No Počkej!
Vývojář: Petr Hyťha & Martin Noska & Pavel Jirka
Vydavatel: MouseSoft & SiDi Software
Vydáno 1992 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Název této textovky vznikl podle jednoho učitele angličtiny z Plzně, pana Baumana, kterému se také přezdívalo "Stromák". Svoje žáky neustále okřikoval slovy "No počkej, počkej, počkej", měl velkou pleš a vypadal jak buldok. Autoři, kterým bylo tehdy 13 let, se svoje zážitky rozhodli zvěčnit v této hře, která původně vznikla pro ZX Spectrum, avšak tato verze se nezachovala. Naštěstí se aspoň zachoval tento port pro C64, který má na svědomí MouseSoft.
Autoři |
Vysvětlení názvu hry |
Instrukce - byl z toho průser? |
Naším cílem bude zlikvidovat ničemného predátora a všežravou potvoru, neboli buldoka pana učitele. Hra se neovládá psaním příkazů, ale v textech je vždy zvýrazněna jedna či více voleb, které aktivujeme stisknutím příslušné klávesy. Může jít jak o pohyb, tak o sbírání či používání předmětů. Pokud máme v inventáři odpovídající věc, tak se nám automaticky nabídne možnost akce, např. klíč - odemknutí dveří. Obtížnost se tím tak podstatně snižuje.
Začátek hry |
Nešikovná prodavačka |
Mikimause nee! |
Na mnoha místech můžeme zemřít, což zase tolik nevadí, protože texty jsou vtipné a hra není rozsáhlá, takže se brzy můžeme dostat na předchozí pozici. Najdeme tu cikány, šílené policisty, hospodské rvačky, slepé piloty, nebezpečné Trabanty a další.
Autoři s tvorbou her pokračovali a vyšlo celkem 6 dílů série "No Počkej!". Verze pro Spectrum se ovšem nedochovaly a čtvrtý díl se dokonce úplně ztratil. Zachovány tedy zůstaly díly 1, 2, 3, 5 pro C64 a šestý díl pro Windows.
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem klacek a zmlátil s ním cikány, z čehož jsem získal peníze. V sámošce jsem koupil pytel. Došel jsem až na druhý konec města, odtáhl mrtvolu a našel štít. V opravované ulici jsem získal krumpáč, se kterým jsem na konci Pionýrské ulice vykopal klíč A. S tím jsem na druhé straně města, ve slepé ulici, odemkl dveře a získal klíč B. Na konci Sokolovské jsem odemkl dveře do domu Standy Baumana a psa odchytl do pytle.
KONEC POSTUPU HROU
Že já do toho Trabantu lezl... |
Těžké rozhodování |
Vítězství! |
Verdikt: Textovka s atypickým ovládáním střílející si ze srandovního učitele a jeho psa.
Hodnocení: 3/10
Gratuluji k dokončení, jsi kromě Balouse (a samozřejmě autorů) nejspíš jediný, kdo hru hrál (jedině, že by to někdo později stáhl z free8bit.net) - v roce 1992 už všichni v okolí měli Amigy nebo PC a naše výtvory nebylo komu nahrát. Atypické ovládání je kvůli frustraci z ovládání ostatních textovek - fakt jsme nesnášeli tipování, co se dá všechno napsat, aby se člověk dostal dál. Jinak průser nebyl, v tu dobu byli učitelé zcela mimo jakoukoliv výpočetní techniku ;-) Číslo na Stromáka jsme s oblibou vytáčeli z telefonních budek - když v mincovníku nebyla koruna, hovor se nakrátko spojil a než automat zavěsil, dalo se do mikrofonu něco zakřičet ;-)
OdpovědětVymazat