Happy Birthday
Vývojář: Michal Wolf & Radek Špelda (Erraware) & STP Software
Vydavatel: Michal Wolf
Vydáno 1993 pro SAM Coupé
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pokračování adventurní série s Půllitrem Destilovičem (Silvestrovská Pecka (1992), Veselé Velikonoce (1993)) v hlavní roli, které tentokrát nevyšlo na ZX Spectrum, ale na počítače SAM Coupé, přičemž hra se tentokrát neprodávala za peníze, ani k ní nebyl přiložen žádný manuál.
Příběh se odehrává 33. srpna, tedy den po Půllitrových třicátých narozeninách, které samozřejmě řádně oslavil i se svým psem Maxem. Probouzíme se v 11 hodin a příliš si toho nepamatujeme, slyšet je ovšem podivný zvuk, jenž identifikujeme jako sténání naše pejska. Po prozkoumání jeho boudy dojdeme k závěru, že ho přejel náš odvěký nepřítel, Protichlastovov Léčebnovič, a rozhodneme se pomstít se na jeho Trabantu. Cílem tedy bude dostat se do jeho garáže a s autem něco provést.
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Příběh #3 |
Začátek hry |
Příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, POUŽIJ a LEGENDA (znovu vypíše úvod) se vybírají pomocí kurzoru z kontextového menu. Delším podržením PROZKOUMEJ se znovu vypíše popis aktuální lokace a POLOŽ zase zobrazí obsah inventáře. Kromě toho tu najdeme i SAVE/LOAD, kdy lze ukládat/nahrávat pozice do/z paměti na až šest pozic. Pohyb mezi obrazovkami zde není řešen klasicky do světových stran, ale jdeme např. "do předsíně", "k rybníčku", "na cestu", atd., což trochu komplikuje vytváření mapy.
V horní části obrazovky celou dobu vidíme zmíněného Trabanta, který mrká a z nápisu se jménem hry se spouští pavouk, na něhož také narazíme. To je ale bohužel z grafiky vše, nenajdeme tu ani zajímavější úvodní obrázek. Celou dobu pak hraje skladba od Madonny jménem La Isla Bonita, která po čase začne lézt na nervy.
Acylpyrin stál v dubnu 1993 v Prostějově 3.90 Kč |
Dopis od Protichlastovova Léčebnoviče |
Natrhnutou zadnici je nutné dezinfikovat, jinak bude zle |
Pohybovat se budeme opět po Pijanovicích, tentokrát začneme v našem domku, v jehož sklepení se nachází dokonce i teleport, jenž nás přenese na utajené místo s "čůčovačem", tedy strojem na výrobu alkoholu. Nakonec se dostaneme do Protichlastovova domu a garáže, v němž se nachází náš cíl.
I tady najdeme řadu předmětů, které k ničemu nejsou a slouží pouze pro zmatení. Větší nepříjemností jsou ale slepé uličky, kdy lze vykonat nějakou akci, kvůli níž pak nejde hra dokončit. Např. lze nalít benzín z kanystru do auta, takže pak chybí na zprovoznění agregátu či lze vylít vytvořené čůčo na zem.
Poslední díl Zuby ve Tmě vyšel až v roce 1997.
Bystřejší již vědí co je "Es iřveto emazes" |
Mapa |
POSTUP HROU
V dílně jsem sebral šroubovák a kladivo, v kuchyni kartáč a nůž a v zápelně po prohlédnutí skříňky i peroxid vodíku. Na skládce jsem našel špinavou flašku, kterou jsem s pomocí kartáče u rybníčku vyčistil. Čistou flašku jsem použitím postavil na pult v hospodě uvnitř stanu, ale neměl jsem zatím na zaplacení. Pokračoval jsem tedy na sever a na křižovatce na západ, kde jsem v poštovní schránce našel dopis. Pomocí nože jsem ho otevřel, přečetl si ho a sebral klíč. Před Protichlastovovým domem jsem šroubovákem otevřel skříňku, prozkoumal ji a přehodil jistič. Poté jsem klíčem odemkl dveře, uvnitř v pracovně kladivem rozbil prasátko a zahodil kartáč, nůž, šroubovák, klíč i kladivo. Prozkoumal jsem hodiny, sebral tužkové baterie a nezapomněl jsem na vypadlé peníze z prasátka, za které jsem v hospodě koupil pivo.
Jako ve filmu The Moucha |
Extrasuperhyper Čůčovač 3000 |
Nebylo by snazší místo všech těch starostí klíče vzít třeba klacíkem? |
To jsem donesl zedníkovi Miloušovi, sebral žebřík a opřel ho o stěnu garáže. Po vyšplhání na střechu jsem se propadl a zranil se o rezavý žebřík, rychle jsem se tedy ošetřil peroxidem. Sebral jsem kanystr a v autě walkmana, do kterého jsem vložil baterie. Vrátil jsem se do svého pokoje, prohledal postel, sebral kazetu a vložil ji do walkmana. V dílně jsem vyzvedl páčidlo, s nímž jsem ve sklepě otevřel dřevěnou bednu a sebral freolit. Vlezl jsem do teleportu, freolitem odpudil mouchu a pomocí tlačítka se přenesl.
Zahodil jsem peroxid, páčidlo i freolit, do agregátu nalil benzín z kanystru a nahodil ho. Ve skladišti jsem sebral koš s rybízem, vrata otevřel s pomocí walkmana a v chodbě na pavučině našel noční můru. K čůčovači jsem napojil kanystr, do zásobovače hodil koš a pustil ho. Vzal jsem kanystr s čůčem a vrátil se do domu Protichlastova. V minipokoji jsem prozkoumal akvárium, hodil do něj noční můru a sebral klíče. V kuchyni jsem ukořistil sádlo, kterým jsem u garáže namazal visací zámek a ten poté odemkl pomocí klíčů. Do Trabanta jsem nalil čůčo, nasedl, klíčem nastartoval a odjel na skládku.
KONEC POSTUPU HROU
Vrata do garáže jsou konečně odemčena |
Pomsta jest vykonána |
Přišel, viděl, zvítězil! |
Verdikt: Dobrá textovka, která ale úplně nevyužívá audiovizuální možnosti Sam Coupé a obsahuje nepěkné slepé uličky.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat