Tornal
Vývojář: Martin Blažíček
Vydavatel: I. C. E.
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Jako úvod do této sci-fi textovky slouží přiložené "demo", v němž se v posuvném textu doprovázeném obrázky promítanými na obrazovku monitoru dočteme zápletku.
"Někdy kolem roku 3005 byly na planetě Tornal v sousední galaxii objeveny stopy primitivního života. Netrvalo to dlouho a na Tornalu vznikla 1. výzkumná stanice pro studium mimozemských forem života. Několik let stanice bezchybně pracovala a výzkum úspěšně pokračoval. Najednou však Země ztratila s Tornalem spojení. A tak se na Zemi rozhodli poslat na Tornal expedici, která by zjistila, co se tam vlastně stalo. Několikaměsíční let probíhal celkem klidně a kosmická loď dorazila k Tornalu. Na povrch Tornalu jsi nakonec sestoupil pouze ty v průzkumném modulu. Teď už záleží jen na tobě."
"Demo" s příběhem a pár obrázky |
Úvodní obrazovka s posuvným textem |
Začátek v průzkumném modulu |
Ovládání je řešeno přes výběr příkazů z menu, kdy výchozí klávesy "Q", "A", "O", "P" a mezerník lze přes příkaz DEFINE předefinovat na vlastní. Kromě příkazů pro pohyb tu najdeme ještě SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, PROHLÉDNI a nebo také STAV, který nám prozradí kolik % ze hry jsme již splnili. Příkazy jsou rozděleny do tří sloupců, mezi nimiž se lze pohybovat.
V levém horním rohu (potažmo v pravém horním rohu) najdeme směrovou růžici, kdy směry označené bílou barvou jsou ty dostupné. Vlevo dole vidíme předměty v aktuální lokaci a vpravo dole náš inventář o maximální kapacitě pět předmětů.
Zase ti alieni! |
Správný zápisník je zčásti nečitelný |
Hesla ke dveřím nikde ve hře nejsou |
Začínáme v průzkumném modulu již na povrchu planety Tornal. Brzy najdeme nejen trosky kosmické lodi, ale i vstup do výzkumné stanice, kterou ovládli zelení mimozemšťané. Z nalezeného deníku zjistíme, že máme "zničit tu proklatou věc", což odkazuje na podivnou modravou polokouli, ze které agresoři vylézají.
Abychom se dostali na konec, tak potřebujeme znát hesla k několika dveřím, ta ovšem nejsou nikde ve hře k nalezení, takže byla pravděpodobně uvedena v manuálu, možná jako způsob protipirátské ochrany.
Chodba vyčištěna |
Otvírání dveří bombou |
Mapa |
POSTUP HROU
Sebral jsem skafandr, baterku a baterii. Oblékl jsem si skafandr, baterii vložil do baterky a opustil modul. Na jihu jsem ve vraku našel plamenomet a montážní klíč, se kterým jsem odšrouboval matky od poklopu v kráteru. Sestoupil jsem na dno šachty, v obytné místnosti našel klíč a vylezl šachtou o úroveň výš. Na dveře na západě jsem použil klíč a použil heslo "REVELATION". Uvnitř jsem pomocí montážního klíče utáhl uzávěr plynu a vrátil se o úroveň níže, kde jsem otevřel další dveře s heslem "GONORRHOEA". Uvnitř jsem sebral zásobník a použil ho na doplnění plamenometu.
Vydal jsem se na západ a v chodbě použil plamenomet na zabití zeleného tvora. U dalších dveří jsem použil heslo "POLYANTHUS" a uvnitř našel zkumavku. Vrátil jsem se do skladu, odložil baterku, montážní klíč, sebral pistoli, nábojnice a naplnil je tekutinou ze zkumavky, čímž jsem získal náboje, kterými jsem pistoli nabil. Sebral jsem ještě bombu a vrátil se o úroveň výše.
V chodbě jsem opět použil plamenomet k zneškodnění dalšího zeleného tvora. Dveře s nápisem "exit" jsem otevřel bombou a podivnou polokouli za nimi rozstřílel pistolí, čímž jsem základnu zachránil.
KONEC POSTUPU HROU
Záhadná polokoule, co s ní? |
Rozstřílet jí! |
The End |
Verdikt: Nepříliš originální, ale stále ucházející sci-fi textovka.
Hodnocení: 3/10
Pobavilo mě jedno z hesel, které je latinským názvem jisté populární pohlavní choroby ... :o)
OdpovědětVymazat