Encounter 2
Vývojář: Tomáš Křepinský
Vydavatel: Tomáš Křepinský
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
V prvním díle trilogie jménem Encounter aneb Dobrodružství Pilota Ataxala (1990) jsme se z naší vesmírné lodi dostali na povrch neznámé planety, kde jsme našli mimozemskou základnu. Jakmile jsme do ní vkročili, zavřely se za námi dveře a tím tento díl skončil. Druhý díl přímo navazuje a budeme se tedy po této základně pohybovat s cílem aktivovat děla a zničit mimozemskou flotilu. Pěkný detail je, že obrázek základny z úvodní obrazovky přesně odpovídá mapě.
Menu |
Instrukce |
Příběh #1 |
Jak se dozvíme v instrukcích, ovládací schéma se od minula nezměnilo a používat tedy budeme jen příkazy UKAZ, SEBER a POUZIJ. Bohužel, stále nelze slova zkracovat a je nutné je psát i s přídavnými jmény (např. UKAZ BYVALEHO MIMOZEMCE). Zachovány zůstaly i mechanismy prozkoumávání, tedy hra nám neprozradí úplně vše, co se v aktuální místnosti nachází a musíme to postupně odkrýt.
Příběh #2 |
Začátek hry |
Zklamal jsem lidstvo |
V průběhu hry pak budeme muset najít čtyři jistící klíče, které jsou různě poschovávány po základně, použít je u čtyř ovládacích panelů "protimeteorických" děl a poté projít otevřeným průchodem do podzemního krytu základny, kde se nachází počítač, kterým děla můžeme aktivovat.
O rok později vyšel i třetí díl, který trilogii a celý příběh završuje.
Rambo a vetřelec, to je dvojka |
Nic tu není, jen předmět klíčový pro dokončení hry |
Mě se neschováš ! |
Mapa |
POSTUP HROU
Došel jsem si do skladiště pro nůž (SEBER NUZ) a v dalším skladišti zabil vetřelce (POUZIJ NUZ). Nenechal jsem se zmást a dorazil ho na zemi (POUZIJ NUZ). Poté jsem ho prohledal (UKAZ ZBYTKY VETRELCE) a sebral jistící klíč č. 1 (SEBER KLIC). Velice důkladně jsem prohledal jídelnu (UKAZ BEZNE VYBAVENI; UKAZ NEPOTREBNE VECI; UKAZ TALIRE) a našel jistící klíč č. 2 (SEBER KLIC).
V kino místnosti jsem prohledal videoprojektor (UKAZ VIDEOPROJEKTOR) a získal jistící klíč č. 3 (SEBER KLIC). V průlezu k řídícímu stanovišti jsem prohledal schodiště (UKAZ SCHODISTE) a skrytého mimozemce zabil (POUZIJ NUZ). Prohledal jsem ho (UKAZ BYVALEHO MIMOZEMCE) a našel jistící klíč č. 4 (SEBER KLIC).
Postupně jsem šel ke čtyřem protimeteorickým dělům, prozkoumal panel, řadu tlačítek (UKAZ PANEL; UKAZ RADU TLACITEK), vložil klíč (POUZIJ KLIC) a stiskl tlačítko "automat" (POUZIJ TLACITKO AUTOMAT). Ve středu základny se poté otevřel poklop, takže jsem mohl sestoupit dolů, do krytu, a aktivovat děla.
KONEC POSTUPU HROU
Z řídícího stanoviště se průhledy můžeme podívat ven - že by náznak pro třetí díl? |
To se bude hodit |
Vítězství ! |
Verdikt: Od prvního dílu se toho moc nezměnilo.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat