Vesmírná Odysea 4: Ztroskotání
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Čtvrtý díl vesmírné ságy od R. Danenbergera. V předchozím díle jsme zachránili pět vědců ze spárů mimozemšťanů a jejich pokusů, nicméně kvůli velmi špatnému plánování mise jsme zjistili, že se do lodi nevejdeme všichni a museli jsme si sehnat jiný odvoz. Tento díl začíná během našeho útěku, kdy brzy zjistíme, že máme v patách pronásledovatele.
Sankce za nelegální kopírování jsou tu vyšroubovány na 10.000 Kčs |
Přehled příkazů |
Začátek a velmi rychlý konec hry |
Slovník příkazů zůstává stejný jako v předchozím dílu a je opět vypsán na úvodních obrazovkách. K dispozici je tedy PRozkoumej, VEZMI, POužij, VYPNI, I, RADA a EXIT, kdy poslední opět vypisuje dostupné východy z aktuální obrazovky a opět je občas nevypisuje správně.
Hyperprostorový skok |
Proměnil jsem se ve vykradače hrobů |
Domorodci mě nevítají s otevřenou náručí |
Tento díl se vyznačuje velkým množstvím "vyplňovacích" obrazovek, na kterých nic zajímavého není. Často musíme jít třeba 6x jedním směrem, než dojdeme na obrazovku s jiným popiskem. Dočkáme se i nepopulárních bludišť - v tomto případě v poušti a v pralese, kdy nejsou k dispozici žádné nápovědy a správný průchod musíme objevit prostě jen metodou pokus-omyl. Nepotěší ani závěr, kdy se musíme po objevení prstenu vrátit o desítky obrazovek zpátky. Není velkým překvapením, že počet do očí bijících gramatických chyb zůstal nezměněn.
Kosmonaut má na ruce prsten, který odemyká dveře |
Mapa |
POSTUP HROU
Prozkoumal jsem přístroje (PR PRISTROJE) a hyperprostorovým skokem se přesunul do pouště. Pokračoval jsem na sever a skočil do řeky. Potopil jsem se a v jeskyni našel oštěp (VEZMI OSTEP). Doplaval jsem na pláž a pokračoval na sever do pralesního bludiště, kde jsem šel 3xS, 2xV a našel sekeru (VEZMI SEKERU). Vrátil jsem se na pláž, vyšplhal na strom a po liánách sjel dolů. Po pláži jsem pokračoval k chatrči, v níž jsem našel (PR CHATRC, PR OHNISTE) dřívko (VEZMI DRIVKO). Pokračoval jsem na východ a hada zabil sekerou (PO SEKERU).
U vstupu do jeskyně jsem objevil (PR VSTUP) pochodeň a dřívko. Rozdělal jsem oheň (PO DRIVKO), zapálil pochodeň (PO POCHODEN) a v jeskyni se zbavil medvěda (PO HADA). Pokračoval jsem na východ až na úzký okraj útesu a odtud došel před mohylu, kde jsem vytvořil vchod (PR MOHYLU, PR KAMENI; A), uvnitř prozkoumal tělo (PR TELO) a našel náhrdelník (VEZMI NAHRDELNIK). Pokračoval jsem jižním směrem, vyhnul se díře s bodáky a došel do vesnice.
V nejbližší chatrči jsem našel (PR OHNISTE) nádobu s vodou (VEZMI NADOBU). Na prostranství jsem si nasadil náhrdelník (PO NAHRDELNIK) a otupil tak agresivitu domorodců. Rozhlédl jsem se (PR PROSTRANSTVI), uhasil ohniště (PO NADOBU) a našel sochu kosmonauta (PR OHNISTE; PR SKALU; PR SOCHU; PR KOSMONAUTA) držícího prsten (VEZMI PRSTEN). Vrátil jsem se hodně zpátky do obrovské jeskyně a severně otevřel dveře (PO PRSTEN). Chodbou jsem šel za světlem a nechal se zatknout.
KONEC POSTUPU HROU
"Osmyhranej" otvor |
Padl jsem do zajetí |
Vítězství! |
Verdikt: Zatím nejslabší díl ságy, jelikož zde najdeme zbytečně velké množství vyplňovacích obrazovek, bludiště bez nápovědy a další nepříjemnosti.
Hodnocení: 2/10
Jo, tak tohle se debilně mapovalo, si pamatuju - ale sem byl svině, krapet sem si ty hry upravil a ono mě to ukazovalo směry hned v popisu lokace.
OdpovědětVymazatSes s těma Odyseama parádně rozjel. Nakonci shrň celou ságu, za mě to je strašný kus kódu s debilně naivním příběhem, kterej má naprosto skvělej potenciál, kdyby se předělal.