Tetris 3D
Vývojář: Jiří Bernášek (BeWeSoft)
Vydavatel: A. B. B. U. C.
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Tetris ve třech dimenzích vznikl třeba pro ZX Spectrum pod názvy 3D-Tetris (1989) či Quadertris (1992), na osmibitová Atari ho přivedl až J. Bernášek (H2O (1991), Midnight (1992) a další), opět ve spolupráci s německým klubem ABBUC. Zatímco ve zmíněných zpracováních Tetrisu jsme na kostičky nahlíželi z boku, v tomto případě se na ně díváme jakoby shora. Inspiraci získal autor ze hry Blockout (1989).
Začátek hry |
Chybějící dílek |
Devátý stupeň rychlosti je už téměř nehratelný |
Ovládat hru můžeme pomocí joysticku nebo klávesnice, přičemž si lze nadefinovat vlastní klávesy. Potřebovat jich budeme celkem 11 - čtyři pro pohyb kostičky, jednu pro rychlé umístění a zbylých šest pro otáčení kolem různých os. Jako u všech 3D Tetrisů je ovládání komplikované a chvíli trvá, než si na něj hráč zvykne.
"Bedna", kam budeme kostičky umisťovat, má velikost 5x5 a 8 polí do výšky. Začínáme na levelu 0 a postupně se můžeme dostat až na maximální, devátý, kdy kostičky už létají takovou rychlostí, že ovládání je méně responsivní a hra téměř nehratelná. Naším cílem je samozřejmě získat co nejvyšší skóre, které si zvýšíme nejen zkompletováním celého "řádku" (nebo spíš vrstvy?), ale také pokud kostičky rychle umístíme z větší výšky - pokud je necháme pouze dopadnout, tak je vliv na skóre nulový. Svůj výsledek si pak můžeme zapsat do tabulky nejlepších hráčů. Hudby se nedočkáme, k dispozici jsou pouze zvukové efekty.
Zápis jména |
Tabulka nejlepších výsledků |
Verdikt: Další pokus o 3D Tetris, tento je asi zatím nejpovedenější, resp. nejpřehlednější.
Hodnocení: 4/10
Blockout vyšel v roce 1989, takže klidně mohl být inspirací, pokud ho autor znal. Třeba se pochlubí.
OdpovědětVymazathttps://en.wikipedia.org/wiki/Blockout
https://www.retrogames.cz/play_318-DOS.php
Trefa, psali jsme současné... Okolnosti vzniku jsou i v interview jinde na tomto blogu.
VymazatNo vidíte, to interview jsem si zapomněl zpětně pročíst. Zmínku o Blockoutu jsem doplnil.
VymazatTohle je udělané podle hry Block Out z platformy PC/DOS, tedy princip zobrazení a ovládání je převzatý. Výzvou zde spíše bylo udělat totéž na osmibitu (byť bez možnosti měnit parametry hry).
OdpovědětVymazat