pondělí 13. září 2021

Hra 588: Policeman (1991)


Policeman
Vývojář: Tři delfínci & Neobraule+
Vydavatel: Tři delfínci & Neobraule+
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak název napovídá, vžijeme se do role policisty, který se vydává vyšetřit krádež. Z tenisového stadionu totiž neznámí pachatelé po utkání ukradli Davisův pohár a naším cílem bude získat ho zpátky a zjistit jména zlodějů. Ovládat hru můžeme buď pomocí joysticku, nebo na klávesnici pomocí tří kláves. "P" a "L" slouží pro pohyb v menu a pomocí "Z" potvrzujeme volbu. 

Začátek hry

Okna překryjí texty dříve, než stačíme dočíst

Chudák pošťák

Na výběr je z příkazů JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, PROZKOUMEJ, ROZHLÉDNI SE a INVENTURA, tedy téměř ideální ovládací schéma bez nějakých nestandardních příkazů. Co ovšem nepotěší je systém vykreslování oken, kdy ta stará nemizí a za chvíli je na ploše neuvěřitelný nepořádek. Ještě horší ale je, že tu chybí pauza po vypsání textu. To znamená, že vypsané texty jsou okamžitě, dříve než jsme schopni je přečíst, překryty oknem s hlavní nabídkou. Pro dohrání hry a pořízení screenshotů jsem tedy byl nucen pauzovat v emulátoru.

Svědek mi poskytl klíčovou stopu

Klasické dveře na WC v nádražní budově

Policejní práce občas obnáší i takovéto věci

Bohužel zde najdeme nutnost zkoumat něco vícekrát, abychom našli všechny předměty, což je jeden z nejhorších principů v adventurách. Inventář je omezen na 5 předmětů, což je trochu problém, protože zde najdeme poměrně dost věcí, které k ničemu nejsou, a zároveň tu jsou v podstatě tři oddělené oblasti (kancelář, město a domek zlodějů), kdy pokud si s sebou nevezmeme potřebné předměty, tak hru musíme začít od znova. 

Závěr hry je také velice neintuitivní, kdy se vracíme zpět do kanceláře, aniž bychom věděli, co máme dál dělat. Je nutné položit získaný pohár a na klávesu "Enter" použít důlčík, protože jinak asi nejde stisknout. To ale nedává moc smysl, protože počítač je typu PC/AT s normální klávesnicí, takže problémy s nekvalitními klávesami nelze očekávat. 

Připadám si jak pan Tau

Mapa

POSTUP HROU
Nastoupil jsem do auta a 4x ho prohledal. Poté jsem prozkoumal ještě svazek klíčů a sebral klíč od auta, revolver a tužku. Použil jsem klíč a odjel. V uličce jsem sebral papír a pak se vrátil ke krabici, kterou jsem prozkoumal a našel číslo. Použil jsem tužku a opsal si ho na papír. Zahodil jsem tužku a opodál zastřelil pošťáka. Zahodil jsem revolver a 2x prohledal mrtvolu. Vzal jsem šaty a oblékl si je. Vešel jsem do budovy pošty, prozkoumal hromadu peněz a získal korunu. Tu jsem použil na telefon spolu s papírkem s číslem, čímž jsem zavolal svědkovi. Vyšel jsem před budovu a zahodil šaty a papír. 

Vydal jsem se do parku, kde jsem prozkoumal sirky a našel důlčík. Pokračoval jsem na most, který jsem prohledal a našel kliku. Tu jsem použil v nádražní budově a získal tím přístup na záchody. Tam jsem prozkoumal páchnoucí hromádku a našel malý klíč. Na nádraží jsem ještě zahodil kliku, vzal zapomenutý deštník a vydal se s ním opět na most, kde jsem ho použil k seskoku na vlak. Chvíli jsem se rozhlížel a pak se vydal na sever do domu. Tam jsem na půdě našel trezor, otevřel ho klíčem a otevřený ho prozkoumal. Našel jsem ukradený pohár, se kterým jsem nasedl do svého auta před domem, použil klíč od auta a odjel zpět do kanceláře. 

Položil jsem nalezený pohár, prozkoumal počítač a nalezl klávesu "Enter". Stiskl jsem ji ale až za použití důlčíku, čímž jsem díky analýze otisků prstů nalezl jména zločinců. 
KONEC POSTUPU HROU

Davisův pohár

Závěr hry není moc intuitivní

Vítězství !

Verdikt: Hra by si zasloužila vyšší hodnocení, ale body ji strhává nepovedené technické zpracování se změtí nemizejících oken a překrývanými texty. Navrch si přidejte některé nelogické hádanky.
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat