pondělí 3. dubna 2023

Hra 803: Gummi Bear 3 (1993)


Gummi Bear 3
Vývojář: Eduard Müller
Vydavatel: Edy Software
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Bohužel se zde nedočkáme žádného úvodního obrázku a navíc je nutné zadat vstupní kód "QUEEN". Z textů se dá vyvodit, že pravděpodobně vyšly i první dva díly, ty ale zatím nejsou k dispozici. Byli jsme tedy začarováni knížetem Ignorem za velezradu a máme teď nespecifikovanou nelidskou podobu. Naším cílem bude najít kouzelnou knihu Gumídků, v niž můžeme najít kouzlo pro navrácení našeho lidského vzezření. 

Začátek a příkaz SLOVNÍK

Sprostá medvědice

V příbytku Gumídků

Při psaní příkazů se musí používat nezkrácená slova psaná velkými písmeny s diakritikou. Pomocí SLOVNÍK si lze vypsat jejich přehled. Použít můžeme PROZKOUMEJ, VEZMI, PODEJ, OPRAV, ZAPAL, PIJ, JÍST, ODVAL, VYSLOV, INVENTÁŘ a POMOC. Poslední jmenovaný neposkytuje hráči nápovědu, ale autor si z něho udělal místo pro inzerci, kde nabízí své hry a poptává další. 

Menší zádrhel může nastat u příkazu PIJ HOPSINKOVOU ŠŤÁVU, kdy je v emulátoru nutno napsat "Ť" pomocí "ctrl+v", jinak nebude fungovat. Nachází se tu i bug, kdy je možné odvalit balvan bez použití hopsinkové šťávy a tím v podstatě většinu hry přeskočit. 

Na konci hry dostaneme heslo "ONE VISION" do připravované hry "Street!", která se buď nezachovala, nebo nikdy nevyšla. Ve stejném roce vyšel i čtvrtý díl

Hopsinková šťáva mi dodá sílu

Balvan odvalen

Pod příkazem POMOC se nachází spíše inzerce

Mapa

POSTUP HROU
V lese jsem našel dříví (VEZMI DŘÍVÍ) a svíčku (VEZMI SVÍČKU). Prozkoumal jsem obrovský dub (PROZKOUMEJ DUB) a našel vstup do příbytku Gumídků, kde jsem uvnitř v dílně sebral nářadí (VEZMI NÁŘADÍ) a Babče dal dříví (PODEJ DŘÍVÍ), za což jsem získal sirky (VEZMI SIRKY). Opravil jsem rychlodráhu (OPRAV RYCHLODRÁHU), zapálil svíčku (ZAPAL SVÍČKU) a ve spižírně našel dort (VEZMI DORT), který jsem daroval Bumlovi (PODEJ DORT) a obdržel hopsinkovou šťávu

Našel jsem vstup do jeskyně zablokovaný balvanem, napil se šťávy (PIJ HOPSINKOVOU ŠTÁVU) a šutr odvalil (ODVAL BALVAN). V jeskyni jsem našel knihu a v ní kouzlo (PROZKOUMEJ KNIHU), které jsem vyslovil (VYSLOV KOUZLO) a přeměnil se zpět v člověka. 
KONEC POSTUPU HROU

Kniha s kouzlem

Járak Bárak !

Vítězství!

Verdikt: Krátká, nepříliš propracovaná a zabugovaná textovka. 
Hodnocení: 2/10

1 komentář:

  1. Tak tohle byl zlatej důl v těch devadesátkách, všichni chtěli Gumídky.

    OdpovědětVymazat