pondělí 21. listopadu 2022

Hra 750: Vesmírná Odysea 3 (1992)


Vesmírná Odysea 3: Úkol
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Třetí díl vesmírné ságy od R. Danenbergera. Ten zatímco v prvním díle avizoval, že prodává jednotlivé díly za 7 Kčs a komplet za 45 kčs, tak v tomto dílu se ceny z nějakého důvodu změnily na 10 Kčs za díl a 99 Kčs za komplet. 

Minule jsme doletěli do neznámé hvězdné soustavy a navázali kontakt s přeživšími lidmi. Většina z nich byli vědci, a tak jsme zůstali u svého povolání testovacího pilota a strávili zde posledních 13 let. Výzkum nového hibernačního zařízení musel ustoupit, jelikož se ztratilo pět vědců kdesi v oblasti "Nového Pluta". Jako nejvhodnější kandidát se hlásíme a vydáváme se je najít. 

Autorský zákon

Předcházející děj

Přehled příkazů

Začátek hry a příkaz EXIT

Dostupné příkazy zůstávají skoro stejné, jen zmizelo ZAPNI. Na úvodní obrazovce je jejich popis oproti předchozím dílům zkrácený. Použít tedy můžeme PRozkoumej, VEZMI, POužij, VYPNI, I, RADA a EXIT - ten vypíše všechny dostupné východy z obrazovky, i když v některých případech chybně a to třeba hned na druhé obrazovce. 

Východy jsou občas vypsány špatně - zde se dá jít na sever

Laurin, přístroj poskytující neviditelnost

Mimozemské symboly se vztahují ke grafickým znakům Atari

V tomto díle se budeme pohybovat po obrovské kosmické lodi mimozemšťanů, kteří na unesených vědcích provádějí různé pokusy. Pomocí výtahu se musíme přesouvat mezi několika patry a mimozemšťanům se buď vyhnout, nebo je zlikvidovat. Dešifrovat musíme také jejich znaky, které odpovídají grafickým znakům Atari. Zachránit všechny vědce ale nestačí, do lodi se všichni nevejdeme (naprosto pokažené plánování mise), a tak si nakonec budeme muset ještě zajistit odvoz. 

Samozřejmě ani v tomto díle nemůžou chybět do očí bijící gramatické chyby

První vědec osvobozen

Mapa

POSTUP HROU
V hangáru jsem zničil roboty (PO GENERATOR), prohledal skladiště (PR MISTNOST; PR HROMADY) a našel laurin, který mi propůjčil neviditelnost (PO LAURIN). V malé místnosti (PR MISTNOST) jsem našel skafandry (PR SKAFANDRY) a našel si jeden skafandr pro sebe. V místnosti s mimozemšťanem jsem našel (PR MISTNOST) olej, který jsem dal robotovi (PO OLEJ) a sebral kartu (VEZMI KARTU). Pomocí té jsem otevřel dveře od výtahu (PO KARTU) a uvnitř prohledal tlačítka (PR MISTNOST; PR TLACITKA) se symboly - ta odpovídají grafickým znakům Atari, konkrétně "J", "D", "T", "C", "TP" (lze je napsat v emulátoru pomocí CTRL + písmena). Znovu jsem použil kartu (PO KARTU) a zadal "D" pro přesun do jiného patra. 

V severovýchodní malé místnosti jsem prohledal krámy (PR KRAMY) a našel gumové rukavice. V obrovské místnosti (PR MISTNOST) jsem v bednách (PR BEDNY) objevil součástky, které jsem v SZ malé místnosti (PR MISTNOST) vložil do stroje (PO SOUCASTKY) a vytvořil zpomalovač. Výtahem (PO KARTU) jsem se vydal do patra "T". V SZ malé místnosti jsem našel (PR STUL; PR DOKUMENTY; PR PAPIRY) elektronický klíč. V SV malé místnosti (PR NARADI) zase skalpel. Ve středně velké místnosti jsem zpomalil lasery (PO ZPOMALOVAC) a získal elektrický článek (VEZMI CLANEK). V nedaleké místnosti jsem zneškodnil roboty (PO GENERATOR) a osvobodil prvního vědce (PR PRISTROJE; PO SKALPEL). Nabil jsem generátor (PO CLANEK), zničil roboty v další podobné místnosti (PO GENERATOR), nasadil rukavice (PO RUKAVICE) a osvobodil druhého vědce (PR PRISTROJE; PR KRESLO; VYPNI PRISTROJE). Výtahem (PO KARTU) jsem se přesunul do patra "C". 

Další znaky, jež je třeba rozkódovat

Zbývá osvobodit posledního vědce

A to je konec... a nebo ne?

Ve velké místnosti jsem zachránil třetího vědce (PR VALCE; VYPNI PRISTROJ). V malé místnosti jsem zneškodnil robota (PO GENERATOR), našel u něj (PR ROBOTA) dva elektronické klíče a na stole (PR STUL) v dokumentech (PR DOKUMENTY) objevil, stejně jako ve výtahu, mimozemské znaky, které jsem si přeložil a zapamatoval. V chodbě jsem odemkl dveře (PO KLIC) a uvnitř našel čtvrtého vědce (PR CLOVEKA). Výtahem jsem se vrátil do patra "D" a odemkl dveře na západě (PO KLIC). Uvnitř jsem zachránil posledního vědce (PR MUMII; VYPNI PRISTROJ; přeložené mimozemské slovo) a se všemi se vrátil do patra "J" do hangáru. 

Ufouna jsem zastřelil (PO LASER) a našel u něj (PR UFONA) povolení. Výtahem jsem se vydal (PO KARTU) do patra "TP", ukázal povolení (PO POVOLENI), prohledal chodbu na západě (PR CHODBU; PR DILA) a našel sochu (PR SOCHU), která se odsunula a odkryla schodiště. V malé místnosti (PR MISTNOST; PR KONTEJNERY) jsem objevil palivo pro kosmickou loď. Vrátil jsem se tedy do hangáru, ujal se lodi mrtvého ufona, doplnil palivo (PO PALIVO) a odletěl na jih. 
KONEC POSTUPU HROU

Tohle nevypadá dobře

Za sochou je vchod do sklepa, kde se nachází palivo

Vítězství!

Verdikt: Velice podobné předchozím dílům. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat