Emgeton Story 2 aneb Přepadení
Vývojář: Dušan Hokův & Petr Hossner
Vydavatel: H&H Soft
Vydáno 1991 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pokračování prvního dílu Emgeton Story aneb Bláznivý Nápad (1991) nás uvítá nehezkou fialovou obrazovkou, kde je zobrazeno vlakové nádraží Výsluní, což je město poblíž Chomutova, kde se tentokráte hra odehrává. Respektive ještě před tímto obrázkem tu najdeme logo Atari, nepříliš informativní posouvající se text a pravděpodobně z jiné hry vypůjčenou hudbu.
Úvodní obrazovka |
Úplně stejná obrazovka jako v prvním dílu |
Instrukce |
Poté se opět dočkáme úvodního textu na několik obrazovek, který nám přiblíží, v jaké situaci se nacházíme. "Přepadení" pokračuje přesně tam, kde skončil předchozí díl. Ve vlaku na cestě domů se tedy dostaneme do potyčky s bandou chuligánů a je nám ukradena pracně získaná kazeta s vytouženou hrou a náš kazeťák. Díky nalezené občance odkrýváme identitu jednoho bandity a posléze zjišťujeme, že je na vandru někde poblíž zmíněné vsi Výsluní, a tak sedáme do vlaku a vydáváme se svůj majetek získat zpět.
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Příběh #3 |
Stejně jako předchozí díl, i tento zužuje velké množství bugů a tentokráte se kvůli nim ani nedá hra dohrát, protože nejsou k nalezení gumáky potřebné k překročení potoka. Byl jsem tedy nucen sáhnout po opravené verzi od Holyny z roku 2020, která přidává kompas (zobrazení směrů, do kterých se dá z aktuální obrazovky odejít) a odstraňuje horní lištu, ve které byl vidět běžící čas (což stejně k ničemu nesloužilo).
Hra jinak vypadá skoro stejně jako předchůdce a podobně se i ovládá - opět tedy musíme psát příkazy s diakritikou, přičemž je většinou lze zkracovat na první tři písmena. Slovník se trochu obměnil a tentokrát tu máme příkazy SEBER, POLOŽ, PROZKOUMEJ, OTEVŘI, ZAVŘI, ODEMKNI, JEZ, UŘÍZNI, KOPEJ, HRABEJ, ROZBIJ, SEKNI, ODJISTI, HOĎ, PŘIVAŽ, ODVAŽ, VLEZ, SLEZ, VLOŽ, HUDBA (přehrávání vlastní hudby z kazety), POMOC (nepříliš užitečná nápověda), I (inventář) a SITUACE (znovu vypíše popis aktuální obrazovky).
Příkazů je tedy opět hodně a v některých případech se velmi těžce hledá správný tvar příkazu, který hra chápe.
Příběh #4 |
Hrajeme opět opravenou verzi z roku 2020 |
Začátek hry a nepříliš užitečný příkaz POMOC |
Obtížnost od minule ale trochu klesla a to také kvůli tomu, že hra je celkově prázdnější a obsahuje méně hádanek. Je z ní trochu cítit, že je nedodělaná a některé nápady, nevyužité předměty a náznaky dalších hádanek vyznívají do prázdna. Najdeme tu i autory hry, kdy Petr Hossner je zrovna v jedné z nepovinných části, které pro dohrání hry nepotřebujeme. A Dušan Hokův je z nějakého důvodu spoutaný a zavřený ve sklepě v kostele.
Na závěrečné obrazovce už není ani náznak, že by mělo vzniknout další pokračování, takže je vidět, že s ním autoři už nepočítali. Nicméně Emgeton Story 3 nakonec na svět přivedl Holyna v rámci fanouškovského projektu v roce 2021.
Sakra, pitomej vor ! |
Jdu spravit Koprnův přístup granátem |
Zkrachovalý Commodorista byl konvertován k Atari |
Mapa |
POSTUP HROU
V nízkém porostu jsem vykopal (KOP) velkou palici (SEB PAL) a u pahejlů našel lano (PRO PAH; SEB LAN). Na břehu jezera jsem prohledal rákosí (PRO RÁK) a nastoupil na nalezený vor (VLEZ). Doplul jsem na druhý břeh, uvázal vor (PŘI VOR), vystoupil (SLEZ) a našel plynovou masku (SEB MAS). Opět jsem nastoupil na vor (VLEZ), odvázal ho (ODV VOR), doplul na druhý břeh, vystoupil (SLEZ) a odložil lano (POL LAN). Na malém palouku jsem našel slzný granát (SEB GRA), ten odjistil (ODJ GRA) a hodil po individuu blokující cestu dál (HOĎ GRA). Odložil jsem plynovou masku (POL MAS).
V malém lesíku jsem vzal prospekt (SEB PRO) a donesl ho sebevrahovi na kolejích (POL PRO), za což jsem získal kapesní nůž (SEB NŮŽ). Na travnaté mezi jsem vykopal klíč (KOP; SEB KLÍ) a ten dal jeřábníkovi (POL KLÍ), za což jsem získal pajzr (SEB PAJ). V lese jsem ještě našel svítilnu (SEB SVÍ) a na polní cestě u hospody baterii (SEB BAT), kterou jsem hned vložil (VLO BAT). V parku jsem našel gumovou obuv (PRO PAR; SEB OBU) a pokračoval k zadní stěně kostela.
Gumáky v neopravené verzi nelze najít |
Pološílený autor hry, Petr Hossner |
Druhý autor, Dušan Hokův, je z nějakého důvodu svázaný ve sklepě |
Rozbil jsem okénko (ROZ OKÉ), odložil palici (POL PAL), uvnitř prozkoumal kazatelnu (PRO KAZ), otvor (PRO OTV) a pergamen (PRO PER) a poté jsem prohledal zadní místnost (PRO MÍS). Otevřel jsem poklop (OTE POK) a odložil pajzr (POL PAJ). Dole jsem odvázal mladíka (UŘÍ PRO), odložil nůž (POL NŮŽ) a sebral rum (SEB RUM). Ještě jsem vylezl do věže, tu prohledal (PRO VĚŽ) a našel ocelový drát (SEB DRÁ).
Vydal jsem se přes potok, chuligánovi dal rum (POL RUM), prohledal ho (PRO CHU) a získal zpět svojí kazetu (SEB KAZ). Opodál jsem nastražil drát (POL DRÁ), prohledal stan (PRO STA), bednu (PRO BED), kluka (PRO KLU) a sebral svůj dataset XC-12 (SEB DAT).
KONEC POSTUPU HROU
Borůvec toho moc nevydrží |
Chytil jsem škodnou do nalíčené pasti |
Vítězství ! |
Verdikt: Prázdnější jak první díl, dostavuje se dojem z nedodělané hry a navíc kvůli bugu se původní verze nedala ani dohrát. Proto musím udělit nižší hodnocení.
Hodnocení: 3/10
Tak a teďko trojku :)
OdpovědětVymazatVydrž ještě 30 let a bude i trojka ;) Ne vážně, chci jet chronologicky a kdybych udělal výjimku, tak by ji pak chtěl každej :o)
Vymazat