Bredy 3
Vývojář: Ondřej Pavelka
Vydavatel: SOFtronik
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další hyperlokální textovka, která byla napsána z důvodu neoblíbenosti profesora RNDr. Richarda Bradáče (Bredy) učícího na Gymnáziu Koněvova v Brně. Číslice "3" v názvu pravděpodobně neznamená, že jde o třetí díl, ale autor se spíše inspiroval legendárním Podrazem 3 (1986), kdy první dva díly neexistují.
Na začátku sice není popsána zápletka, ale cílem bude vloupat se do budovy gymnázia a Bredyho zabít. Začínáme přitom u sebe doma.
Zajímalo by mě, co mají ty černé šmouhy představovat |
Instrukce |
Začátek hry |
Hra se ovládá klasicky psaním příkazů, na které si budeme muset přijít sami. Najdeme tu PROZKOUMEJ, VEZMI, POLOŽ, OTEVŘI, ZAVŘI, POUŽIJ, STISKNI, NASTUP, VYSTUP, PŘIPEVNI, ODVAŽ, OTOČ, ZAPAL, VLOŽ, ZAPNI, VYPNI a R pro opětovné vypsání popisu aktuální obrazovky.
Program sice umožňuje zkracování slov a to i na méně jak tři písmena, nicméně v některých případech toto nefunguje, protože slova jsou si podobná (zapal x zapni, botník x boty).
AIDS byl tehdy velký strašák |
Vloupání do školy |
Já nekradu, jen si (natrvalo) půjčuju |
Inventář je omezen na 5 předmětů, což je trochu problém, protože se zde nachází velké množství předmětů, kdy řada z nich slouží jen pro zmatení či jako past, kdy po sebrání či použití následuje neslavný konec. Nepotěší ani pomalé vypisování textů.
Co se týče obtížnosti, tak není těžké se k Bredymu dostat, ale jeho skon je něco jiného. Hra totiž neposkytuje dostatečnou odezvu, co je třeba udělat. Naštěstí se zde nachází alespoň nápověda, kdy po zapojení videopřehrávače můžeme shlédnout film, na kterém vidíme nestandardní vražednou zbraň, kterou máme použít.
Arnold a vidlička |
Vostálovy smradlavé boty |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem kleště (VEZ KLE), pájku (VEZ PAJ), akumulátor (VEZ AKU), v předsíni lístek (VEZ LIS) a na záchodě klíče (VEZ KLI). S těmi jsem odemkl dveře (OTE DVE) a položil je (POL KLI). Vzal jsem si boty (VEZ BOTY) a došel na zastávku tramvají, kde jsem nastoupil (NAS) a poté vystoupil (VYS). Dveře do gymnázia jsem otevřel pomocí kleští (POU KLE) a položil jsem je (POL KLE). Odložil jsem si i pájku (POL PAJ) a vrátil se přes tramvaj zpět domů, kde jsem sebral v kuchyni vidličku (VEZ VID). Po cestě na tramvaj jsem ještě v obchodě ukradl šňůru (VEZ SNU). Po cestě tramvají jsem odložil lístek (POL LIS) a vzal si zpět pájku (VEZ PAJ).
Nepovinná část aneb jak získat nápovědu
Odložil jsem všechny předměty kromě bot, abych měl místo v inventáři. Poté jsem v jídelně sebral videošňůru (VEZ VIDE) a ve druhém patře magnetoskop (VEZ MAG) a VHS kazetu (VEZ KAZ). Poté jsem v učebně fyziky položil magnetoskop k monitoru (POL MAG), propojil ho (POU VIDE), vložil kazetu (VLO KAZ), zapnul monitor (ZAPN MON) a magnetoskop (ZAPN MAG). Shlédl jsem film s Arnoldem, kde někoho zabili vidličkou.
Konec nepovinné části
Došel jsem do učebny programování, kde pobýval Bredy. Toho jsem nejprve svázal šňůrou (POU SNU), poté jsem zapnul pájku (ZAPN PAJ) a použil ji (POU PAJ), čímž jsem vyřadil ochranu. Nakonec jsem Bredyho propíchal vidličkou (POU VID) a odešel z budovy školy.
KONEC POSTUPU HROU
Stará dobrá básnička |
Konečně !!! |
Vítězství ! |
Verdikt: Hyperlokální textovka z Brna. Samotný závěr by měl být méně zásekový.
Hodnocení: 3/10
Tak jsem objevil jeden nepříjemný bug. Když se použije nějaký předmět, tak sice zmizí z inventáře, ale počítadlo, které hlídá limit nesených předmětů, se nesníží o jedničku. Takže hru při absolvování nepovinné časti nelze dokončit.
OdpovědětVymazatJe tam chyba, ale jde to. Prostě si nanosit věci před školu a pak je používat.
VymazatČerné šmouhy mají představovat, že někdo v ArtStudiu objevil funkci "sprej" - taky se mi jeden čas líbila.
OdpovědětVymazat