Vesmírná Odysea 6: Planeta Štěstí
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Šestý díl vesmírné ságy je tentokrát stejně jako třeba další autorova textovka Ninžova Pomsta (1992) rozdělen na dvě části - v té první najdeme pouze informace a ve druhé samotnou hru. Kromě aktualizovaného katalogu autorových her včetně jejich cen či žebříčku nejlepších tuzemských textovek tu najdeme i popis příběhu.
Po zdařilém útěku z vězeňské planety Draggerů si užíváme na nezávislé planetě Tripon. Naše přítomnost zde je sice vítaná, ale abychom předešli konfrontaci s Draggery, tak se rozhodneme odejít. Děj začíná po probuzení v hotelovém pokoji v den našeho odletu z planety po náročné noci, kdy jsme se loučili s ostatními.
Příběh |
Nejlepší textovky podle autora |
Instrukce |
Instrukce #2 |
Parser je konečně vylepšen, takže slova lze zkracovat a to i na méně jak tři písmena, ovšem to není doporučeno, protože může dojít k záměně. Slovník příkazů lze opět vypsat pomocí SLOVNIK a najdeme tu PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, INVENTAR, RADA a EXIT (vypíše dostupné východy, ale opět nefunguje spolehlivě). Po sebrání určitých předmětů se ovšem zpřístupní další příkazy a sice PROSTORVIZE pro zapnutí vylepšené verze televize, a TELEPORT, kdy se můžeme pomocí teleportu přesouvat mezi vícero lokacemi, jež musíme vydedukovat právě ze zpráv v televizi. Poslední příkaz je ZASUŇ, ten se zpřístupní po sebrání tyče.
Zajímavé je, že příkazy lze i řetězit pomocí tečky, tedy např. "V.J.PRO MIS.S.Z" nás posune na východ, jih, prozkoumá místnost a vrátí se zpět.
Začátek hry a SLOVNIK |
Zprávy v prostorvizi |
Kdepak sprchový kout, teleport to je! |
Obtížnost je tentokrát o něco vyšší, není třeba úplně jednoduché vydedukovat, že se můžeme teleportovat na kosmodrom či na pobřeží. Dočkáme se i zdlouhavého hledání vraku pod vodou v oceánu či klasického podrazu, kdy je nutné něco prohledat vícekrát (odpadky). V oceánu jsou tři ostrůvky a na jednom z nich se náhodně generuje podzemní místnost, kterou musíme odhalit pomocí detektoru.
Skutečným cílem hry je najít tři antény, pomocí kterých Draggeři vysílají naváděcí signály pro svoji kosmickou flotilu. Jakmile se nám je podaří zničit, tak lze z planety bezpečně odletět. Zajímavé je, že si v knihovně můžeme pročítat knihy a dozvědět se doplňující informace o světě. Bohužel stále nevymizely časté gramatické chyby.
Náročné hledání vraku pod vodou |
Detektor ukáže místo vysílání |
Mapa |
POSTUP HROU
Prohledal jsem pokoj (PR POK; PR BOR; PR STU), vzal sochu (VEZ SOC) a pod ní našel (PR STU) destičku. Zapnul jsem prostorvizi (PRO), vyslechl zprávy a zapamatoval si lokace. Vrátil jsem sochu (POL SOC), vlezl do "sprchy" a aktivoval teleport (TEL) na kosmodrom (KOS). V kajutě (PR KAJ) jsem našel krystal, v pilotní kabině (PR KAB; PR PRI) detektor a od úředníka získal peníze. Zpět do teleportu (TEL) a na pobřeží (POB).
Skočil jsem do oceánu (pozor na silný proud) a doplaval severně k hromadě odpadků, kterou jsem 2x prohledal (2x PR ODP) a objevil kyslíkovou bombu a hadičku. V oceánu jsem se potopil do vraku stíhačky a v kabině našel u kostí pilota (PR KAB, PR KOS) laser. Vyplaval jsem nahoru a hledal tři ostrůvky. Na každém z nich (včetně jejich východních / jižních konců) jsem použil detektor (PO DET) a při nálezu jsem laserem vytvořil průchod do podzemí (PO LAS), kde jsem našel vysílačku (PR MIS; PR PRI) vysílající pofidérní signály (PR SIG). Raději jsem ji tedy zničil (PO LAS) a prohlédl si ještě mapu na skále (PR SKA; PR MAP) s vyznačenými třemi body (PR BOD). Vrátil jsem se k teleportu a přesunul se do hor (TEL; HOR).
Na mapě jsou lokace všech tří vysílačů |
Sondu vysílající divné údaje je třeba zničit |
Mimozemšťana jsem vysvlékl z uniformy |
V prodejně jsem si koupil horolezeckou výbavu (A) a vyšplhal na vrcholek hory, kde se nacházely tři sondy. Všechny jsem prohlédl (PR SON) a analyzoval vysílané údaje (PR UDA). V jednom případě byly divné, a tak jsem sondu zničil (PO LAS). Teleportem do knihovny (TEL; KNI), kde jsem si mohl pročíst knihy, nicméně v regálu jsem objevil masku (PR REG) a přesunul se k velvyslanectví (TEL; VEL). Prohlédl jsem teleport (PR TEL) a našel tyč (VEZ TYC). V přijímací místnosti (PR MIS) jsem vysvlékl Draggera z uniformy (VEZ UNI) a dostal se přes vojáka do vysílací místnosti. Zasunul jsem tyč do otvoru ve stropě (ZAS), vypáčil průchod (POU TYC) a na střeše (PR STR) zničil anténu (PO LAS).
Vrátil jsem se teleportem na kosmodrom (TEL; KOS) a dostal od přítele ufona dárek. V pilotní kabině jsem vložil krystal (POU KRY) a odletěl (1).
KONEC POSTUPU HROU
Zásekové místo |
Draggerská flotila nemá naváděcí signály a tudíž je nahraná |
Vítězství! |
Verdikt: Tento díl ságy konečně přináší vylepšený parser, nicméně je trochu zmatený a obtížnost je vyšší.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat