úterý 28. června 2022

Hra 692: Encounter 3 (1992)


Encounter 3
Vývojář: Tomáš Křepinský
Vydavatel: Tomáš Křepinský
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Pokračování her Encounter (1990) a Encounter 2 (1991). Poté, co jsme zničili mimozemskou flotilu, bude naším finálním úkolem osvobodit naše přátele ze zajetí z kosmického korábu. Mimozemští Dusulové stačili ještě před svým zničením odpálit na naší základnu pár raket a značně ji poškodili. Budeme se tedy pohybovat po obrazovkách známých z druhého dílu, nicméně většina základny je teď nedostupná. 

Instrukce

Příběh #1

Příběh #2

Ovládací schéma zůstává beze změny, k dispozici tedy máme příkazy UKAZ, SEBER, POUZIJ, I pro vypsání inventáře. Slova se stále nedají zkracovat. V průběhu si musíme hlídat svůj ukazatel hladu - pilot Ataxal totiž bez svačiny neujde ani pár metrů, takže si na začátku musíme vzít pořádnou zásobu potravinových tubiček a jakmile se objeví varovné texty, tak jednu z nich sníst. Pokud budeme hlad ignorovat, tak zeslábneme natolik, že nebude možné pokračovat.

Začátek hry

Na dveře je nutné použít osobní kartu

Mimozemec mi ukradl laserpal

Začínáme ve zmíněné základně, ale tu brzy opustíme a začneme na fixních i náhodných místech potkávat přeživší mimozemce, které je nutné likvidovat, jinak přijdeme o život. Jeden z nich nám ukradne laserpal a uteče, načež ho musíme dostihnout a zbraň získat zpět, abychom mohli pokračovat dál. Najdeme tu i jeden záchytný bod, kdy po naší smrti můžeme volbou v hlavním menu začít "od srázu", tzn. lze přeskočit začátek v základně. 

Často je nutné prohledávat všudypřítomné keříky, ve kterých se můžou skrývat jak předměty, tak tajné stezky. Na jednom místě se autor uchýlil k podrazu a za keříky takové stezky schoval rovnou dvě, takže je nutné je prozkoumat také dvakrát, což může být zdroj záseků. 

Utekl jsem včas

Mapa

POSTUP HROU
Ve skladišti 101 jsem sebral laserpal (SEBER LASERPAL), v 011 pět potravinových tubiček do zásoby (5x SEBER TUBICKY - kdykoliv je hlad, tak POUZIJ TUBICKY) a v 001 helmu (SEBER HELMU). Zde jsem si také oblékl skafandr (POUZIJ SKAFANDR). Ve skladišti 010 jsem ještě získal pistoli (SEBER PISTOLI) a došel ke dveřím na západě (UKAZ OCELOVE DVERE). Použil jsem svojí osobní magnetickou kartu (POUZIJ KARTU) a otevřel je. 

Vyšel jsem ze základny a zastřelil mimozemce (POUZIJ PISTOLI). Pokračoval jsem na jih a byl svědkem zničení mé základny. Došel jsem na zdánlivý konec cesty, prohledal jsem 2x keříky (2x UKAZ KERIKY) a našel stezku na východ a jih. Nejprve jsem se vydal na jih, kde jsem dostihl mimozemce (POUZIJ PISTOLI), který mi ukradl laserpal. Vzal jsem si ho zpět (SEBER LASERPAL), vrátil se na rozcestí a pokračoval tentokrát na východ. 

Nekonečné prohledávání keříků

Mimozemec něco odhodil, snad ne granát

Rychlá chůze se nevyplácí

V malém údolíčku jsem zneškodnil dalšího mimozemce (POUZIJ PISTOLI), prohlédl keříky na cestě a našel jakousi pyramidu (SEBER PYRAMIDU). Prohlédl jsem keříky na severu (UKAZ KERIKY) a našel další stezku na východ. Kdykoliv se objevil mimozemec, tak jsem ho zneškodnil (pokud stojí opodál - POUZIJ PISTOLI, pokud stojí před námi - POUZIJ NUZ). Našel jsem stezku na západ (UKAZ KERIKY), kde jsem narazil na maskovanou hlídku mimozemců. Zneškodnil jsem oba mimozemce (2x POUZIJ LASERPAL). 

Vrátil jsem se na místo, kde jsem našel laserpal a pokračoval na východ k poklopu. Ten jsem otevřel pomocí pyramidy-klíče (POUZIJ PYRAMIDU) a šel dolů. V bunkru jsem na severu použil nůž na dveře (POUZIJ NUZ) a uvnitř na počítači vytiskl (POUZIJ POCITAC) papír se symboly (SEBER PAPIR). Ten jsem využil zase u jižních dveří (POUZIJ PAPIR) a osvobodil své přátele. 
KONEC POSTUPU HROU

Byl jsem poslední nadějí lidstva

I marťani používají ZX Spectrum !

Vítězství!

Verdikt: Uzavření trilogie, kdy od předchozích dílů se toho moc nezměnilo. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat