Dobývání Hradu 2
Vývojář: František Brabec (Archaic Software) & Lumír David (Penta Software)
Vydavatel: Spojené Softwarové Společnosti
Vydáno 1991 pro Atari ST
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po portu zahraniční textovky Boggit (1991) se pánové ze Spojených Softwarových Společností, konkrétně František Brabec alias Archaic Software a Lumír David neboli Penta Software, vrhli na port své textovky ze ZX Spectra (Dobývání Hradu 2 (1990)). Na úvodní obrazovce je vidět, že distribuce se chopila hráčům známá firma JRC, tenkrát ještě pod názvem "JRC - Badot".
Distribuce JRC - Badot |
Spojené Softwarové Společnosti opět v akci |
Stáváme se českým králem |
Samozřejmě díky 16bitové platformě s dostatkem paměti si autoři mohli dovolit daleko více, takže k velkému množství obrazovek tu nově najdeme poměrně povedené ilustrace. Příjemným překvapením je, že obrázky, i když občas dost jednoduché, mají i všechny sebratelné předměty. Trochu rozpačité jsou pak ale ilustrace postav. V pozadí pak celou dobu hraje ucházející hudba.
Za zmínku též stojí, že původní verze pro Spectrum byla z technických důvodů rozseknuta na dvě části, které se musely nahrávat zvlášť, přičemž tady tato nutnost samozřejmě odpadá.
Začátek hry |
I předměty mají své ilustrace |
Příkazy se stále nedají zkracovat |
Příběh, texty, hádanky a průběh hry se ovšem nezměnily. Ke hře byl přikládán i manuál, ve kterém je zápletka trochu více rozepsána.
Ocitáme se tedy v ranném středověku, v době, kdy se na našem území rozkládala dvě království. V jednom vládl král Jan a ve druhém jeho bratr Petr ze Zvonkovic. Jelikož mezi bratry vládlo přátelství a v těžkých situacích si vzájemně pomáhali, vedla si obě království dobře a lid byl spokojený. Vše se ale mění, když Jan dostává znepokojivý dopis, čímž hra vlastně začíná. Ujmeme se tedy Jana a budeme muset nalézt živou vodu, zachránit svého bratra a ztrestat zlého Ruperta, který se chce zmocnit našich království.
Cesty mé toulavé |
Ilustrace postav je poněkud zvláštní |
Hele, truhláři, tohle se ti bude líbit |
Stejné zůstává bohužel i ovládání, respektive parser. Ten tedy neumí zkracovat slova a navíc je nutné příkazy psát ve velmi specifických tvarech, což je frustrující a obtížnost je kvůli tomu velmi vysoko. Naštěstí si toto autoři uvědomili a alespoň částečně vyřešili tím, že do zmíněného manuálu přidali pár příkladů problémových příkazů a také nápovědy k těm nejvíce zapeklitým hádankám.
Stále je to ovšem málo a během hraní jsem musel nahlížet do svého návodu k původní hře, přičemž jsem úplně zapomněl sebrat dopis na úplném začátku a až téměř na konci jsem zjistil, že kvůli tomu nelze hru dohrát, takže bylo nutné začít znovu. A takových nehezkých chytáků je zde několik.
Tohle že mám být já? |
Vítězství ! |
Verdikt: I když má tento port navíc ilustrace a je bez pochyby lepší jak původní Spectrum verze, nemůžu jí s klidným svědomím dát vyšší hodnocení. K tomu by byl zapotřebí lepší parser a méně frustrující obtížnost.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat