Housenka
Vývojář: Pavel Plíva
Vydavatel: Pavel Plíva
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jak již název napovídá, "Housenka" je další z mnoha zpracování "Wurmiho". Budeme tedy ovládat housenku a požírat tentokrát čísla od 1 do 9, což naše tělo prodlužuje a činí navigaci obtížnější. Jakmile sežereme všechna čísla, tak se na horní straně otevře východ, kterým projdeme do další úrovně.
V menu se dají nastavit vlastní ovládací klávesy, kdy nám stačí čtyři pro pohyb.
![]() |
Začátek první úrovně |
![]() |
A teď se dostat zpátky k osmičce |
![]() |
Východ z úrovně je otevřen |
Úrovním se zde říká "obrazovky" a je jich celkem 10, přičemž po dokončení všech se dostaneme do dalšího "kola" - ty jsou zde tři a v podstatě se jedná o stupně obtížnosti, jelikož ve třetím kole sežrání čísla prodlouží naše tělo podstatně více. Pro dosažení vítězné obrazovky tedy musíme úspěšně dokončit celkem 30 levelů, na což máme pouhé tři životy.
Jak je vidět z obrázků, úrovně obsahují různé zdi komplikující pohyb a hlavně ke konci hry už je naše tělo tak dlouhé, že musíme mít připravenou určitou taktiku. V 7. levelu prvního kola se nachází bug, kdy se neobjeví číslo a pro opravu je nutné se zabít. Největším problémem ale je, že hra byla zřejmě napsána v BASICu, takže není úplně plynulá a hlavně rychlost pohybu (přeskakování housenky na další políčko) se v závislosti na dění na obrazovce lehce mění, což je nepříjemné.
![]() |
Začíná být trochu těsno |
![]() |
Poslední úroveň |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Lehce rozšířený Wurmi.
Hodnocení: 3/10
Podla toho "L" (lowercase) kurzora na konci je to jasny BASIC.
OdpovědětVymazatJako autor hry potvrzuji, že všechny moje "výtvory" na ZX byly dělány v BASICu.
OdpovědětVymazat