středa 21. dubna 2021

Hra 538: Duck Tales (1991)


Duck Tales
Vývojář: Martin Hora
Vydavatel: Likuri Software
Vydáno 1991 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po Šmoulech (1989) se herního zpracování dočkal další známý animovaný seriál, tentokrát se Strýčkem Skrblíkem v hlavní roli. Ten se vydává ze svého sídla na cestu za hledáním pokladu, aby ještě více rozšířil svůj majetek. 

Úvodní obrazovka

Začátek hry

Bez padáku to nepůjde

Svého kačera ovládáme klasicky psaním příkazů, kdy tentokrát tu máme k dispozici VEZMI, POLOZ, POUZIJ, PROZKOUMEJ, OTEVRI, STISKNI, R (rozhlédni se) a I (inventář). Hra rozumí i příkazům SAVE a LOAD, nicméně ty nebyly implementovány a dočkáme se pouze omluvy od autora. Parser bohužel neumí příkazy zkracovat a je nutné je vypisovat celé.

Můj věčný rival Hamoun

Příkazy SAVE a LOAD se jaksi do hry nedostaly

Otevřená zlomenina

Během svého putování se dostaneme i do Kačerova a narazíme na některé známé postavy ze seriálu jako je třeba Rampa McKvák či náš odvěký rival Hamoun. Kromě nich autor do hry přidal i odkazy na komunistický režim ve formě pavouka - bolševisty a souvisejícího nápisu na zdi. 

Inventář je jinak omezen na 5 kousků, což ale vzhledem k menšímu počtu předmětů není zase takový problém. Obtížnost je spíše nižší a hra se dá dohrát poměrně rychle. Trochu zamrzí bugy, kdy se na některých místech můžeme dostat do nekonečné smyčky, načež nezbývá, než hru restartovat. 

Mapa

POSTUP HROU
Vzal jsem plechovku s posilovacím nápojem (VEZMI PLECHOVKU) a vypil obsah (POUZIJ PLECHOVKU). V první patře jsem sebral brýle (VEZMI BRYLE) a vydal se k pokladnici, kde jsem otevřel dveře (OTEVRI DVERE) a v patře sebral minci (VEZMI MINCI). Za tu jsem v Kačerově u Hamouna koupil padák (POLOZ MINCI; VEZMI PADAK). Na parkovišti jsem otevřel dveře domku (OTEVRI DVERE) a uvnitř našel klíč (VEZMI KLIC). 

Rampa příliš důvěry nevzbuzuje

Dávej pozor na bolševika !!!

Bez lana ze skály nelez

Vrátil jsem se před svoje sídlo a nasedl do helikoptéry, která mě odnesla do soutěsky. Tady jsem klíčem otevřel dveře (POUZIJ KLIC) a uvnitř sebral kulomet (VEZMI KULOMET). Došel jsem k žebříku a nejprve se vydal dolů, kde jsem v podzemní chodbě našel lano (VEZMI LANO). To jsem uvázal na východním konci skály (POUZIJ LANO) a dostal se do malého údolíčka. Stiskl jsem tlačítko kulometu (STISKNI TLACITKO) a zabil pavouka. Nasadil jsem si brýle (POUZIJ BRYLE) a našel poklad. 
KONEC POSTUPU HROU

Křižák bolševistický

Oslepen září zlata

Vítězství !

Verdikt: Krátká a lehká textovka se Strejdou Skrblíkem v hlavní roli. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat