pátek 28. července 2023

Hra 849: Orion (1993)


Orion
Vývojář: Karel Vlček (KVL) & Lukáš Vlček
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Shoot 'em up
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Bratři Vlčkové si po Flappym (1990) vyzkoušeli klasickou "shoot 'em up" střílečku, v níž se ujmeme jakéhosi žabáka a pokusíme se probojovat až na konec. Hru vydala Proxima Software jako součást kompilace "Heroes" za 150 Kč spolu s Heroes '92 (1992), Archeo (1993), Jet-Man Silly (1993) a Útok Bílé Myšky (1993). 

Začátek hry

Zelenou hlavu aneb vylepšení zbraní blokuje nepřítel

Protivníci začínají posílat těžší kalibry

Na úvodní obrazovce se dočkáme hezké hudby, později už převážně jen zvukových efektů, i když v určitých momentech se opět přehraje kratší úryvek. Poté si zvolíme ovládání buď na joysticku či klávesnici, kdy lze navolit vlastní ovládací schéma pro pohyb do čtyř stran a střelbu. 

Ve hře pak ovládáme svoji vesmírnou kocábku, přičemž letíme zleva doprava. O jeden ze tří životů pak můžeme přijít nejen po srážce s nepřáteli, ale i s překážkami či nárazem do země, načež se pak vracíme na poslední záchytný bod. 

Začínáme s jednoduchou střelou, ale sbíráním bonusů ve tvaru hlavy si lze výbavu vylepšit o střelu s velkým rozptylem, o dvě koule nad a pod lodí, do nichž můžeme nechat protivníky narážet, a nakonec lze získat i ztrojení základní zbraně, což obtížnost výrazně snižuje. Základem úspěchu je samozřejmě neumírat a projít s těmito vylepšeními pokud možno celou hru. 

V této části se musí sestřelovat lávové bubliny

Jakýsi přátelský tvor přiletěl a sežráním stromu zpřístupnil cestu dál

Vlet do chřtánu nestvůry

Úroveň je zde pouze jedna, zato je poměrně slušně dlouhá a obsahuje různá prostředí, nicméně ideální by bylo přidat ještě alespoň dva takového levely. Co se týče nepřátel, tak narazíme na různé typy od základních, jež sestřelíme jednou ranou, přes chodící mechy a kroutící se "červy", až po velké těžké lodě vyžadující několik zásahů či stoupající lávové bubliny. Několikrát se stane, že dorazíme k překážce ve formě stromu, který před námi sežere přátelský tvor a zpřístupní nám cestu dál. Na konci pak čeká fialový boss s několika chapadly, který vypadá dobře, ale ve finále je poměrně neškodný. 

Pochválit lze i slušnou plynulost hry, kdy se program začne zpomalovat až s velkým množstvím nepřátel a projektilů na obrazovce. 

Závěrečný chapadlovitý boss je téměř neškodný

Sbohem

Vítězství!

Verdikt: Slušně zpracovaná střílečka, která nejvíce trpí na přílišnou krátkost. Pár úrovní navíc by jí určitě prospělo. 
Hodnocení: 4/10

1 komentář:

  1. Možná je pro někoho lehká, ale na druhou stranu je to jedna z mála her, které se mi podařilo dohrát (Orion dokonce několikrát) a proto je moje oblíbená.

    OdpovědětVymazat