úterý 7. listopadu 2023

Hra 888: Total War 2 (1993)


Total War 2
Vývojář: Tomáš Pařízek
Vydavatel: Thomas' Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Přímé pokračování prvního dílu (1992), které má v podstatě úplně stejnou zápletku - náš kosmický modul zasáhne meteorit a ztroskotáme na neznámé planetě. Tentokrát nás ale zatknout nepřátelé a uvrhnou nás do cely. Naším cílem bude uniknout, najít fungující loď a odletět. 

Úvodní a závěrečný obrázek vypadají jako převzaté ze hry Expedice (1990), ovšem není tomu tak. 

Dopadne to špatně

Začátek v cele

Přijde mi to, nebo jsem tenhle obrázek už někde viděl?

Maskáče v prášku

Pomocí kláves "Q" a "A" se pohybujeme v kontextovém menu a pomocí mezerníku vybíráme z nabízených možností. Konkrétně tu najdeme příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, ZNIČ, PROZKOUMEJ, ČEKEJ, INVENTURA a KONEC. Pro JDI máme kromě obvyklých směrů S, J, V, Z, nahoru, dolů také "dovnitř" a "ven". 

Po vzoru Indiana Jonese 2 (1987) se texty vypisují v nových oknech, které se objevují na náhodných místech a často překrývají předešlé texty, z čehož může vzniknout dost nepřehledná situace. 

Hlídka se nechala obelstít

Na co klíč, když můžu dveře rozkopat?

Sprosté nadávky na Proximu, tedy pardon - Proksimu

Další oblečení v prášku

Hra je poměrně krátká a jednoduchá, přičemž se dá rozdělit na tři oblasti. Po útěku z tábora se dostaneme na pobřeží, kde musíme zprovoznit člun a odplout ke kosmodromu, kde opravíme kosmický modul a odletíme. Po cestě je nutné obelstít či zlikvidovat hlídky nepřátel. 

Najdeme tu menší bugy, kdy např. pro maskáče v prášku není nutné nabrat do kyblíku vodu, stačí ho mít prázdný. Závěrečnou hlídku pak lze překonat dvěma způsoby - buď si lze vyrobit a obléct montérky (opět z prášku), nebo je možné je jednoduše rozstřílet pomocí plasmové uzi. 

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem slámu a objeveným páčidlem otevřel dveře. Na konci chodby jsem našel laserovou UZI, s níž jsem zlikvidoval vězeňskou hlídku, odhodil páčidlo i UZI a unikl ven. Zde jsem sebral magnetickou kartu, která mi zpřístupnila kancelář velitele, kde jsem sebral zelený prášek. Ve skladu jsem sebral ještě kyblík a z prášku si vyrobil maskáče, jež jsem si oblékl a obelstil hlídku u vstupní brány. Nastoupil jsem do vozidla a odjel. 

Zahodil jsem všechny věci, zničil dveře od skladu a uvnitř sebral klíč, kterým jsem odemkl vrata do budovy. Tam jsem našel nůž a kanystr. Na mole jsem nožem přeřízl provaz a obsah kanystru přelil do člunu. Zahodil jsem všechny věci a člunem odplul k druhému molu. Vešel jsem do budovy, ve skladu našel plasmovou UZI a v dílně bylo zase nářadí. V kosmodromu jsem zbraní rozstřílel jak hlídku, tak pilota, nářadím opravil modul, nasedl a odletěl. 
KONEC POSTUPU HROU

Rozstřílená hlídka

Tak to pilot přehnal...

Problém vyřešen

Vítězství!

Verdikt: Stejná zápletka jako v prvním díle, tentokrát je obtížnost ještě nižší. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat