neděle 9. dubna 2023

Hra 806: Veselé Velikonoce (1993)


Veselé Velikonoce aneb Půllitrovo Vystřízlivění
Vývojář: Michal Wolf & Miroslav Hlavička (Scalex) & Ladislav Schön
Vydavatel: Proxima Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování textovky Silvestrovská Pecka (1992), ve kterém se opět ujmeme alkoholika Půllitra Destiloviče. Hru vydala Proxima Software v kompilaci "Tango" za 150 Kč. Na úvodní obrazovce najdeme datum 5/92, ale zdá se, že hra byla distribuována až po doplnění úvodního obrázku od L. Schöna a hudby od M. Hlavičky (lidová píseň "Na Pankráci") o rok později. Přiložen byl i manuál obsahující kromě klasických informací i poměrně velké nápovědy k hádankám. 

V naší rodné vesničce Pijanovicích došlo od posledně k poměrně velkým změnám. Náš úhlavní nepřítel Protichlastovov Léčebnovič se po volbách dostal k moci, zrušil naší palírnu a udělal z ní protialkoholní léčebnu, do které nás po velikonočních opileckých radovánkách zavřel. Naším cílem bude samozřejmě nabýt ztracenou svobodu a z areálu léčebny uniknout.

Úvodní obrazovka s posuvným textem

Příběh #1

Příběh #2

Příběh #3

Všechny dostupné příkazy jsou vypsané v manuálu a jedná se zjednodušené schéma s PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, ROZHLÉDNI SE a INVENTURA. Slova se přitom dají zkracovat a to i na méně než tři písmena. Též zde najdeme SAVE/LOAD, kdy lze aktuální pozici ukládat či nahrát přímo do paměti, což je daleko rychlejší. 

Potěší i hezký font a svižné vypisování textů. Inventář je omezen na pět předmětů.

Začátek hry

V téhle hře je namol i pavouk

Opití chlastometru Alpou

Začínáme ve svém pokoji a jak brzy poznáme, našemu útěku brání nepřekonatelně vysoká zeď, tudíž budeme muset přeladit na jiný plán, kterým se stane vrtulník na soukromém letišti. Ten je ovšem hlídaný psy a visacím zámkem, navíc nemá palivo a je zamčený. Budeme se tedy pohybovat výhradně po areálu léčebny, ve kterém najdeme pouze notorické alkoholiky, a řešit hádanky. 

Jelikož hra není ve výsledku příliš obtížná, rozhodl se autor průchod trochu zkomplikovat a to tím, že po obrazovkách rozmístil různé věci a předměty, které pouze svádějí na falešnou stopu. Typickým příkladem je whisky umístěná v jezírku s piraněmi, kterou má hráč nutkání sebrat, to ovšem nelze. 

Další dvě pokračování série s názvy Happy Birthday (1993) a Zuby ve Tmě (1997) vyšla již pro počítače Sam Coupé

Tajná místnost!

Tak tudy tu nepůjde

Whisky je tu ve skutečnosti pouze ke zmatení

Mapa

POSTUP HROU
V prvním patře jsem sebral zvon (VEZ ZVO), mucholapku (VEZ MUC) a talíř s jídlem (VEZ TAL) a sešel jsem po schodech dolů. Ve skladu léků jsem našel Alpu (VEZ ALP), kterou jsem nalil do chlastometru (POU ALP) a zpřístupnil tím tajnou místnost v pracovně, v níž jsem našel víno (VEZ VIN). To jsem dal dědečkovi v parku (POU VIN) a dostal diamant (VEZ DIA). 

V garáži jsem přisál zvon na sklo Trabanta (POU ZVO) a vyřízl ho (POU DIA). Uvnitř (DOV) jsem našel ID kartu (VEZ KAR; VEN). Odložil jsem diamant (POL DIA), sebral rukavice (VEZ RUK) a navlékl si je (POU RUK). V kotelně jsem vzal lopatu (VEZ LOP), odházel hromadu uhlí (POU LOP), zahodil ji (POL LOP), sebral tyč (VEZ TYC) a na tu připevnil mucholapku (POU MUC). V dílně jsem ještě sebral kleště (VEZ KLE) a vydal se směr letiště. 

Vloupání se do Trabanta

Úniková cesta se začíná rýsovat

Pejskům asi nesedly houby

Prozkoumal jsem mříž od kanálu (PRO MRI) a tyčí vytáhl klíč (POU TYC; POL TYC; VEZ KLI). Před bránou jsem otrávil psy jídlem (POU TAL), přecvakl řetěz (POU KLE), na letišti pomocí karty natankoval (POU ID), nastoupil do vrtulníku (DOV), klíčem odemkl knipl (POU KLI) a odletěl (POU STA). 
KONEC POSTUPU HROU

Létáme pouze s bioplynem

Vnitřek vrtulníku vypadá povzbudivě...

Vítězství!

Verdikt: Humorná textovka na téma notorických alkoholiků s podařeným parserem. 
Hodnocení: 4/10

3 komentáře:

  1. Recenze na hru Veselé Velikonoce je pěkně načasovaná :-)

    OdpovědětVymazat
  2. UgraUgra určitě chvátal aby stihnul vydat článek přesně na Velikonoce,hned mě to taky napadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to hezky vyšlo samo od sebe - na řadě byla hra Happy Birthday, ale to je třetí díl série, takže jsem před něj šoupnul tenhle druhý a bylo :)

      Vymazat