Conan a Magické Diamanty
Vývojář: UV Software (Marián Ferko & D. D. Soft & Roxoft)
Vydavatel: Golden Circle
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Podle úvodní obrazovky se jedná o třetí hru autora, kdy ty předchozí - John a The Krakatit Story - se pravděpodobně nedochovaly. Příběh je inspirován filmem Barbar Conan (1982), ocitáme se tedy v kůži Arnolda Schwarzeneggera, neboli Conana. Naším cílem je získat magický krystal pro čaroděje Ramaxe, který pomocí něho chce vytvořit kouzlo na ovládnutí vesmíru. V cestě nám bude stát Ramaxův bratr Ahmax.
Příběh |
Začátek hry |
Slovník příkazů tentokrát najdeme nezvykle na chybové obrazovce, která se zobrazí pokud zadáme neznámý příkaz. Máme tu ZOBER, POLOZ, PREZRI, POUZI, OTVOR, ROSVIET, KOP, POVEDZ, INVENTURA a HELP. Posledně jmenovaný nám ale moc nepomůže, protože se nám autor pouze vysměje. Příkazy se dají zkracovat na první tři písmena, nicméně název předmětu je nutné vypsat celý.
Na úvodní a závěrečné obrazovce pak hraje hezká hudba, která je ale dost možná převzatá z nějaké jiné hry.
Příkaz HELP moc nepomůže |
Heslo je SEZAM |
Jehlan poslouží jako svítilna |
Obtížnost není příliš vysoko a do konce se dá dojít poměrně rychle. Jedinými trochu problémovými místy je podzemí, kde si musíme posvítit a světlo vydrží jen omezený počet tahů, takže musíme jednat rychle, a dále bludiště, které ale není příliš rozsáhlé.
Dokončení hry je doprovázeno textem na několik obrazovek, kdy se dočkáme velmi otevřeného konce a oznámení druhého dílu, který se měl odehrávat v současnosti, nicméně ani ten se nedochoval, nebo ani nikdy nevyšel.
Mapa |
POSTUP HROU
V lese jsem vzal paličku (ZOB PALICKU), prozkoumal truhlu (PRE TRUHLU), krabici (PRE KRABICU), pytel (PRE PYTEL) a našel kámen (ZOB KAMEN). Na krabici jsem našel i heslo "SEZAM", které jsem použil k otevření dveří na jihu (POV SEZAM; OTV DVERE). Uvnitř jsem prozkoumal lebku (PRE LEBKU) a získal jehlan (ZOB IHLAN).
Vrátil jsem se k balvanu a ten otevřel (OTV BALVAN). Sestoupil jsem dolů a tam rozsvítil jehlan (ROS IHLAN). Sebral jsem lopatu (ZOB LOPATU) a u mrtvoly použil mast (POU MAST). Poté jsem v úzkém tunelu kopal (KOP) a sestoupil níže, do kamenné místnosti. Vyšel jsem po schodech nahoru, do bludiště.
Indiana Jones si našel cestu i sem |
Tak to nevyšlo |
Něco nesouhlasí |
Prozkoumal jsem krabičku (PRE KRABICKU) a sebral jiskru (ZOB ISKRU). Poté jsem došel do světlé místnosti, položil jiskru (POL ISKRU), aktivoval ji (ROS ISKRU) a rychle utekl. Vrátil jsem se do místnosti a sebral krystal (ZOB KRISTAL).
KONEC POSTUPU HROU
Tyhle experimenty nikdy nedopadnou dobře |
Co je "supermarker" ? |
Pokud se ho podaří najít, tak ano... |
Verdikt: Krátká a ničím nevybočující textovka s Conanem.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat