čtvrtek 16. června 2022

Hra 688: Ninžova Pomsta (1992)


Ninžova Pomsta
Vývojář: Radomír Danenberger
Vydavatel: D.. Adventure
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Radomír Danenberger (Cesta Kolem Světa za ? Dní (1992), Imperátor (1992) a další) si od někoho vysloužil přezdívku "Kačer Skrblík", proto toto jméno vidíme v textech, nicméně pravý název jeho "firmy" byl "D.. Adventure". Tato textovka je rozdělena na dvě části, kdy ta první obsahuje pouze informace. Najdeme zde jak autorův žebříček nejlepších textovek pro osmibitová Atari, tak katalog jeho her, včetně krátkého popisku a ceny (Ninžova Pomsta stála 15 Kčs.)

První část s informacemi

Výběr tuzemských textovek pro Atari

Katalog všech her autora

Volba "příběh" je překvapivě zaheslovaná a musíme zadat heslo "UESUGE" z konce textovky Vesmírná Odysea 5 (1992). Dozvíme se zápletku, kdy jakožto potomek šlechtického rodu Hodžó jsme posláni na výzvědy do sídla rodu Takeda. Když dorazíme na místo, tak zjišťujeme, že nepřátelská armáda mezitím tajně zaútočila na náš hrad. Po návratu nacházíme pouze trosky a mrtvoly a od hrstky přeživších dostaneme zrádcovo jméno - Uesuge. 

Naším cílem bude pomstít se tomuto podvratnému ninjovi a zároveň získat tři pečetní destičky rodu, čímž dokážeme svůj vznešený původ.

Instrukce

Příkazy se dají řetězit

Příběh #1

Příběh #2

Ovládání je popsáno na několika obrazovkách, ale v podstatě jde o klasické schéma, kdy jsou k dispozici příkazy PROZKOUMEJ, VEZMI, POUZIJ, PRODAVAT, INVENTAR, RADA, kdy ten poslední nám na některých obrazovkách poskytne nápovědu. Tento slovník si můžeme kdykoliv vypsat pomocí příkazu SLOVNIK. Slova se přitom píšou bez diakritiky a dají se zkracovat ve většině případů na první tři písmena. 

Zajímavostí je možnost řetězení příkazů. Např. lze napsat najednou "S.Z.PRO OBC.V", načež postava půjde na sever, západ, prozkoumá obchod a vrátí se na východ. Bohužel se každá část musí odentrovat, což trochu snižuje efektivitu. 

Začátek hry a příkaz SLOVNIK

Tu hospodskou rvačku jsem vůbec nerozpoutal úmyslně...

Koš ryb za perlový náhrdelník? To mě zase někdo obral...

Začínáme v podhradí a budeme se nejprve muset nějakým způsobem dostat dovnitř hradu, kde se ukrývá Uesuge. Hra je hodně založená na prozkoumávání - nevypíše se nám hned vše, co se nachází v dané lokalitě, ale musíme např. nejprve prozkoumat cestu, abychom spatřili žebráka a poté prohlédnout i jeho, abychom získali nápovědu, že je hladový. 

Hra se dá dohrát i tak, že zabijeme zrádce, ale nezískáme všechny pečetní destičky, načež musíme spáchat harakiri. Pro úspěšné dokončení musíme na věži sestrojit ninja rogalo a odletět s ním, což není úplně jasné a může se jednat o nejvíce zásekové místo. 

Mapa

POSTUP HROU
V pekařství jsem prozkoumal obchod (PRO OBC), prodavače (PRO PRO) a ukradl jsem koláč (VEZ KOL). Vrátil jsem se na začátek, prozkoumal cestu (PRO CES), žebráka (PRO ZEB) a daroval koláč (POU KOL). Opět jsem prozkoumal cestu (PRO CES), dolík po žebrákovi (PRO DOL) a objevil klíč. Porozhlédl jsem se uvnitř hostince (PRO HOS), číšníkovi (PRO CIS) jsem nezaplatil, z čehož vznikla rvačka. Prohlédl jsem podlahu (PRO POD), našel nůžky (VEZ NUZ) a dostal se ven. 

Krejčímu jsem dal nůžky (POU NUZ) a dostal látku. Tu jsem dal rybářovi v přístavu (POU LAT), za obdržené peníze koupil v krámku náhrdelník (POU PEN) a ten na obchodní lodi věnoval dcerce (POU NAH), za což jsem získal ryby. Na ulici jsem odemkl klíčem dveře od domu (POU KLI) a ve sklepě (PRO SKL) v harampádí (PRO HAR) a v bedně (PRO BED) našel ninža výzbroj. Stráže mě nechtěly pustit do hradu, a tak jsem na tržišti našel volný stánek a začal prodávat ryby (PRO). Hradní kuchař si mě odvedl do hradní kuchyně. 

Infiltrace hradu

Na dně studny se vždy nacházejí poklady

Zrádce Uesuge

Prohledal jsem kuchyň (PRO KUC), skříň (PRO SKR) a našel svíčku. Po dalším prohledání (PRO SKR) jsem našel i šaty. Ve spižírně (PRO SPI) bylo zase maso (VEZ MAS). Prozkoumal jsem přijímací sál (PRO SAL), jeho výzdobu (PRO VYZD), sochu (PRO SOC) a našel pečetní destičku 1. Vyšel jsem ven a v rozlehlém parku (PRO PAR) našel na dvou místech dva kameny (VEZ KAM). V altánku (PRO ALT) jsem na stěnách (PRO STE) objevil lano (VEZ LAN). V severozápadním rohu parku jsem lokalizoval studnu. Přivázal jsem lano ke stromu (POU LAN), zapálil svíčku (POU KAM) a vlezl dolů do studny. Prohledal jsem dno (PRO DNO), špínu (PRO SPI) a našel prsten a boty. Vylezl jsem nahoru. 

Nedaleko od studny, na zdi hradu (PRO ZED), jsem spatřil dva trámy. Vyšplhal jsem nahoru do okna, prohledal stěnu (PRO STE), obraz (PRO OBR) a vložil prsten do otvoru (POU PRS), načež se odhalila malá místnost na severu. Tu jsem prohledal (PRO MIS) a našel plátno (VEZ PLA). Pokračoval jsem na východ, ve zbrojnici (PRO ZBR) našel dřevěné tyče (VEZ TYC) a v knížecí ložnici (PRO LOZ) na podlaze (PRO POD) pečetní destičku 2

Skopl jsem ninžu ze schodů a pokračoval po schodišti ke psům. Těch jsem se zbavil masem (POU MAS) a vystoupal na střechu druhé věže. Zde jsem zabil zrádce Uesugeho (POU VYZ) a na jeho mrtvole (PRO MRT) našel pečetní destičku 3. Z tyčí a plátna jsem sestrojil ninža rogalo (POU TYC) a odletěl libovolným směrem. 
KONEC POSTUPU HROU

Zrádcovi jsem z rukou vyrval pečetní destičku

Harakiri

Vítězství !

Verdikt: Veskrze průměrná textovka s ninja tématikou. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat