Tetris 3
Vývojář: František Vojtek (Shop For Games) & Miloš Novák (Borec Software) & Ján Deák
Vydavatel: Shop For Games & Borec Software
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1 - 2
Stav: Dokončeno
Podle názvu se dá odvodit, že autoři navazovali nejen na legendární Tetris, ale i na Fukův Tetris 2 (1990), o němž je zmínka i v přiloženém manuálu. Na začátku si musíme zvolit, zdali chceme texty v angličtině či slovenštině, načež nás oblaží hudba od J. Deáka.
V menu je na výběr ovládání na joysticku či klávesnici, přičemž si lze navolit i vlastní ovládací schéma, kdy nám stačí klávesy pro čtyři směry a FIRE. Poté si již můžeme zvolit hru pro jednoho či dva hráče.
Úvodní obrazovka |
První úroveň |
V pravém sloupci lze vybírat příští typ kostičky |
Bonusová úroveň s jezdícími pásy |
Celkem se dočkáme 35 úrovní, v nichž budeme plnit rozličné úkoly. Design byl pravděpodobně cílen primárně na hru pro dva hráče, takže herní plocha je široká a trvá poměrně dlouho vytvořit "řádek", což trochu snižuje dynamiku při hře jednoho hráče. Ukazatel "bonus" udává, kolik je ještě ve hře bodů - ty získáváme prostě jen za umístění kostičky, je jedno jestli se nám to povede, nebo ne. Dva hráči tedy soupeří o body, zároveň ale musí spolupracovat, aby kostičky nevyrostly do výšky. Sólo hráč všechny body získává pro sebe, snaží se dojít co nejdále a zapsat se do tabulky nejlepších výsledků. Jakmile "bonus" dosáhne nuly, tak level úspěšně končí. Občas je třeba splnit i kvótu - Q1 až Q4 na levé straně obrazovky značí, kolik jedno-, dvou-, tří- či čtyř-řádků musíme ještě vytvořit.
Dalším typem je úroveň, kde si vpravo pomocí kláves "C" a "V" můžeme vybírat následující tvar kostičky. V "zásobníku" je přitom sedm kostek od každého typu a cílem je všechny vyčerpat. A nakonec každá sedmá je bonusová úroveň s jezdícími pásy - vlevo nahoře se vygeneruje kostička a pomocí pásů (směry doleva a doprava) a otočných prvků ji musíme správně umístit. Se vším kromě kostiček můžeme pohybovat, ovládání je ovšem dost krkolomné. Za dokončení úrovně tohoto typu získáme život navíc.
V úrovních pod vodou rovnáme opačným směrem |
Plasma zaplní volná místa |
Hi! Mám pro tebe bombu |
Poslední úroveň |
Důležité je zmínit, že kostičky neovládáme přímo, ale pomocí zvířátek, se kterými se volně pohybujeme po obrazovce. Najdeme tu buď mouchu a nebo rybku, jež nám pomůže v podvodních úrovních, kdy kostičky padají směrem vzhůru (vyplouvají na hladinu). Pomocí "FIRE" kostičku uchopíme, směr "nahoru" kostičku otočí a "dolů" ji rychle umístí. Tvary kostiček se od původního Tetrisu trochu změnily - nenajdeme tu třeba "kostku", zato tu jsou nové tvary jako třeba "schody" či velmi nepříjemné velké "H".
Samozřejmě jsou v úrovních i různé "překážky" jako třeba nápisy, které nám komplikují vytvoření kompletního řádku. Naštěstí dostaneme k dispozici speciální předměty - od 15. úrovně se začne objevovat bomba, která po dopadu zničí všechny kostičky kolem sebe a od 22. úrovně i "plasma", která se zase rozteče a zaplní třeba i špatně dostupná místa. Využít se dá také to, že i při ztrátě života se hra posune dál, takže některé těžké úrovně se dají přeskočit.
Žádné komentáře:
Okomentovat