pondělí 13. června 2022

Hra 687: Nástrahy Velkoměsta (1992)


Nástrahy Velkoměsta
Vývojář: Pavel Müller
Vydavatel: PMSoft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pavel Müller (Pomsta Bílé Diskety (1991), Virus IBM (1991)) nás v této hyperlokální textovce tentokrát uvede "do role člověka zataženého do podivuhodného víru událostí v době inflace v Ústí nad Labem." V obchodech se zdražilo o 300 % a aby toho nebylo málo, tak nás někdo praští po hlavě a okrade nás. Po probuzení si nic nepamatujeme, takže naším cílem bude zjistit kde bydlíme a jak se dostaneme domů.

Příběh #1

Příběh #2

Instrukce

Na úvodní obrazovce se dozvíme pár příkazů včetně POMOC, který nám ve hře vypíše celý dostupný slovník. Ten se skládá z příkazů PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, NASTUP, CTI, OTEVRI, SITUACE, INVENTAR a najdeme tu i SAVE/LOAD pro ukládání do paměti, SLOW/FAST pro změnu rychlosti výpisu textu a HUDBA přehraje hudební skladbu, která se ovšem neopakuje ve smyčce. 

Začátek hry a příkaz POMOC

Mapa města

V obchodě jsem vyměnil krysí maso za rohlík

Hned na první obrazovce lze najít schématickou mapu, která nám pro prozkoumání vypíše i naší polohu (mimochodem místnost 2 neexistuje). Místa ve hře odpovídají skutečným místům v Ústí nad Labem - najdeme tu třeba Mírové náměstí, hrad Střekov či bydliště autora. Je tu i několik zastávek, na nichž nás čekají autobusy, které trochu urychlí pohyb po městě, ale jejich využití není nutné. 

Ovládání je trochu zmatené - občas při použití příkazu PROZKOUMEJ postava např. sebere nějaký předmět v obchodě, což vyústí v náš konec. Stejný příkaz pak někdy slouží i k předání předmětu z inventáře, na což se standardně využívá příkaz POLOZ. A možná největší problém je, že při vyhodnocování příkazu nefunguje kontrola lokace, takže prozkoumat můžeme z libovolné obrazovky libovolný objekt kdekoliv ve městě.

Tam najdeme řadu nepotřebných předmětů, které nejsou pro dohrání potřeba a pouze nás matou. Ve finále je potřeba pouze najít náš dům, občanku se jménem, sýr pro posilnění a klíče od dveří. Na závěrečné obrazovce se dozvíme, že soutěž zmíněná na začátku, je jen vtípek, jelikož řešitelé dostali pouhých 20 halířů, což nekvitovali příliš s povděkem, a tak se akce zrušila. 

Kdepak asi papoušci vzali kus sýra?

Počítač není radno zkoumat, jelikož nám může vybouchnout do obličeje

Katalog Otto se najde i na parkovišti u hradu Střekov

Mapa

POSTUP HROU
V tunelu jsem sebral mrtvou krysu (VEZ KRY) a odnesl ji do samoobsluhy (PRO REG), kde jsem za ní dostal rohlík (VEZ ROH). Ten jsem dal papouškům v ZOO (POL ROH) a získal sýr (VEZ SYR). 

V autoopravně jsem prozkoumal bednu (PRO BED) a našel kleště (VEZ KLE), se kterými jsem na skládce sutin prostříhal plot (POU KLE) a našel svojí občanku

Před domem jsem našel peníze (VEZ PEN), za které jsem v bazaru koupil orloj (PRO PUL), jenž jsem odnesl cikánovi a získal kazetu. Tu jsem odnesl do zchátralého baráku Markovi (PRO ZVO) a dostal klíče

Došel jsem do svého domu a s potřebnými věcmi vyšel nahoru po schodech (NAH). 
KONEC POSTUPU HROU

Cikán mi za orloj dal kazetu

Vítězství !

Odměna byla zrušená

Verdikt: Hyperlokální textovka z Ústí nad Labem. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat