středa 5. dubna 2023

Hra 804: Gummi Bear 4 (1993)


Gummi Bear 4
Vývojář: Eduard Müller
Vydavatel: Edy Software
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po Gummi Bear 3 (1993) další pokračování série textovek s Gumídky. Opět je nutné zadat vstupní heslo, které zní "WINNER". Tentokrát se nedočkáme ani úvodního obrázku a ani popisu příběhu a jsme rovnou vrženi do hry, kde budeme muset zjistit, že máme vypít hopsinkovou šťávu a přeskočit propast na druhou stranu. 

Začátek hry

S rýčem lze vykopat klíč na úplně jiné obrazovce

Bodový systém není příliš důležitý

Na příkaz SLOVNIK nám tentokrát program odpoví, že si na příkazy musíme přijít sami, což zvyšuje obtížnost, jelikož jich je tu poměrně dost - PROZKOUMEJ, VEZMI, HOĎ, KOPEJ, ODVAL, OTEVŘI, NASTRAŽ, CHYTEJ, PODEJ, NABER, PIJ, PŘESKOČ, INVENTÁŘ, SCORE, SITUACE a POMOC, kdy ten poslední opět neposkytne žádnou radu, ale zobrazí inzerci. 

Slova se na rozdíl od předchozího dílu dají zkracovat, přičemž se píší malými písmeny s diakritikou. Na pozadí se počítá skóre podle dokončených hádanek, to je ovšem jen doplňkový údaj. Maximální hodnota je 105. 

I zde se dočkáme několika bugů, třeba rýčem lze kopat na jakékoliv obrazovce, což odkryje klíč v lese. Do příbytku Gumídků se dá dostat přes tůni bez klíče a pokus o skok přes propast bez hopsinkové šťávy by měl vyústit ve smrt, hráč ovšem může pokračovat ve hře. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "SOMEBODY" do hry Gummi Bear 5, ta se ovšem zatím nenašla, nebo nikdy nevznikla. 

Na rybách

Ještě, že má medvěd po kapsách lahvičky

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem kámen (VEZ KÁM), hodil ho do nory (HOĎ KÁM) a uvnitř našel mládě jezevce (PRO NOR; VEZ MLÁ). Před bránou hradu jsem sebral rýč, kterým jsem v hustém lese vykopal (KOP) klíč (VEZ KLÍ). Odvalil jsem veliký kámen (ODV KÁM) a pod ním našel žížalu (VEZ ŽÍŽ). Odemkl jsem dveře do příbytku Gumídků (OTE DVE), uvnitř hodil po Báře jezevcem (HOĎ MLÁ) a ukořistil prut (VEZ PRU), na který jsem nastražil žížalu (NAS ŽÍŽ). 

V tůni jsem ulovil rybu (CHY RYB) a tu daroval medvědovi v jeskyni (POD RYB), za což jsem dostal lahvičku. Tu jsem naplnil v kuchyni hopsinkovou šťávou (NAB ŠŤÁ) a vypil ji (PIJ ŠŤÁ), díky čemuž jsem zesílil a byl jsem schopný přeskočit propast před jeskyní (PŘE PRO). 
KONEC POSTUPU HROU

Hopsinková šťáva

Vítězství!

Na konci je opět trocha inzerce

Verdikt: Oproti předchozímu dílu je vidět jistý posun a to hlavně v lepším parseru. Nicméně chybí tu nějaký solidnější příběh a stále se tu dají najít bugy, které kazí celkový dojem. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat