úterý 18. dubna 2023

Hra 809: Honba Za Pokladem (1993)


Honba Za Pokladem
Vývojář: Petr Baloun
Vydavatel: Petr Baloun
Vydáno 1993 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Tato textovka pro C64 sdílí stejný název s bludišťovkou pro ZX Spectrum ze stejného roku, jedná se ale pravděpodobně pouze o náhodu. Ve hře samozřejmě hledáme poklad, který se "skrývá za některými dveřmi", přičemž naším úkolem je najít ho a "propadnout zlaté horečce".

Instrukce

Začátek hry

Příkazy se musí oddělovat Enterem

Ovládání je zjednodušené na maximum, kromě pohybových příkazů tu najdeme už jen SEBER a POUŽIJ, přičemž u toho prvního ani nemusíme psát předmět a u druhého se zase musí slova oddělit pomocí klávesy Enter. Zkracování zde nefunguje, slova musíme psát celá. 

Hra není obtížná, vždy je poměrně jasné, co dál dělat. Inventář je neomezený, můžeme tedy sbírat všechny předměty, i když některé nejsou potřeba. Většinu hry se budeme pohybovat v jeskyních, občas se dostaneme zničehonic i do jakýchsi místností a pokojů. Hra končí jakmile odemkneme dveře do velkého sálu s pokladem, načež propadneme zlaté horečce. 

Ve stejném roce vyšlo i pokračování Honba Za Pokladem 2 (1993). 

Mapa

POSTUP HROU
Našel jsem šperhák a sekeru (sbírání předmětů vždy SEBER) a rozsekal dveře na východě (POUŽIJ; SEKERU). Nalezenou knihu jsem přečetl (POUZIJ, KNIHU) a naučil se zacházet se šperhákem. V šachtě se nalézal klíč 1. Odemkl jsem dveře ve sluji (POUZIJ; SPERHAK), uvnitř našel boty a ty si obul (POUZIJ; BOTY). Vrátil jsem se do podezřelé místnost, sebral plynovou masku a nasadil si ji (POUZIJ; MASKU), díky čemuž jsem byl schopný projít přes místnost s plynem. 

Pokračoval jsem až na rozcestí a západním směrem našel bombu a klíč 2. Tím jsem odemkl dveře na jihu (POUZIJ; KLIC 2), ve skladišti našel helmu, kterou jsem si dal na hlavu (POUZIJ; HELMU), odemkl dveře na východ (POUZIJ; KLIC 1) a v ložnici našel autogen. Z rozcestí jsem se dal tentokrát na sever, autogenem překonal poslední dveře (POUZIJ; AUTOGEN) a vstoupil do sálu s pokladem. 
KONEC POSTUPU HROU

Chlápek nepočítal s helmou

Kdo má pod postelí autogen?

Vítězství!

Verdikt: Krátká a jednoduchá textovka. 
Hodnocení: 2/10

4 komentáře:

  1. Petr "pecaN" Kaderka20. dubna 2023 v 21:40

    Ahoj, díky za tip na textovku, mám je moc rád, nicméně se musím pozastavit nad tím ubohým hodnocením... V té minirecenzi o hře nepíšeš nic špatného, tak proč jen 2/10?? to by si zasloužilo vysvětlení... ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele tohle je taková dost často kladená otázka, a tak jsem zkusil něco doplnit na stránku "často kladené otázky" v pravém sloupci. Jestli chceš víc rozepsat proč mě konkrétně tahle hra nenadchla, tak je to tím, že je to asi stopadesátá textovka kde hledáš poklad, zpracování je na rok 93 primitivní včetně parseru, který ani neumí zkrácená slova, grafika žádná i bez úvodního obrázku, je to krátké, až moc jednoduché a nenašel jsem tu ani žádný nový originální prvek. Nevidím prostě důvod proč bych si to měl chtít zahrát znovu, leda že bych byl třeba známý autora, jinak bych sáhl po nějakém zajímavějším kousku.

      Vymazat
    2. Petr "pecaN" Kaderka22. dubna 2023 v 12:45

      No vida že to jde, myslím že takhle nějak ta minirecenze měla vypadat :-) Díky :-) Pro jistotu dodávám že to NENÍ hejt!!! Naopak, tyhle super stránky jsou pro mě rozcestník do milovaného retro světa :-)

      Vymazat
    3. Já vím, že ty moje články berou lidi jako minirecenze, ale já se tyhle subjektivní pocity snažím spíše minimalizovat a nějaké hodnocení je spíše jako doplněk až ke konci textu, většina je spíš takový popis co to je za hru, kdo to udělal, jak se to ovládá, atd. Kdybych měl ke každé hře psát to, co jsem napsal do svého minulého komentáře, tak by mě osmibitoví retro hráči a tvůrci nesnášeli ještě více :) A já to ani nechci dělat, chápu ty okolnosti za jakých to vznikalo a příčí se mi to tady takhle rozmazávat. Pro tu představu jestli bych to doporučil ke hraní nebo ne musí stačit to číselné hodnocení.

      Vymazat