úterý 6. dubna 2021

Hra 533: Conan a Magické Diamanty (1991)


Conan a Magické Diamanty
Vývojář: UV Software (Marián Ferko & D. D. Soft & Roxoft)
Vydavatel: Golden Circle
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Podle úvodní obrazovky se jedná o třetí hru autora, kdy ty předchozí - John a The Krakatit Story - se pravděpodobně nedochovaly. Příběh je inspirován filmem Barbar Conan (1982), ocitáme se tedy v kůži Arnolda Schwarzeneggera, neboli Conana. Naším cílem je získat magický krystal pro čaroděje Ramaxe, který pomocí něho chce vytvořit kouzlo na ovládnutí vesmíru. V cestě nám bude stát Ramaxův bratr Ahmax. 

Příběh

Začátek hry

Slovník příkazů na chybové obrazovce

Slovník příkazů tentokrát najdeme nezvykle na chybové obrazovce, která se zobrazí pokud zadáme neznámý příkaz. Máme tu ZOBER, POLOZ, PREZRI, POUZI, OTVOR, ROSVIET, KOP, POVEDZ, INVENTURA a HELP. Posledně jmenovaný nám ale moc nepomůže, protože se nám autor pouze vysměje. Příkazy se dají zkracovat na první tři písmena, nicméně název předmětu je nutné vypsat celý. 

Na úvodní a závěrečné obrazovce pak hraje hezká hudba, která je ale dost možná převzatá z nějaké jiné hry. 

Příkaz HELP moc nepomůže

Heslo je SEZAM

Jehlan poslouží jako svítilna

Obtížnost není příliš vysoko a do konce se dá dojít poměrně rychle. Jedinými trochu problémovými místy je podzemí, kde si musíme posvítit a světlo vydrží jen omezený počet tahů, takže musíme jednat rychle, a dále bludiště, které ale není příliš rozsáhlé. 

Dokončení hry je doprovázeno textem na několik obrazovek, kdy se dočkáme velmi otevřeného konce a oznámení druhého dílu, který se měl odehrávat v současnosti, nicméně ani ten se nedochoval, nebo ani nikdy nevyšel. 

Mapa

POSTUP HROU
V lese jsem vzal paličku (ZOB PALICKU), prozkoumal truhlu (PRE TRUHLU), krabici (PRE KRABICU), pytel (PRE PYTEL) a našel kámen (ZOB KAMEN). Na krabici jsem našel i heslo "SEZAM", které jsem použil k otevření dveří na jihu (POV SEZAM; OTV DVERE). Uvnitř jsem prozkoumal lebku (PRE LEBKU) a získal jehlan (ZOB IHLAN). 

Vrátil jsem se k balvanu a ten otevřel (OTV BALVAN). Sestoupil jsem dolů a tam rozsvítil jehlan (ROS IHLAN). Sebral jsem lopatu (ZOB LOPATU) a u mrtvoly použil mast (POU MAST). Poté jsem v úzkém tunelu kopal (KOP) a sestoupil níže, do kamenné místnosti. Vyšel jsem po schodech nahoru, do bludiště.

Indiana Jones si našel cestu i sem

Tak to nevyšlo

Něco nesouhlasí

Prozkoumal jsem krabičku (PRE KRABICKU) a sebral jiskru (ZOB ISKRU). Poté jsem došel do světlé místnosti, položil jiskru (POL ISKRU), aktivoval ji (ROS ISKRU) a rychle utekl. Vrátil jsem se do místnosti a sebral krystal (ZOB KRISTAL). 
KONEC POSTUPU HROU


Tyhle experimenty nikdy nedopadnou dobře

Co je "supermarker" ?

Pokud se ho podaří najít, tak ano...

Verdikt: Krátká a ničím nevybočující textovka s Conanem. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat