučit zatáčet, jinak auto nabourá. Doleva se zatočí pomocí písmenka "L", na což také není jednoduché přijít. 

Zápletka se trochu podobá sci-fi sérii Planeta opic, přičemž rozsah hry je v porovnání s prvním dílem překvapivě malý. Zatímco tam se jednalo v podstatě o čtyři kratší textovky, John Engelstone's Adventure 2 se dá považovat za pátý dílek. Trochu zamrzí, že po zlikvidování profesora tu nenajdeme žádný finální text, který by celé naše snažení uzavřel, ale hra náhle skončí. 

Bez dvojsmyslů

Řízení auta není jednoduché

Mapa

POSTUP HROU
Vylezl jsem z hibernátoru (VYLEZ Z HIBERNATORU), vešel do přistávacího modulu (JDI DO DVERI), sedl si do křesla (SEDNI SI DO KRESLA) a stiskl vypínač (STISKNI VYPINAC). Na mýtině jsem odsunul vrak (POSUN VRAK) a vešel do jeskyně (JDI DO VCHODU). Prošel jsem k žebříku a sešplhal dolů (JDI NA ZEBRIK). Na silnici jsem nasedl do auta (JDI DO AUTA), posunul sedadlo (POSUN SEDADLO) a našel kulomet (SEBER KULOMET). Vystoupil jsem (VYLEZ Z AUTA) a na východě zneškodnil opici (ZABIJ OPICI). Došel jsem ke kupoli, zařval (ZAKRIC), strážnému odevzdal zbraň (POLOZ KULOMET) a vstoupil (JDI DO BRANY). 

Vydal jsem se do radnice (JDI DO RADNICE) a promluvil si se starostou (MLUV SE STAROSTOU). Sebral jsem kartu (SEBER KARTU) a klíč (SEBER KLIC) a šel si do sklepa lehnout (SPI). Druhý den jsem šel do zbrojnice (JDI DO BUDOVY), položil jsem kartu (POLOZ KARTU) a sebral plazmovou pušku (SEBER PUSKU). Odemkl jsem garáž (ODEMKI GARAZ; OTEVRI GARAZ) a vešel dovnitř (JDI DO GARAZE). Nasedl jsem do auta (JDI DO AUTA), šlápl na plyn (SLAPNI NA PLYN) a vyjel ven. Zatočil jsem doleva (L), u brány zastavil (SLAPNI NA BRZDU), zahoukal (STISKNI KLAXON), opět se rozjel (SLAPNI NA PLYN), jel chvilku rovně (R), stádo zvířat rozstřílel (STISKNI FIRE), zastavil (SLAPNI NA BRZDU) a vystoupil (VYLEZ Z AUTA). 

Šel jsem na sever, vlezl do kanálu (JDI DO KANALU), do chodby (JDI DO CHODBY), do dveří (JDI DO DVERI) a v pracovně zastřelil profesora (ZASTREL PROFESORA). 
KONEC POSTUPU HROU

Tu pilulku jsem spolknout asi neměl...

Pomsta!

Vítězství! A to je vše?

Verdikt: V podstatě to stejné, co první díl. Zápletka je zajímavá, ale chtělo by to vybrousit hlavně ovládání. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat