úterý 7. září 2021

Hra 586: Loupež (1991)


Loupež
Vývojář: Jan Urbánek & Jiří Eger
Vydavatel: ZX Haley
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z řady "hackovacích" textovek, kde se tentokrát v roli Freda Smitha budeme snažit odčerpat z banky pomocí počítače co nejvíc peněz. Píše se přitom rok 1995 a k dispozici máme počítač IBM, který je propojen s bankou v New Yorku. Pomáhat nám budou naši kamarádi John Brown a Tom Green.

Náhodnou volbou kódu jsem se napojil do systému banky?

Pár nezbytných čísel do začátku

Začátek hry

Hra je oproti ostatním "Podrazovkám" zjednodušená a dohrání nezabere příliš mnoho času. Nenajdeme tu ani žádnou hádanku jako je např. luštění kódu pomocí ASCII tabulky. Cílem je získat 500 tisíc dolarů, načež nám zavolá náš kamarád a pogratuluje nám. Peníze získáme trochu zvláštním způsobem a sice zaměňováním bankovních kont, kdy dokola točíme dva bankovní účty, na kterých nám přibývají peníze, což moc logiku nedává. 

Po vyřešení hry a poslání hesla "pomeranč" na adresu jednoho z autorů jsme údajně mohli vyhrát nějakou odměnu, pravděpodobně jejich další hru.  

John Brown je kamarád

Alfred Black začíná něco tušit

Zaměnil jsem své bankovní konto

POSTUP HROU
Přečetl jsem si vzkaz (P) a zavolal Johnu Brownovi (7195; FRED SMITH). Odpověděl jsem (ANO) a zjistil heslo svého konta VELITEL. Na informacích (8023) jsem zjistil číslo na Toma Greena (6593; FRED SMITH), jehož jsem požádal o "CISLO". 

Spojil jsem se s bankou (2917) a zaměnil bankovní konto (1847527734; VELITEL). Dostal jsem nové konto 5984100362, heslo FARAR. Opět jsem zavolal na 2917 a tentokrát zaměnil toto nové konto. Takto jsem to opakoval dokud jsem neměl na účtu přes 500 tisíc. Poté jsem zavolal na libovolné číslo a dostal vzkaz od Johna. 
KONEC POSTUPU HROU

John je nejlepší kamarád

Která banka zkrachuje po ztrátě půl milionu?

Heslo je pomeranč !

Verdikt: Ve srovnání s ostatními "Podrazovkami" je tato méně podařená. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat