Duck Tales
Vývojář: Martin Hora
Vydavatel: Likuri Software
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Po Šmoulech (1989) se herního zpracování dočkal další známý animovaný seriál, tentokrát se Strýčkem Skrblíkem v hlavní roli. Ten se vydává ze svého sídla na cestu za hledáním pokladu, aby ještě více rozšířil svůj majetek.
Úvodní obrazovka |
Začátek hry |
Bez padáku to nepůjde |
Svého kačera ovládáme klasicky psaním příkazů, kdy tentokrát tu máme k dispozici VEZMI, POLOZ, POUZIJ, PROZKOUMEJ, OTEVRI, STISKNI, R (rozhlédni se) a I (inventář). Hra rozumí i příkazům SAVE a LOAD, nicméně ty nebyly implementovány a dočkáme se pouze omluvy od autora. Parser bohužel neumí příkazy zkracovat a je nutné je vypisovat celé.
Můj věčný rival Hamoun |
Příkazy SAVE a LOAD se jaksi do hry nedostaly |
Otevřená zlomenina |
Během svého putování se dostaneme i do Kačerova a narazíme na některé známé postavy ze seriálu jako je třeba Rampa McKvák či náš odvěký rival Hamoun. Kromě nich autor do hry přidal i odkazy na komunistický režim ve formě pavouka - bolševisty a souvisejícího nápisu na zdi.
Inventář je jinak omezen na 5 kousků, což ale vzhledem k menšímu počtu předmětů není zase takový problém. Obtížnost je spíše nižší a hra se dá dohrát poměrně rychle. Trochu zamrzí bugy, kdy se na některých místech můžeme dostat do nekonečné smyčky, načež nezbývá, než hru restartovat.
Mapa |
POSTUP HROU
Vzal jsem plechovku s posilovacím nápojem (VEZMI PLECHOVKU) a vypil obsah (POUZIJ PLECHOVKU). V první patře jsem sebral brýle (VEZMI BRYLE) a vydal se k pokladnici, kde jsem otevřel dveře (OTEVRI DVERE) a v patře sebral minci (VEZMI MINCI). Za tu jsem v Kačerově u Hamouna koupil padák (POLOZ MINCI; VEZMI PADAK). Na parkovišti jsem otevřel dveře domku (OTEVRI DVERE) a uvnitř našel klíč (VEZMI KLIC).
Rampa příliš důvěry nevzbuzuje |
Dávej pozor na bolševika !!! |
Bez lana ze skály nelez |
Vrátil jsem se před svoje sídlo a nasedl do helikoptéry, která mě odnesla do soutěsky. Tady jsem klíčem otevřel dveře (POUZIJ KLIC) a uvnitř sebral kulomet (VEZMI KULOMET). Došel jsem k žebříku a nejprve se vydal dolů, kde jsem v podzemní chodbě našel lano (VEZMI LANO). To jsem uvázal na východním konci skály (POUZIJ LANO) a dostal se do malého údolíčka. Stiskl jsem tlačítko kulometu (STISKNI TLACITKO) a zabil pavouka. Nasadil jsem si brýle (POUZIJ BRYLE) a našel poklad.
KONEC POSTUPU HROU
Křižák bolševistický |
Oslepen září zlata |
Vítězství ! |
Verdikt: Krátká a lehká textovka se Strejdou Skrblíkem v hlavní roli.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat