Chamurabi
Vývojář: Josef Drapák (Dr. John)
Vydavatel: Josef Drapák (Dr. John)
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Strategická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další zpracování strategické hry Hamurabi (1968), která u nás vyšla třeba i na počítače Sharp pod názvem Chammurappi (?). Naším úkolem bude ujmout se správy starobylého Sumeru a během 10 let dovést zemi k prosperitě.
V této verzi jeden člověk spotřebuje za jeden rok (tah) 20 bušlů obilí a je schopen osít 10 akrů pole, kdy na jeden akr je potřeba 0.5 bušlů obilí. Začínáme se 100 lidmi, 1000 akry a zásobou 2800 bušlů obilí. V každém kole pak postupně zadáváme kolik akrů půdy chceme koupit, prodat, kolik obilí rozdat lidem či kolik akrů osít.
Menu |
Instrukce |
Výchozí stav |
Jako vždy je nejlepší vzít si do ruky kalkulačku (či Excel) a vše si pečlivě propočítat. Lidé musí mít dostatek jídla, aby nezemřeli hladem, zároveň musíme mít dostatek lidí na osetí polí. Velkým problémem jsou náhodné hladomory, které zlikvidují třeba polovinu našeho obyvatelstva či krysy, které tu slouží jako nehezký mechanismus, abychom si nemohli vytvořit velkou zásobu ve skladech. Jednou z možných taktik je sledovat měnící se cenu půdy a prodávat když je drahá a nakupovat když je levná, jinými slovy ukládat si svoje bohatství v půdě, kterou krysy nemůžou sežrat.
Na základě různých faktorů se pak můžeme dočkat několika vyhodnocení, kdy toho nejlepšího - "fantastický výkon" - dosáhneme zřejmě jen pokud znatelně rozšíříme rozlohu naší říše a nikdo u toho nezahyne hlady.
Jedna morová rána za druhou |
Lidé nenávidí mé břicho |
Není to špatné, ale mohlo by to být lepší |
Konečně fantastický výkon! |
Verdikt: Další zpracování Hamurabiho, které nepřináší nic nového.
Hodnocení: 2/10
Žádné komentáře:
Okomentovat