sobota 15. října 2022

Hra 736: Tajemství Hradu Rytíře Xavera 2 (1992)


Tajemství Hradu Rytíře Xavera 2
Vývojář: Robert Zaborowski
Vydavatel: Mini-Max Soft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování prvního dílu z roku 1991, které začíná přesně tam, kde se minule skončilo, tedy na hradě. Příběh stále rámcově vychází z gamebooku, respektive herního zpracování Na Rozkaz Krále (1989). Pro vstup do programu potřebujeme heslo "LEVIATHAN" ze závěrečné obrazovky minulého dílu. Podle textů se dá také určit, že další autorova textovka Inzerát (1992) vznikla až o něco později. 

Začátek hry

Strážci sežrali kuře bez újmy, ale vínu již podlehli

Moudrá kniha na hovno

Z příkazů tu najdeme PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, DEJ, NAPLŇ, OTEVŘI, ČTI, O (opětovný popis obrazovky) a I (inventář). Slova se zkracují na první tři písmena bez diakritiky a počet předmětů v inventáři je zdá se neomezený. 

Obtížnost není vysoko a hra je poměrně krátká, kdy tu najdeme pouze několik hádanek, z nichž třeba získání meče, kuřete a jeho předání strážím k ničemu nevede, takže se dá přeskočit. Nepotěší opět velké množství překlepů a gramatických chyb v textech. 

Mapa

POSTUP HROU
Ve vinném sklepě jsem vzal džbán (VEZ DZB), sud (VEZ SUD) a v kryptě kříž (VEZ KRI), který jsem dal sluhovi (DEJ KRI) výměnou za šperhák (VEZ SPE). V hradní kapli jsem našel klíč (VEZ KLI). Naplnil jsem džbán vínem ze sudu (NAP DZB), dal ho strážím (DEJ DZB) a našel tajnou komnatu. První zámek na truhle jsem odemkl klíčem (OTE TRU), druhý šperhákem (POU SPE), sebral jsem pergamen (VEZ PER) a přečetl si (CTI PER) zprávu od bývalého krále.
KONEC POSTUPU HROU

Tajná komnata a truhla na dva zámky

Do solu? Jo aha, do dolu

Vítězství!

Verdikt: Druhá část zkrácené verze gamebooku Na Rozkaz Krále. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat