neděle 19. září 2021

Hra 590: Pomsta Bílé Diskety (1991)


Pomsta Bílé Diskety
Vývojář: Pavel Müller
Vydavatel: PMSoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jakožto nadějný programátor jsme vymysleli převratnou metodu ukládání dat na disketu, která umožní uskladnit až 10x více dat. Jelikož je náš počítač ale rozbitý, pracovali jsme na tomto v Atari klubu a svoji práci nahráli na bílou disketu. Jednoho dne jsme ale přišli a zjistili, že disketu někdo ukradl! Stopa vede do Atari klubu v Benešově...

Na úvodní obrazovce si můžeme vyslechnout známou skladbu Felicita, přičemž pro vstup do hry budeme potřebovat heslo "32032" z jiné autorovy textovky Virus IBM (1991), na kterou na blogu dojde řada později. 

Na úvodní obrazovce hraje skladba Felicita

Příběh #1

Příběh #2

Pomocí příkazu POMOC si můžeme nechat vypsat všechny dostupné příkazy. Máme tu tedy VEZMI, POLOŽ, PROZKOUMEJ, ČTI, OTEVŘI, SITUACE, INVENTÁŘ, POMOC a speciální příkazy LOW, FAST (rychlost vypisování textů), SAVE a LOAD (ukládání do paměti). Příkazy se přitom musí zkracovat na první tři písmena a psát s diakritikou. Velké ulehčení je, že tu chybí příkaz "použij" a věci se používají automaticky - např. pokud máme u sebe bylinu, tak si ji babka od nás sama vezme, apod. 

Zadání neplatného příkazu bohužel není správně ošetřeno a hra často padá s chybou. 

Příběh #3

Instrukce

Od babky jsem dostal její poklad - plavky

I když je cíl naší cesty Benešov, tak se budeme většinu hry pohybovat v sousední obci Mrač. Zde bude naším hlavním úkolem získat jízdenku na vlak a odjet. Ve hře najdeme velké množství předmětů, ale ty často k ničemu neslouží. Inventář naštěstí není omezený. Potřebné předměty pak nacházíme na podivných místech - potápěčské brýle jsou ukryty v kamnech, lístek na vlak je v bazénu. Obtížnost hry ale i tak není příliš vysoká. 

Na závěrečné obrazovce se dozvíme heslo "979127" do další chystané textovky se jménem "Smrt dračího dechu", ta ovšem buď nikdy nevyšla, nebo se nedochovala. 

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem schody před hospodou (PRO SCH) a našel pivo (VEZ PIV). Šel jsem na na sever, prozkoumal menší dvůr, otevřel ledničku (OTE LED), prozkoumal ji (PRO LED) a sebral buřt (VEZ BUŘ). Na prašné cestě jsem prohledal trávu (PRO TRÁ) a našel bylinu (VEZ BYL). Tu jsem daroval babce na návsi a získal plavky (VEZ PLA). Šel jsem na velký dvůr, kde jsem psa ukonejšil buřtem, v bytě prozkoumal vycpaného orla (PRO ORL) a našel klíč (VEZ KLÍ), se kterým jsem otevřel zamčené dveře na druhé straně silnice (OTE DVE). Uvnitř jsem prohledal kamna (PRO KAM) a našel potápěčské brýle (VEZ BRÝ). 

Klasický pařan

Co dělají potápěčské brýle v kamnech? 

Moje disketa !!!

Vydal jsem se na koupaliště, kde jsem se potopil (PRO VOD) a našel režijku. S tou jsem mohl konečně nasednout do vlaku a odjet do Benešova. Zde jsem u stánku s tabákem daroval dědkovi pivo, za což jsem byl odměněn nožem (VEZ NŮŽ). Pokračoval jsem na jih, až do Atari klubu, kde jsem prozkoumal nástěnky (PRO NÁS) a našel svoji disketu (VEZ DIS). Šel jsem zpět na nádraží a odjel vlakem domů.
KONEC POSTUPU HROU

Skupinka Spectristů mi upravila úsměv na tváři

Hurá zpět domů

Vítězství !

Verdikt: Průměrná textovka odehrávající se v Mrači a Benešově. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat