úterý 11. října 2022

Hra 734: Špatná Nahrávka (1992)


Špatná Nahrávka
Vývojář: Robert Zaborowski
Vydavatel: Mini-Max Soft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Robert Zaborowski (Sydova Akce (1991), Inzerát (1992), Lví Srdce (1992), atd.) s další textovkou na způsob Pomsty Šíleného Ataristy (1989). Domů si celí natěšení přinášíme kazetu s novým hudebním demo programem "Domino Disk", ale zjišťujeme, že při nahrávání se zobrazuje "LOAD ERROR", tedy že jsme dostali "špatnou nahrávku". Nezbývá nám, než se vydat na strastiplnou cestu zpět k našemu kamarádovi, aby nám program znovu přetáhl. 

Na úvodní obrazovce se také dozvíme, že z prvních 150 úspěšných řešitelů se měla vylosovat osoba, která by byla zvěčněna v další textové hře. 

Možnost být zvěčněn v příští textovce

Instrukce

Příběh #1

Příběh #2

Zpracování se velmi podobá zmíněné textovce Inzerát (1992), příkazy tedy musíme psát malými písmeny s diakritikou, přičemž slova lze zkracovat na první tři písmena. Slovník je trochu jiný, najdeme tu PROZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, KUP, KOPEJ, URAŽ, OTEVŘI, ZAPAL, STŘÍHEJ, VRAŤ, NAVLÉKNI, OBUJ, ZAZVOŇ a SITUACE. 

V průběhu hry najdeme lahve, které můžeme vrátit, získat peníze a za ty si v obchodech koupit předměty. Těžko ale říct, jak přijít na to, že pankáči chtějí zrovna "červený spray". Navíc za lahve získáme 30 Kčs, přičemž sprej stojí 22 Kčs a pivo 8, přesto ale nejde koupit, protože cena jednoho zboží je v kódu pravděpodobně jiná. 

Příběh #3

Sídlo Be(We?)Softu a vratné láhve

Nákup červeného spreje

Na pankáče bacha

Do očí bijící jsou všudypřítomné gramatické chyby a překlepy, které snižují požitek ze hry. Nepotěší ani nutnost neustále běhat z jedné strany mapy na druhou a najdeme tu i bug se struhadlem, které se dá normálně najít na okraji rybníku, čímž se dá přeskočit velká část hry se sháněním výbavy pro kopání. 

Během svého putování narazíme na známé autora, pankáče, cikány či sídlo BeSoftu, což má být pravděpodobně BeWeSoft. Na úplném konci ještě musíme svému kamarádovi říct přesně, co po něm chceme, takže je nutné napsat "nahrát znovu domino disk", což může být také záležitost řady pokusů. 

Vzal jsem si svojí ukradenou kazetu zpět

Mapa

POSTUP HROU
Přečetl jsem si adresu "Sokolova 16" z papírku (PRO PAP) a zahodil ho (POL PAP). Kluci na schodech mi ukradli kazetu. Na střeše u zedníka jsem našel nůžky na plech (SEB NŮŽ), s nimiž jsem prostříhal plot za sámoškou (STŘ PLO), nůžky položil (POL NŮŽ) a sebral lopatu (SEB LOP) a láhve od piva (SEB LÁH), které jsem vrátil u stánku (VRA LÁH) a získal 30 Kčs. V prodejně s barvami jsem zase koupil sprej (KUP NĚCO; ČERVENÝ SPRAY) a dal ho pankáčům u podchodu (POL SPR), za což jsem získal desku (SEB DES). Před školou jsem našel šroubovák (SEB ŠRO) a od kluků si vzal zpátky svojí kazetu (SEB KAZ). 

Chlápkovi na parkovišti jsem dal šroubovák (POL ŠRO) a dostal kladivo, s kterým jsem urazil značku na autě (URA ZNA), sebral ji (SEB ZNA) a daroval dívce v parku (POL ZNA), za což jsem dostal holínky, jež jsem si hned obul (OBU HOL). Na zastávce jsem sebral flašku (SEB FLA) a u stánku koupil zápalky (KUP NĚCO; ZÁPALKY). U prvního stánku jsem vrátil flašku (VRA FLA), koupil pivo (KUP NĚCO; PIVO), otevřel ho (OTE PIV), dal ho zedníkovi na střeše (POL PIV) a dostal cigaretu

Na Mercedesu byl znak BMW

Nervózní kuřák

Po dlouhém úsilí jsem vykopal... struhadlo?

Zpátky na východě jsem individuu dal zapálenou cigaretu (ZAP CIG; POL CIG), asfaltářům desku (POL DES) a dostal krumpáč (SEB KRU). Zpět na západě jsem sebral rukavice (SEB RUK) a následně severně ve smíšeném lese vykopal z půdy (NAV RUK; KOP PŮD) struhadlo (SEB STR). To jsem dal rybářům (POL STR) a získal časopis (SEB ČAS). Ten jsem dal cikánům na východě (POL ČAS), došel konečně do Sokolovy 16, zazvonil na zvonek (ZAZ ZVO) a řekl kamarádovi, že potřebuji "NAHRÁT ZNOVU DOMINO DISK". 
KONEC POSTUPU HROU

Cikány jsem odlákal časopisem

Kamarád mi znovu nahrál program

Vítězství!

Verdikt: Další textovka vycházející z Pomsty Šíleného Ataristy.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat