Total War 2
Vývojář: Tomáš Pařízek
Vydavatel: Thomas' Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Přímé pokračování prvního dílu (1992), které má v podstatě úplně stejnou zápletku - náš kosmický modul zasáhne meteorit a ztroskotáme na neznámé planetě. Tentokrát nás ale zatknout nepřátelé a uvrhnou nás do cely. Naším cílem bude uniknout, najít fungující loď a odletět.
Úvodní a závěrečný obrázek vypadají jako převzaté ze hry Expedice (1990), ovšem není tomu tak.
Dopadne to špatně |
Začátek v cele |
Přijde mi to, nebo jsem tenhle obrázek už někde viděl? |
Maskáče v prášku |
Pomocí kláves "Q" a "A" se pohybujeme v kontextovém menu a pomocí mezerníku vybíráme z nabízených možností. Konkrétně tu najdeme příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, ZNIČ, PROZKOUMEJ, ČEKEJ, INVENTURA a KONEC. Pro JDI máme kromě obvyklých směrů S, J, V, Z, nahoru, dolů také "dovnitř" a "ven".
Po vzoru Indiana Jonese 2 (1987) se texty vypisují v nových oknech, které se objevují na náhodných místech a často překrývají předešlé texty, z čehož může vzniknout dost nepřehledná situace.
Hlídka se nechala obelstít |
Na co klíč, když můžu dveře rozkopat? |
Sprosté nadávky na Proximu, tedy pardon - Proksimu |
Další oblečení v prášku |
Hra je poměrně krátká a jednoduchá, přičemž se dá rozdělit na tři oblasti. Po útěku z tábora se dostaneme na pobřeží, kde musíme zprovoznit člun a odplout ke kosmodromu, kde opravíme kosmický modul a odletíme. Po cestě je nutné obelstít či zlikvidovat hlídky nepřátel.
Najdeme tu menší bugy, kdy např. pro maskáče v prášku není nutné nabrat do kyblíku vodu, stačí ho mít prázdný. Závěrečnou hlídku pak lze překonat dvěma způsoby - buď si lze vyrobit a obléct montérky (opět z prášku), nebo je možné je jednoduše rozstřílet pomocí plasmové uzi.
Mapa |
POSTUP HROU
Prozkoumal jsem slámu a objeveným páčidlem otevřel dveře. Na konci chodby jsem našel laserovou UZI, s níž jsem zlikvidoval vězeňskou hlídku, odhodil páčidlo i UZI a unikl ven. Zde jsem sebral magnetickou kartu, která mi zpřístupnila kancelář velitele, kde jsem sebral zelený prášek. Ve skladu jsem sebral ještě kyblík a z prášku si vyrobil maskáče, jež jsem si oblékl a obelstil hlídku u vstupní brány. Nastoupil jsem do vozidla a odjel.
Zahodil jsem všechny věci, zničil dveře od skladu a uvnitř sebral klíč, kterým jsem odemkl vrata do budovy. Tam jsem našel nůž a kanystr. Na mole jsem nožem přeřízl provaz a obsah kanystru přelil do člunu. Zahodil jsem všechny věci a člunem odplul k druhému molu. Vešel jsem do budovy, ve skladu našel plasmovou UZI a v dílně bylo zase nářadí. V kosmodromu jsem zbraní rozstřílel jak hlídku, tak pilota, nářadím opravil modul, nasedl a odletěl.
KONEC POSTUPU HROU
Rozstřílená hlídka |
Tak to pilot přehnal... |
Problém vyřešen |
Vítězství! |
Verdikt: Stejná zápletka jako v prvním díle, tentokrát je obtížnost ještě nižší.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat