Tajemství Ninjů
Vývojář: Pavel Král
Vydavatel: KingSoft
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Proti své vůli se přesouváme do minulosti, konkrétně do středověkého Japonska. Ocitáme se před hradem rodiny Miamotoriů, našich úhlavních nepřátel, tudíž usuzujeme, že v našem neštěstí mají prsty právě oni. Úkol je jednoduchý, dostat se nějakým způsobem zpět domů, do roku 1992.
Příběh |
Instrukce |
Začátek před branou hradu |
Ovládání je trochu matoucí - všechny dostupné příkazy sice vidíme neustále na obrazovce, konkrétně se jedná o VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, POUŽIJ, OPAKUJ, INFO (inventář), a aktivujeme je stisknutím jediné klávesy - poté však musíme napsat věc a to zadáním prvních dvou písmen. Např. "použij klepadlo" zadáme pomocí "UKL".
Je škoda, že dostupné východy z obrazovky se nezobrazují na směrové růžici v levé horní části obrazovky, ale pouze se vypisují jako text. Inventář je pak omezen na čtyři předměty.
Pes se odebral do věčných lovišť |
Indiana Jones je všude |
Démon rád vše rozbíjí... včetně mojí hlavy |
Úvodní obrázek může vzbuzovat představy, že součástí hry jsou souboje s nepřáteli, není tomu ale tak. Celkově potenciál středověkého Japonska zůstává naprosto nevyužit a hra je navíc poměrně krátká. Ztratit se můžeme v nekonečné džungli, které se rozprostírá pod hradní věží, naštěstí stačí jít stále na východ a brzy se z ní dostaneme. Z nějakého důvodu jsou písmena s diakritikou zobrazena tučně, což trochu kazí celkový dojem.
Archeologové? Mrk mrk |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem zdechlinu (B; ZD), odstrčil petlici (U; PE), vešel na nádvoří a otrávil psa (U; ZD). Vzal jsem lipový list (B; LI) a na severu tyč (B; TY), s níž jsem otevřel poklop (U; TY) a vešel do šachty. Zde jsem prozkoumal podezřelou dlaždici (H; DL) a mrtvého ninju (H; NI) a našel paklíč (B; PA) a zlatou sponu (B; SP). Paklíčem jsem odemkl dveře na východě (U; PA) a v tmavé místnosti podepřel strop tyčí (U; TY). Sebral jsem lano (B; LA), přivázal ho na vrcholku věže (U; LA) a dostal se dolů.
Pokračoval jsem na východ až na náves a do chýše. Kouzelníkovi jsem předal nejprve sponu (U; SP) a poté i lipový list (U; LI), načež mě přenesl zpět do mé doby.
KONEC POSTUPU HROU
A cesta zpět je nepřístupná |
Myslí ten zbytečně vypadající lipový list ze začátku hry?! |
Vítězství! |
Verdikt: Potenciál středověkého Japonska zůstal nevyužit, ovládání je trochu matoucí a hra by mohla být trochu delší.
Hodnocení: 2/10
Hodnocení: 2/10
Autor patrně vlastnil počítač Didaktik Gama '89, který měl v ROM tučný font. Bohužel ve hře nepoužil celý vlastní font, ale jen si nadefinoval font s diakritikou. Když si v emulátoru nahrajete ROM didaktiku Gama, bude vše tučné.
OdpovědětVymazatto som chcel napisat, alebo Didaktik M ten mal v ROM-ke tiez tucny font, urcite to nerobil na originalnom ZX Spectre inac by si to vsimol.
Vymazat