Honba Za Pokladem
Vývojář: Jiří Brabec (JouSoft HKK) & Miroslav Hlavička (Scalex) & Adam Ulrych (Zero Software)
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Českou variaci na slavného Sabre Wulfa (1984) vytvořil J. Brabec jakožto svojí první hru psanou pouze v assembleru. Jak se dozvíme v posuvném textu, vznikla o víkendech během dvou měsíců a hotovo bylo v lednu 1993. Samotný program zabírá 4.5 kB, grafika a texty 18 kB a místnosti 6.2 kB. Hra byla součástí kompilace Tango, kterou Proxima Software prodávala za 150 Kč.
Jakožto Tom Jones se budeme chtít vyrovnat našemu slavnějšímu bratrovi Indymu, a tak se vydáváme do amazonského pralesa, kde se má skrývat poklad nezměrné ceny. Ten ovšem střeží domorodci a ti ho nedají zadarmo, kromě složitého bludiště se tedy budeme muset vypořádat i s jedovatými oštěpy nepřátel. Cílem bude nejprve najít 5 magických sošek a ty donést do jeskyně, kde se nám zpřístupní hledaný poklad.
Menu |
Začátek hry |
První soška! Ale jak se k ní dostat? |
Svoji postavu můžeme ovládat buď na joysticku či klávesnici, volba "kurzory" namapuje pohyb postavy na šipky a střelbu na klávesu "0". Zatímco v Sabre Wulfu měl hrdina šavli, zde tedy dostaneme k obraně střelnou zbraň s omezeným množstvím nábojů. Dalším rozdílem je "energie", jež začne při kontaktu s nepřáteli rychle klesat, nicméně alespoň nepřijdeme o život instantně.
Naštěstí je na téměř každé obrazovce k sebrání nějaký ten bonus, může se jednat o další náboje, jídlo doplňující energii, různé poklady zvyšující skóre či bonusový život, kdy maximum jsou tři. Na levé straně obrazovky kromě těchto ukazatelů můžeme vidět i běžící čas, není tu však žádný limit.
Bludiště se skládá ze 128 místností, jež jsou rozděleny do mřížky 8x16, kdy postava začíná v levém dolním rohu. Manuál sice doporučuje kreslit si vlastní mapu, to je však velmi náročné, protože na jedné obrazovce může být několik oddělených "sektorů", kdy do každého se přistupuje z jiné strany. Nakonec jsem kreslení vlastní mapky vzdal, přehlednější je ta od Pavera, viz screenshoty.
Náhled mapy, autor: Pavero; plná verze na www.zx-spectrum.cz |
Sebrání sošky |
Střelba |
Před vstupem do místnosti s pokladem |
Hra běží hezky plynule a to i s několika nepřáteli na obrazovce. Ti vypadají a chovají se všichni stejně, tzn. náhodně pobíhají sem a tam a občas hodí zmíněným oštěpem. Můžeme je sice zabít, za což dostaneme i body do skóre, po chvíli se ovšem narodí znovu, takže nejlepší taktika je pokud možno vše proběhnout a nepřátelům se vyhýbat. Nepříjemné je, že se občas objeví v tak úzkém místě, že přes ně nelze projít bez ztráty energie. Naše postava je také omezena tím, že může střílet jen do stran, nikoliv nahoru a dolů.
Po nalezení všech pěti sošek a vstupu do jeskyně se otevře truhla s pokladem, za nějž dostaneme tučný bonus do skóre, načež svůj výsledek můžeme zapsat do tabulky nejlepších.
Truhla s pokladem se otevřela |
Vítězství! |
Tabulka nejlepších |
Verdikt: Kopie Sabre Wulfa s pár změnami.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat