čtvrtek 24. listopadu 2022

Hra 751: Vesmírná Odysea 4 (1992)


Vesmírná Odysea 4: Ztroskotání
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Čtvrtý díl vesmírné ságy od R. Danenbergera. V předchozím díle jsme zachránili pět vědců ze spárů mimozemšťanů a jejich pokusů, nicméně kvůli velmi špatnému plánování mise jsme zjistili, že se do lodi nevejdeme všichni a museli jsme si sehnat jiný odvoz. Tento díl začíná během našeho útěku, kdy brzy zjistíme, že máme v patách pronásledovatele. 

Sankce za nelegální kopírování jsou tu vyšroubovány na 10.000 Kčs

Přehled příkazů

Začátek a velmi rychlý konec hry

Slovník příkazů zůstává stejný jako v předchozím dílu a je opět vypsán na úvodních obrazovkách. K dispozici je tedy PRozkoumej, VEZMI, POužij, VYPNI, I, RADA a EXIT, kdy poslední opět vypisuje dostupné východy z aktuální obrazovky a opět je občas nevypisuje správně. 

Hyperprostorový skok

Proměnil jsem se ve vykradače hrobů

Domorodci mě nevítají s otevřenou náručí

Tento díl se vyznačuje velkým množstvím "vyplňovacích" obrazovek, na kterých nic zajímavého není. Často musíme jít třeba 6x jedním směrem, než dojdeme na obrazovku s jiným popiskem. Dočkáme se i nepopulárních bludišť - v tomto případě v poušti a v pralese, kdy nejsou k dispozici žádné nápovědy a správný průchod musíme objevit prostě jen metodou pokus-omyl. Nepotěší ani závěr, kdy se musíme po objevení prstenu vrátit o desítky obrazovek zpátky. Není velkým překvapením, že počet do očí bijících gramatických chyb zůstal nezměněn. 

Kosmonaut má na ruce prsten, který odemyká dveře

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem přístroje (PR PRISTROJE) a hyperprostorovým skokem se přesunul do pouště. Pokračoval jsem na sever a skočil do řeky. Potopil jsem se a v jeskyni našel oštěp (VEZMI OSTEP). Doplaval jsem na pláž a pokračoval na sever do pralesního bludiště, kde jsem šel 3xS, 2xV a našel sekeru (VEZMI SEKERU). Vrátil jsem se na pláž, vyšplhal na strom a po liánách sjel dolů. Po pláži jsem pokračoval k chatrči, v níž jsem našel (PR CHATRC, PR OHNISTE) dřívko (VEZMI DRIVKO). Pokračoval jsem na východ a hada zabil sekerou (PO SEKERU). 

U vstupu do jeskyně jsem objevil (PR VSTUP) pochodeň a dřívko. Rozdělal jsem oheň (PO DRIVKO), zapálil pochodeň (PO POCHODEN) a v jeskyni se zbavil medvěda (PO HADA). Pokračoval jsem na východ až na úzký okraj útesu a odtud došel před mohylu, kde jsem vytvořil vchod (PR MOHYLU, PR KAMENI; A), uvnitř prozkoumal tělo (PR TELO) a našel náhrdelník (VEZMI NAHRDELNIK). Pokračoval jsem jižním směrem, vyhnul se díře s bodáky a došel do vesnice. 

V nejbližší chatrči jsem našel (PR OHNISTE) nádobu s vodou (VEZMI NADOBU). Na prostranství jsem si nasadil náhrdelník (PO NAHRDELNIK) a otupil tak agresivitu domorodců. Rozhlédl jsem se (PR PROSTRANSTVI), uhasil ohniště (PO NADOBU) a našel sochu kosmonauta (PR OHNISTE; PR SKALU; PR SOCHU; PR KOSMONAUTA) držícího prsten (VEZMI PRSTEN). Vrátil jsem se hodně zpátky do obrovské jeskyně a severně otevřel dveře (PO PRSTEN). Chodbou jsem šel za světlem a nechal se zatknout. 
KONEC POSTUPU HROU

"Osmyhranej" otvor

Padl jsem do zajetí

Vítězství!

Verdikt: Zatím nejslabší díl ságy, jelikož zde najdeme zbytečně velké množství vyplňovacích obrazovek, bludiště bez nápovědy a další nepříjemnosti. 
Hodnocení: 2/10

1 komentář:

  1. Jo, tak tohle se debilně mapovalo, si pamatuju - ale sem byl svině, krapet sem si ty hry upravil a ono mě to ukazovalo směry hned v popisu lokace.

    Ses s těma Odyseama parádně rozjel. Nakonci shrň celou ságu, za mě to je strašný kus kódu s debilně naivním příběhem, kterej má naprosto skvělej potenciál, kdyby se předělal.

    OdpovědětVymazat