neděle 19. června 2022

Hra 689: No Počkej! (1992)


No Počkej!
Vývojář: Petr Hyťha & Martin Noska & Pavel Jirka
Vydavatel: MouseSoft & SiDi Software
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Název této textovky vznikl podle jednoho učitele angličtiny z Plzně, pana Baumana, kterému se také přezdívalo "Stromák". Svoje žáky neustále okřikoval slovy "No počkej, počkej, počkej", měl velkou pleš a vypadal jak buldok. Autoři, kterým bylo tehdy 13 let, se svoje zážitky rozhodli zvěčnit v této hře, která původně vznikla pro ZX Spectrum, avšak tato verze se nezachovala. Naštěstí se aspoň zachoval tento port pro C64, který má na svědomí MouseSoft.

Autoři

Vysvětlení názvu hry

Instrukce - byl z toho průser?

Naším cílem bude zlikvidovat ničemného predátora a všežravou potvoru, neboli buldoka pana učitele. Hra se neovládá psaním příkazů, ale v textech je vždy zvýrazněna jedna či více voleb, které aktivujeme stisknutím příslušné klávesy. Může jít jak o pohyb, tak o sbírání či používání předmětů. Pokud máme v inventáři odpovídající věc, tak se nám automaticky nabídne možnost akce, např. klíč - odemknutí dveří. Obtížnost se tím tak podstatně snižuje. 

Začátek hry

Nešikovná prodavačka

Mikimause nee!

Na mnoha místech můžeme zemřít, což zase tolik nevadí, protože texty jsou vtipné a hra není rozsáhlá, takže se brzy můžeme dostat na předchozí pozici. Najdeme tu cikány, šílené policisty, hospodské rvačky, slepé piloty, nebezpečné Trabanty a další. 

Autoři s tvorbou her pokračovali a vyšlo celkem 6 dílů série "No Počkej!". Verze pro Spectrum se ovšem nedochovaly a čtvrtý díl se dokonce úplně ztratil. Zachovány tedy zůstaly díly 1, 2, 3, 5 pro C64 a šestý díl pro Windows. 

Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem klacek a zmlátil s ním cikány, z čehož jsem získal peníze. V sámošce jsem koupil pytel. Došel jsem až na druhý konec města, odtáhl mrtvolu a našel štít. V opravované ulici jsem získal krumpáč, se kterým jsem na konci Pionýrské ulice vykopal klíč A. S tím jsem na druhé straně města, ve slepé ulici, odemkl dveře a získal klíč B. Na konci Sokolovské jsem odemkl dveře do domu Standy Baumana a psa odchytl do pytle. 
KONEC POSTUPU HROU

Že já do toho Trabantu lezl...

Těžké rozhodování

Vítězství! 

Verdikt: Textovka s atypickým ovládáním střílející si ze srandovního učitele a jeho psa. 
Hodnocení: 3/10

1 komentář:

  1. Gratuluji k dokončení, jsi kromě Balouse (a samozřejmě autorů) nejspíš jediný, kdo hru hrál (jedině, že by to někdo později stáhl z free8bit.net) - v roce 1992 už všichni v okolí měli Amigy nebo PC a naše výtvory nebylo komu nahrát. Atypické ovládání je kvůli frustraci z ovládání ostatních textovek - fakt jsme nesnášeli tipování, co se dá všechno napsat, aby se člověk dostal dál. Jinak průser nebyl, v tu dobu byli učitelé zcela mimo jakoukoliv výpočetní techniku ;-) Číslo na Stromáka jsme s oblibou vytáčeli z telefonních budek - když v mincovníku nebyla koruna, hovor se nakrátko spojil a než automat zavěsil, dalo se do mikrofonu něco zakřičet ;-)

    OdpovědětVymazat