Útok Bílé Myšky
Vývojář: Jiří Brabec (JouSoft HKK) & Adam Ulrich (Zero Soft) & Miroslav Hlavička (Scalex)
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po Jet-Man Silly (1993) a Honba Za Pokladem (1993) vytvořil Jiří Brabec i tuto adventuru, která si bere inspiraci v legendární hře Dizzy (1987). Grafiku postav vytvořil Adam Ulrich a použila se hudba od M. Hlavičky, přičemž hru vydala Proxima Software v kompilaci "Heroes" spolu s hrami Heroes '92 (1992), Archeo (1993), Orion (1993) a zmíněným Jet-Man Silly. Cena byla stanovena na 150 Kč.
Ve hře se ujmeme bílé myšky, která je vězněna ve výzkumném ústavu a naším cílem bude utéct pryč. Příhodnější název by proto možná byl "Útěk Bílé Myšky".
V názvu sice najdeme číslovku "1", ale další díl nikdy nevyšel. Na internetu se vyskytují i zmínky o verzi pro počítače Amiga, která měla vyjít o několik let později, ta ovšem není k dispozici a těžko říci, jestli opravdu vznikla.
Úvodní obrazovka |
Menu |
Začátek hry |
Výtahem se přesouváme mezi patry |
V menu si zvolíme způsob ovládání, přičemž k dispozici je klasicky joystick či klávesnice, kdy si můžeme navolit vlastní klávesy pro "vlevo", "vpravo", "nahoru/skok", "dolů" a "volba". S myškou se tedy můžeme libovolně pohybovat, vyskakovat na nábytek, chodit po schodech či využívat výtah, který nás přesune mezi čtyřmi patry budovy.
Pomocí klávesy "volba" se aktivuje kurzor, s nímž se můžeme pohybovat v horním okně a vybírat z příkazů ZRUŠIT VOLBU, VEZMI, POLOŽ a POUŽIJ. Nalevo od těchto příkazů jsou tři sloty pro předměty, jež různě nacházíme na obrazovkách. Vzhledem k tomu, že s sebou většinou musíme brát výtahovou kartu pro použití výtahu, tak se inventář v podstatě omezuje na dva předměty, což je málo a budeme muset často řešit logistiku předmětů.
I myška umí pracovat s počítačem |
Šílený vědec |
Pomocí bedničky se dostaneme na komín |
Laborantku vyděsíme |
Při svém putování narazíme i na různé postavy typu šílený vědec, laborantka či zlý myšák. Ti mají však pouze pasivní roli a slouží k "výměně předmětů". Technické zpracování je na velmi dobré úrovni, hra běží plynule a grafika je hezky přehledná. Z audia se dočkáme pouze zvukových efektů. Hádanky jsou poměrně logické, takže obtížnost není vysoká.
Najdeme tu minimálně jeden slepý konec, kdy lze zlému myšákovi předat sýr bez jedu, čímž se stane hra nedohratelná. Na druhou stranu tu k cíli vedou dvě cesty - buď se ven můžeme dostat přes sklep či s deštníkem skočit ze střechy.
Zlý myšák okusí můj otrávený sýr |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem výtahovou kartu a aktivoval s ní výtah. O patro níže v přízemí jsem objevil sirku a klíč, s nímž jsem odemkl dveře v 1. patře. Ve 2. patře jsem našel svíčku a zapálil ji. Vzal jsem ještě malý klíček a výtahem se vrátil do 1. patra, kde jsem si svíčku odložil. Poté jsem na východě sebral disketu, sešel po schodech, odemkl klíčkem šuplík stolu a vzal tlustou knihu. V přízemí jsem vložil disketu do počítače a získal lístek s kódem, jímž jsem odemkl trezor ve 2. patře a uzmul tajné materiály. Na témže patře jsem knihu vyměnil s učeným myšákem za kousek sýra. Přes 1. patro jsem opět šel po schodech dolů a vyměnil se šíleným vědcem tajné materiály za páčidlo.
Vrátil jsem se k výtahu, odložil sýr a sebral zpět svíčku. V přízemí jsem u poklopu odložil výtahovou kartu, nadzvedl poklop a ve sklepě sebral malou bedýnku. Opustil jsem sklep, odložil svíčku i páčidlo, sebral zpět výtahovou kartu a vyjel až na střechu. Zde jsem použitím bedýnky vylezl na komín a získal karnevalovou masku, s níž jsem vystrašil laborantku v 1. patře. Zahodil jsem bedýnku a sebral zkumavku s jedem. U výtahu jsem sebral zpět sýr a napustil ho jedem. U poklopu jsem zahodil výtahovou kartu, vzal zpět svíčku a páčidlo a dostal se do sklepa, kde jsem zlého myšáka otrávil sýrem, sebral deštník, prošel přes padající kapky a vyskákal po bednách ven.
KONEC POSTUPU HROU
Verdikt: Příjemná "Dizzyovka" s přijatelnou obtížností, trochu otravný je jen velmi omezený inventář.
Hodnocení: 5/10
Žádné komentáře:
Okomentovat