Nástrahy Velkoměsta
Vývojář: Pavel Müller
Vydavatel: PMSoft
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pavel Müller (Pomsta Bílé Diskety (1991), Virus IBM (1991)) nás v této hyperlokální textovce tentokrát uvede "do role člověka zataženého do podivuhodného víru událostí v době inflace v Ústí nad Labem." V obchodech se zdražilo o 300 % a aby toho nebylo málo, tak nás někdo praští po hlavě a okrade nás. Po probuzení si nic nepamatujeme, takže naším cílem bude zjistit kde bydlíme a jak se dostaneme domů.
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Instrukce |
Na úvodní obrazovce se dozvíme pár příkazů včetně POMOC, který nám ve hře vypíše celý dostupný slovník. Ten se skládá z příkazů PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOZ, POUZIJ, NASTUP, CTI, OTEVRI, SITUACE, INVENTAR a najdeme tu i SAVE/LOAD pro ukládání do paměti, SLOW/FAST pro změnu rychlosti výpisu textu a HUDBA přehraje hudební skladbu, která se ovšem neopakuje ve smyčce.
Začátek hry a příkaz POMOC |
Mapa města |
V obchodě jsem vyměnil krysí maso za rohlík |
Hned na první obrazovce lze najít schématickou mapu, která nám pro prozkoumání vypíše i naší polohu (mimochodem místnost 2 neexistuje). Místa ve hře odpovídají skutečným místům v Ústí nad Labem - najdeme tu třeba Mírové náměstí, hrad Střekov či bydliště autora. Je tu i několik zastávek, na nichž nás čekají autobusy, které trochu urychlí pohyb po městě, ale jejich využití není nutné.
Ovládání je trochu zmatené - občas při použití příkazu PROZKOUMEJ postava např. sebere nějaký předmět v obchodě, což vyústí v náš konec. Stejný příkaz pak někdy slouží i k předání předmětu z inventáře, na což se standardně využívá příkaz POLOZ. A možná největší problém je, že při vyhodnocování příkazu nefunguje kontrola lokace, takže prozkoumat můžeme z libovolné obrazovky libovolný objekt kdekoliv ve městě.
Tam najdeme řadu nepotřebných předmětů, které nejsou pro dohrání potřeba a pouze nás matou. Ve finále je potřeba pouze najít náš dům, občanku se jménem, sýr pro posilnění a klíče od dveří. Na závěrečné obrazovce se dozvíme, že soutěž zmíněná na začátku, je jen vtípek, jelikož řešitelé dostali pouhých 20 halířů, což nekvitovali příliš s povděkem, a tak se akce zrušila.
Kdepak asi papoušci vzali kus sýra? |
Počítač není radno zkoumat, jelikož nám může vybouchnout do obličeje |
Katalog Otto se najde i na parkovišti u hradu Střekov |
Mapa |
POSTUP HROU
V tunelu jsem sebral mrtvou krysu (VEZ KRY) a odnesl ji do samoobsluhy (PRO REG), kde jsem za ní dostal rohlík (VEZ ROH). Ten jsem dal papouškům v ZOO (POL ROH) a získal sýr (VEZ SYR).
V autoopravně jsem prozkoumal bednu (PRO BED) a našel kleště (VEZ KLE), se kterými jsem na skládce sutin prostříhal plot (POU KLE) a našel svojí občanku.
Před domem jsem našel peníze (VEZ PEN), za které jsem v bazaru koupil orloj (PRO PUL), jenž jsem odnesl cikánovi a získal kazetu. Tu jsem odnesl do zchátralého baráku Markovi (PRO ZVO) a dostal klíče.
Došel jsem do svého domu a s potřebnými věcmi vyšel nahoru po schodech (NAH).
KONEC POSTUPU HROU
Cikán mi za orloj dal kazetu |
Vítězství ! |
Odměna byla zrušená |
Verdikt: Hyperlokální textovka z Ústí nad Labem.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat