čtvrtek 16. září 2021

Hra 589: Pomozte !! (1991)


Pomozte !!
Vývojář: Petr Špiroch
Vydavatel: AjonSoft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V této textovce budeme pomáhat autorovi, Petrovi Špirochovi, který dopisem požádal o pomoc ohledně vysvětlení příkazu PRINT. Budeme se tedy muset dostat z místa našeho bydliště, ze Lhoty nad Ohří, do Olomouce, tam Petra najít a pomoci mu. 

Před vstupem do hry je nutné napsat vstupní heslo "KAKABUS." s nestandardním znakem - "inverzní tečkou". V emulátoru se při výchozím nastavení na inverzi přepíná pomocí klávesy "End". 

Už jen dostat se do hry napsáním hesla s nestandardním znakem je hádanka sama o sobě

Špiroch volá S. O. S.

Dopis od Špyrůžka

Ovládání je nestandardní, protože z dostupných příkazů vybíráme pomocí stisku jednoho písmena. Najdeme tu tedy (B)ĚŽ, (P)ROZKOUMEJ, (V)EZMI, PO(L)OŽ, POUŽI(J), (C)TI, (S)PLHEJ a (R)EKNI. Nelze si vypsat obsah inventáře a nelze zvolit, jaký předmět chceme třeba použít - toto se vybírá automaticky, což vlastně snižuje obtížnost. 

Úkol

Instrukce a začátek hry

Vydělat si jednu korunu dalo hodně práce

Pokud zvolený příkaz nelze vykonat (např. nelze vyšplhat), začne se nepochopitelně vykonávat pořád dokola, načež musíme vypisování textu zastavit pomocí klávesy Enter. U příkazu BĚŽ je nutné nejdříve stisknout Enter, počkat na nápis "Tím směrem cesta nevede" a až poté zvolit směr, jinak nefunguje. Kvůli těmto věcem hra vypadá zabugovaně a už od začátku vlastně odrazuje od hraní. 

Nezastavujeme, máme zpoždění

Co je? Šak tyvíš!

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem vlaječku (V) a odešel (B) na jih (Enter; 2) a na západ do lesa, kde jsem sebral ptačí zob (V). Na křižovatce jsem vyšplhal na strom (S) a od hladových ptáků získal vejce. Slezl jsem dolu (Esc) a vejce dal hadům v džungli (L), za což jsem získal klíč (V). Tím jsem otevřel dveře do hradu (J) a uvnitř dal fanatikovi vlaječku (L), za což jsem dostal korunu. Za tu jsem na nádraží u pokladny koupil lístek (R), sebral tyč (V) a nastoupil do vlaku, kde jsem průvodčímu ukázal lístek (J) a vyskočil za jízdy (Esc). 

Na nádraží v Olomouci jsem zmlátil chuligány tyčí (J) a šel na staveniště, kde jsem našel rum (V), vyšplhal jsem na lešení (S), sebral kondom (V) a slezl dolů (B; Esc). Nastoupil jsem do tramvaje a revizorovi dal rum (L). Vystoupil jsem (B; Esc) a kurvě pod mostem dal kondom (L), za což jsem dostal a získal jsem i kapesníček. Vrátil jsem se tramvají zpět a babce na parkovišti kapesníček daroval (L), za což jsem dostal bombu. Tu jsem použil u ruských kasáren (J) a mezi rozpadlými budovami našel židli (V). Opět jsem se tramvají vrátil a židli daroval kamelotovi (L), za což jsem dostal lízátko. To jsem dal Špirochovi na pískovišti (L) a vysvětlil mu, že PRINT se píše "PRINT". 
KONEC POSTUPU HROU

Revizoři v Olomouci si neberou servítky

Je na čase to Špirochovi jednou pro vždy vysvětlit

Vítězství !

Verdikt: Škoda zbabraného ovládání, hra by si jinak odnesla o něco vyšší hodnocení. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat